מערכת COL
|
יום י' שבט ה׳תשס״ד
02.02.2004
מאות שהו בשבת לפני יו"ד שבט באהל הק'
מאות התמימים ואנ"ש ששהו במהלך השבת האחרונה באהל הק', התוועדו והאזינו בשקיקה להתוועדויותיהם של השלוחים הרב ישראל דערען השליח בקונטיקט, הרב שימק'ה לזרוב השליח בטקסס, הרב משה קוטלרסקי מהמל"ח, הרב אליקים וולף ממוריסטון, הרב זלמן גרוסבאום מטורונטו, הרב לייבל שילדקרוייט מנכ"ל מוסדות חב"ד בחיפה, שניצלו את הרגעים המיוחדים לאמירת לחיים נלהבת.
ענין מיוחד התרחש במהלך השבת, כשאחד האברכים כינס את עשרות ילדי השלוחים לאמירת 12 הפסוקים כשלפני כל פסוק הוכרז שמו של הילד לצד שם המדינה שם מכהן אביו בשליחות.
חלק מקהל המאות בצאת השבת המיוחדת * צילום: אשר ליצמן
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
2.
לתומי חשבתי...
י' שבט ה׳תשס״ד
שהרב אלייקים וואלף שליט"א הוא מנכ"ל ישיבות ומוסדות חב"ד בלוד וכפר חב"ד.
3.
אני אפילו לא מבין
י' שבט ה׳תשס״ד
ל2 אני לא מבין בכלל את התמיה המטופשט שלך
4.
ok
י' שבט ה׳תשס״ד
אם כל צדיק לא נמצא בשבת וביום טוב בציון (דבר שהנו ידוע ומפורסם) אזי מה יש לעשות שם
נא לפרסם ולא לצנזר כמו בעבר
נא לפרסם ולא לצנזר כמו בעבר
5.
למספר 4
י' שבט ה׳תשס״ד
תלמוד הדינים ובפרט מה שכתוב בזה בספר נטעי גבריאל (כנראה לי בענין אבלות).
גם הרי ידוע בליובאוויטש בספר השיחות וכו' ובאגרות קודש של הרש"ב שהחסידים שהו באוהל לשבת ויו"ט עפ"י הוראה הרבי בשעתו (כמובן) .
גם הרי ידוע בליובאוויטש בספר השיחות וכו' ובאגרות קודש של הרש"ב שהחסידים שהו באוהל לשבת ויו"ט עפ"י הוראה הרבי בשעתו (כמובן) .
6.
תגובה ל-4
י' שבט ה׳תשס״ד
א. בנוגע לתמיהתך ראה אגרות קודש כ"ק אדמו"ר הרש"ב כרך ב' או ג', בעמ' תרי"ג (אינו תחת ידי).
ושם כותב הרבי (בערך) בנוגע למנין תפילה בימים הנוראים על הציון הק' בהאדישט.
-ואולי המערכת או מישהו מגולשים יעתיק זאת, לזכות הרבים-
ב. ראה כמה יהודים רבים באים לשבות על יד ציון רשב"י במירון!
ושם כותב הרבי (בערך) בנוגע למנין תפילה בימים הנוראים על הציון הק' בהאדישט.
-ואולי המערכת או מישהו מגולשים יעתיק זאת, לזכות הרבים-
ב. ראה כמה יהודים רבים באים לשבות על יד ציון רשב"י במירון!
7.
בנוסף ל- 4
י' שבט ה׳תשס״ד
הרי שרבינו לא הלך במשך כל שנות הנשיאות ולו פעם אחת ל'שבת' באוהל.
והרי ידוע עד כמה הרבי נסע לשם וכו'.
עד כדי כך שאמר בתשובה למישהו שהאוהל אינו כבית חיים ר"ל, אלא הרי זה כאילו הרבי נסע כמה בלאקים.
ובכל זאת! הרבי לא נסע.
קשה לתרץ שהרבי לא רצה לעזוב את קהילתו וכדומה, שהרי כולנו יודעים שאנ"ש והתמימים היו נוהרים אחריו (כפי שהיה אח"כ ב'בית ישראל', ועוד שאין זה שיקול מצדיק כלל לא לשבות באוהל ולו פעם אחת! במשך כל שנות הנשיאות.
ידוע גם שבהגהות לספר המנהגים העיר הרבי שאין ליסוע לבית החיים בשבתות ויו"ט.
ולשומעים יונעם.
והרי ידוע עד כמה הרבי נסע לשם וכו'.
עד כדי כך שאמר בתשובה למישהו שהאוהל אינו כבית חיים ר"ל, אלא הרי זה כאילו הרבי נסע כמה בלאקים.
ובכל זאת! הרבי לא נסע.
קשה לתרץ שהרבי לא רצה לעזוב את קהילתו וכדומה, שהרי כולנו יודעים שאנ"ש והתמימים היו נוהרים אחריו (כפי שהיה אח"כ ב'בית ישראל', ועוד שאין זה שיקול מצדיק כלל לא לשבות באוהל ולו פעם אחת! במשך כל שנות הנשיאות.
ידוע גם שבהגהות לספר המנהגים העיר הרבי שאין ליסוע לבית החיים בשבתות ויו"ט.
ולשומעים יונעם.
8.
בנוגע ל7
י"א שבט ה׳תשס״ד
הרי בהלכה מובא שענין ר"ח ומועד וכן ערב יום הקדוש ה"ה בנוגע הרבה ענינים (ואולי גם בנוגע לדינים) שוים והרי ידוע שהרבי היה בזמנים ההם באוהל (וכנראה שנסע פעמיים לאוהל ערב יום הקדוש.