מערכת COL | יום י"ג אדר ה׳תשע״ב 07.03.2012

יום החברה קדישא במוסקבה – בסימן אחראיות לכל יהודי

כמידי שנה, נערך גם השנה במוצאי ז' אדר, הכינוס השנתי וסעודת המצוה של החברים ב'חברה קדישא המרכזי' במוסקבה ● הכינוס נערך בסיום יום עמוס, שהחל בשעת הבוקר עם לימוד משותף ומניין מיוחד שנערך בהיכל בית הכנסת המרכזי ב"מארינה רושצ'ה". משם המשיכו החברים לעבר בית החיים הנודע וההיסטורי ב"מאלכווקא", לתפילות, בקשת מחילה כנהוג וכן סיור לעמוד מקרוב על הדברים הצריכים תיקון ותחזוק לדיווח ולתמונות
יום החברה קדישא במוסקבה – בסימן אחראיות לכל יהודי

כמידי שנה, נערך גם השנה במוצאי ז' אדר, הכינוס השנתי וסעודת המצוה של החברים ב'חברה קדישא המרכזי' במוסקבה, בראשות רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר ובהשתתפות החברים בחברה קדישא במוסקבה, מתנדבי זק"א-רוסיה וידידי הארגון.

הכינוס נערך בסיום יום עמוס, שהחל בשעת הבוקר עם לימוד משותף ומניין מיוחד שנערך בהיכל בית הכנסת המרכזי ב"מארינה רושצ'ה". משם המשיכו החברים לעבר בית החיים הנודע וההיסטורי ב"מאלכווקא", לתפילות, בקשת מחילה כנהוג וכן סיור לעמוד מקרוב על הדברים הצריכים תיקון ותחזוק.

לקראת ערב ועם סיום הצום, התאספו החברים באולם האירועים במרכז היהודי, שם נפתח הכינוס השנתי ונערכה סעודת המצוה, בראשות הרב הראשי ובהשתתפות אורחים שונים, בהם נציגי המחלקה הפתולוגית הממשלתית במוסקבה ואישים שונים, איתם עומדים ראשי החברה קדישא וזק"א רוסיה, בקשר ישיר ורציף למען כבוד המת, ע"י מניעת ניתוחי מתים, שריפה רח"ל ועוד.

במהלך המשא המרכזי אותו נשא הרב הראשי הגר"ב לאזאר, הוא תיבל את דבריו במדרשי חז"ל על מעלת היום בפרט וגודל חשיבות עבודת הקודש של החברים בבחינת 'חסד של אמת'. הרב הראשי קרא להגביר את הפעולות ובפרט למתי המצוה, הנמצאים ללא גואל וקרוב וחובת ההתעסקות איתם מוטלת על כל אחד ואחד ולקחת אחראיות על כל יהודי ויהודי באשר הוא.

כמו-כן נשאו את דבריהם הדיין הרב שניאור זלמן כהן, הרב הצבאי והשב"ס ברוסיה הרב אהרן גורביץ, רב בית הכנסת "דרכי שלום" הרב דוד קארפוב, ראש החברה קדישא במלאכווקא הרב משה תמרין, מנכ"ל המרכז היהודי "מארינה רושצ'ה" הרב מרדכי ווייסברג , המרצה במכון חמ"ש הרב משה רוכלין ועוד, אשר חיזקו כל אחד בדבריו את החברים. כמו"כ, הובעה הערכה ותודה לידיד הארגון באה"ק, בהם רב החב"ק הירקון ורב ארגון זק"א הרב יעקב רוז'ה ומראשי החב"ק בירושלים הרב יעקב ברגמן, שאף העביר סדרת שיעורים לחברים חדשים שהצטרפו השנה לחברה קדישא, ר' דוד בלוך ור' אברהם קשאייב

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.