מערכת COL | יום י"ג אדר ה׳תשס״ט 09.03.2009

נחתם פורום ייחודי נוסף למדריכות לכלות

חברות פורום מדריכות הכלות של מכון 'צופיה הליכות ביתה' שעל יד ארגון נשי ובנות חב"ד, שמחו להיפגש שוב בכפר חב"ד. הפעם לדון בהדרכת 'כל חתן וכל כלה' – כלות מרקעים שונים  לסיפור המלא
נחתם פורום ייחודי נוסף למדריכות לכלות
הגב' לאה הלפרן, מחברות הצוות הוותיקות אשר סייעה רבות בבניית הפורום, הנחתה את החלק הראשון של הפורום, ושוחחה על העיסוק במבצע טהרת המשפחה כחלק עיקרי של נשי חב"ד במבצעי הקודש של הרבי. החברות צפו בוידאו בו מדבר הרבי בנושא. הרבנית אסתי ירוסלבסקי מאלעד, מנהלת מכון 'צופיה הליכות ביתה', עמדה על חשיבות של פורום זה, בבחינת " איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק". היא ציינה אמירה של הרבי בהזדמנות מסויימת: " לתת לעוסקים במלאכה להתבטא".
הד"ר אילנה ישראל פתחה בדיון בנושא יצירת פתיחות אצל הכלה במטרה לעזור לה. היא נתנה כלים לתקשורת נכונה עם כלה הבאה מרקע שונה ונתנה רעיונות להעברת מושגים לא מוכרים בצורה המתקבלת על לב שומעתם. ד"ר ישראל שוחחה על בעיות שונות העלולות להתעורר בקרב כלות וכיצד יכולה המדריכה להיות לעזר ולמנוע קשיים.

בין לביו הנעימה בכינור הגב' דבורה מקובצקי מאלעד, שיד לה רב בפעילות מכון 'צופיה הליכות ביתה' לקראת הפורום ולאורך השנה כולה. מדריכת הכלות תמי שטיינברגר מירושלים הנחתה את החלק השני של הפורום. היא הזמינה את המשתתפות לתרום לתכנון אירועי הקיץ הבעל"ט, של מכון 'צופיה הליכות ביתה'. לפנינו: יום עיון לכלות, יום עיון ארצי למדריכות לכלות, סמינריון קיץ בנושא הבית היהודי ועוד. הגב' רלה גורליק מנהריה הוזמנה להנחות דיון בנושא הדרכת כלות ממגזרים שונים. רלה התייחסה להיבטים שונים באופן מרתק. משתתפות רבות תרמו מניסיונן בתחום. בסיום פרק זה הושמע קטע מרגש של כלה שחזרה בתשובה, מודה למדריכה שלה על העולם אותו פתחה בפניה.

"כיצד לגרום לכלה שאינה שומרת תורה ומצוות להקשיב לך, להתייחס לדברייך, להפנים ולחפוץ לקיים, על אף שהדברים עליהם את משוחחת עמה רחוקים ממנה כרחוק מזרח ממערב?" – תשובות לסוגייה מורכבת זו נתנה הרבנית טויבי הנדל בחלק החותם של הפורום.

המדריכות יצאו מרוצות והודות למארגנות על השעות המועילות בצוותא. תודה לחברת המכון הוותיקה הרבנית ברוריה אשכנזי, ולצוות ארגון נשי ובנות חב"ד בראשות גב' שרה זילברשטרום והרבנית דבורה בוטמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.