מערכת COL | יום י"א אדר ה׳תשע״ב 05.03.2012

חידושים וזיכרונות בסיום הרמב"ם במירון

תושבי מירון ואורחים מכל החוגים, חגגו ושמחו בשמחת גמרה של תורה, בחגיגת סיום הרמב"ם במירון, שנערכה על ידי בית חב"ד מירון בסמיכות מקום לציונו של רשב"י, במוצאי שבת קודש, ביחד עם סעודת מלווה-מלכה. כבר ביום הסיום עצמו, ערב שבת קודש, נערך סיום ספר 'משנה תורה' בציון הרשב"י לאחר תפילת שחרית, במעמד המרא דאתרא של מירון הגרמ"ז שטערן שליט"א והחגיגה הייתה המשך והשלמה לסיום בציון עצמו לדיווח ולתמונות
חידושים וזיכרונות בסיום הרמב
צילום: ד.צ.ל מירון

תושבי מירון ואורחים מכל החוגים, חגגו ושמחו בשמחת גמרה של תורה, בחגיגת סיום הרמב"ם במירון, שנערכה על ידי בית חב"ד מירון בסמיכות מקום לציונו של רשב"י, במוצאי שבת קודש, ביחד עם סעודת מלווה-מלכה. כבר ביום הסיום עצמו, ערב שבת קודש, נערך סיום ספר 'משנה תורה' בציון הרשב"י לאחר תפילת שחרית, במעמד המרא דאתרא של מירון הגרמ"ז שטערן שליט"א והחגיגה הייתה המשך והשלמה לסיום בציון עצמו.

את הסיום על הרמב"ם ערך המשפיע הרה"ח הרב אהרן אליעזר צייטלין, משלוחי הקודש של הרבי לעיה"ק צפת, שאחר כך נשא דברים חמים ונלהבים ועורר את הקהל להצטרף ללימוד הרמב"ם על פי תקנתו הקדושה של הרבי. הרב צייטלין מנה את המעלות שבלימוד הרמב"ם דווקא, שמביא לאחדות העם. "איננו מבינים מדוע יצא הרבי בהוראה זו על לימוד הרמב"ם דווקא בשנת תשד"מ ולא קודם לכן או מדוע דווקא הרבי עורר על כך ולא הרביים שקדמו לו", אמר הרב צייטלין והסביר שכנראה הרבי ראה בשמים שעכשיו הזמן שבו עם ישראל צריך ללמוד רמב"ם. "לצדיק אין רשות לספר לנו על גזירות שמימיות, אבל כן מתירים לו לספר לנו על הסגולות שיכולות למנוע אותן, מבלי לגלות מדוע הוא מספר על כך".

הרב צייטלין הזכיר את השידור החי שביקש הרבי לקיים במירון בל"ג בעומר תשל"ו וציין שלרבי יש קשר מיוחד לרשב"י ועניין מיוחד בפעילות המתבצעת במירון בציונו של רשב"י ובסמיכות לו.

את המחזור ה-31 בלימוד הרמב"ם היומי פתח המרא דאתרא הגה"ח הרב מאיר זאב שטערן שליט"א, שנשא נאום מלהיב ומיוחד בדבר הצורך ללמוד את כל הרמב"ם ובאופן שלא יישכח. הרב שטערן ביאר בדרך מיוחדת את הסיפור שמספרת הגמרא על הגר שבא לשמאי והלל וביקש ללמוד את כל התורה "על רגל אחת", על פי דברי המקובלים והאריז"ל שכל נשמה צריכה לקיים את כל התרי"ג מצוות ואם לאו, עליה לרדת שוב בגלגול. גם הגר ידע שלא ניתן לעמוד על רגל אחת וללמוד את כל התורה. מה שהוא ביקש היה שילמדו אותו איך לקיים את כל תרי"ג המצוות באופן של "על רגל אחת", כלומר שלא יצטרך לרדת שוב בגלגול. שמאי דחה אותו "באמת הבניין", כלומר רמז לו שקיום המצוות הוא כמו בניין הנבנה לאט לאט, אך הלל, הסביר לו שיש אפשרות כזו: אם ילמד את פירושי מצוות התורה, כשם שהלומד תורת עולה כאילו הקריב עולה. "פירושא – זיל גמור!", כלומר, את פירוש המצוות – לך למד.

"לימוד הרמב"ם, שדרכו יהודי לומד את כל פירושי המצווה, מאפשר ליהודי ללמוד את כל התורה כולה "על רגל אחת", באופן שלא יצטרך לבוא בגלגול", הכריז הרב שטערן והסביר לאור זאת איך כן ניתן להבין מדוע יצא הרבי בהוראה זו: "עניינו של הרבי הרי זו הבאת הגאולה וכידוע "אין בן דוד בא עד שיכלו כל נשמות שבגוף". הרבי פשוט רצה שכמה שפחות נשמות יבואו שוב בגלגול – מכיוון שילמדו את כל הרמב"ם -  וכך יהיו מוכרחות לרדת כמה שיותר נשמות חדשות ומשיח יבוא מהר יותר!"...

את האירוע חתם בנאום מרתק הגה"ח הרב ישראל רושצקי שליט"א, רב יישובי מבואות החרמון, שזכה להיות משמשו בקודש של אדמו"ר ה"לב שמחה" זצוק"ל מגור בשעה שהגיע למעמד סיום הרמב"ם הראשון בשנת תשמ"ה בבנייני האומה בירושלים. הרב רושצקי תיאר בהתרגשות רבה איך הרבי מגור כובד לברך את הקהל ואמר כדרכו במילים קצרות אך רבות משמעות: "לימוד הרמב"ם עצמו הוא הברכה הכי גדולה!"...

הרב רושצקי סיים את נאומו בשבחים לפעילות בית חב"ד מירון, בה הוא פוגש כמה פעמים בשבוע כשהוא מגיע להתפלל על ציון הרשב"י.

את האירוע שנערך בסיועם של ר' זיו ולינסקי ור' שניאור וקסלשטיין, ליווה בנגינה ובזמר ר' גד קולטון והמשתתפים יצאו כשבידיהם החוברת המיוחדת של "מעיינותיך" שהוקדשה לנושא לימוד הרמב"ם. כמה מהם סיפרו כי בעקבות האירוע והדברים החמים שנאמרו בו על ידי הרבנים, קיבלו על עצמם להצטרך ללימוד הרמב"ם היומי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.