מערכת COL
|
יום י"א טבת ה׳תשס״ד
05.01.2004
נאומו המלא של ה'חוזר' שעורר הדים רבים
גודל ההפלאה בכך שהגוי בבית המשפט הכיר בחשיבות הניצחון קשורה לביאת המשיח * על איזה עניין עורר הרבי שוב ושוב בשבעת ימי המשתה של ה' טבת ה'תשמ"ז * באילו ספרים אסור לכל חסיד לגעת * מדוע הטענות הנשמעות לאחרונה נגד המל"ח חמורות עוד יותר מהטענות של הצד שכנגד ב'משפט הספרים' * זאת ועוד בנאומו המרתק והחשוב של הגאון החסיד ר' יואל כהן בהתוועדות המרכזית לרגל ה' טבת השבוע.
COL מביא לפניכם מהדברים שנשמעו בעת ההתוועדות, בתרגום חופשי ללא אחריות, מתוך סרט ההקלטה.
צילום: אשר ליצמן
לפני טו"ב שנים, ביום שלישי שהוכפל בו כי טוב, יום הבהיר ה' טבת, יום 'דידן נצח', זכינו לשיחת קודש מיוחדת מהרבי לאחר תפילת מנחה, ומאז אותו יום, במשך שבעה ימים רצופים, אותם קבעו החסידים והתמימים באופן ספונטאני וכביטוי לשמחה העצומה ששררה אז, לשבעת ימי שמחה משתה והודיה להשי"ת על חסדו הגדול, זכינו גם לשמוע, מידי יום, שיחה מפי קודשו, כשבמרכזן ביאור בהשיעורים היומיים של אותם ימים והקשר שלהם ליו"ט של ה'דידן נצח'. וגדולה מזו מצינו, שבסיום שבעה ימים אלו, בשיחה שנאמרה ביום ג' אור לי"ב טבת, הגדיר הרבי בעצמו את מעגל השבוע המיוחד הזה, כ'שבעת ימי ההיקף'.
באותה שיחה ציטט הרבי את לשון הפסוק [בראשית מ"ה ח'] "ועתה לא אתם שלחתם אותי הנה, כי האלוקים וישמיני אב לפרעה וגו'", וביאר שהדיוק במילותיו של יוסף לאחיו, הוא בכך שהגדיר את כל סיפור מכירתו וירידתו למצרים כשליחות מאת ה'אלוקים'.
כל יהודי באשר הוא, נשמתו יורדת לעולם הזה למלאות שליחות מסוימת, וכל שלב חדש ושונה במקום מגוריו או בנושא העיסוק שלו, הוא שלב נוסף בהגשמת השליחות, אלא שבזה ישנם שני סוגים. ישנה שליחות מהקב"ה שמוגדרת כשליחות מהוי', זהו מסוג המקרים שקורים לאדם, בהם יכול הוא עצמו וכל אחד מהסובבים אותו לראות בעיניו הבשריות את המטרה של הסיטואציה הזו, ואיך היא מוליכה לכיוון מילוי השליחות המיוחדת שבחלקו, ואילו הסוג השני מוגדר כשליחות מאלוקים, היינו שההשגחה הפרטית שסובבה את המקרים האלו היא כעת בהעלם והסתר, וכידוע ששם אלוקים ביחס לשם הוי' הוא שם שמעלים ומסתיר, מצמצם את האור של שם הוי', עד שלפעמים נדמה שח"ו זה עניין בלתי רצוי, וזה בא כבי' בלבוש של גבורה והיפך הטוב הגלוי.
וזהו תורף דבריו של יוסף אל אחיו, כל הקורות איתי מאז שנפרדנו, היו נראים כירידה ח"ו, כשינוי בתוכנית, כמזימה שלכם נגד התוכנית הנכונה, אבל האמת היא, כי לא כך הוא, אלא שליחות לי מאת הקב"ה, רק שהשליחות התלבשה בצורה של שליחות מ'אלוקים'.
וההוראה בעבודת ה' של יהודי היא, כי גם כאשר נדמה לו שמשהו לא טוב קרה, וכי קרתה 'ירידה למצרים', עליו לדעת כי אחרי הכל זהו שלב במסע מילוי השליחות האישי שלו, והטובה שתצא מזה תתבהר במוקדם או במאוחר.
בשלב זה התייחס הרבי אל 'משפט הספרים', ודאי שהיתה כאן ירידה, אמר הרבי, שהרי היה עניין של גניבה ונגיעה בלתי רצוייה בחפציו של נשיא דורינו, אבל עלינו לדעת כי ירידה צורך עלייה, וה'דידן נצח' שקרה ביום זה אמור להביא לתנופה חדשה בכל הקשור להפצת המעיינות וכו'. ואם נרצה לדעת מה עלינו לתקן ולהוסיף, ובמילים אחרות באיזה כיוון בדיוק צריכה להיות העלייה, עלינו להאזין לטענות הנלוזות של הצד המנגד ולדאוג שלא תהיה להם תפיסה כלשהי במציאות, וכל דבר שהיה יכול להראות כחולשה אצלינו, תפקידינו לבצר ולחזק דבר זה עשרת מונים.
אחר כך, השווה הרבי את הקטרוג שהיה בפרשה זו לקטרוג שהיה בזמן אדמו"ר הזקן בפרשיית המאסר והגאולה, שנגמר בניצחון וביו"ט של חג החגים י"ט כסלו. והוסיף, שבדיוק כשם שהבעל שם טוב והמגיד ממעזריטש ענו על שאלתו של אדמו"ר הזקן, שהעלה את חששו שמא עליו להפסיק בעבודתו בהפצת המעיינות בדרך החדשה אותה סלל, כי אדרבה, כיון שנפסק למעלה, ובמילא נשתשלשל מזה גם הפסק למטה, כי הוא ייצא לחופשי, הרי שבזה ניתן האישור הברור לכל השיטה וההפצה, וביכולתו וברשותו להגביר את הפעילות ביתר שאת וביתר עוז.
כך גם בה' טבת, פסק הדין שנפסק בבית המשפט הפדרלי, המורה כי גם האומות הבינו את גודל העניין, ואת צדקת הדרך, נותן את האישור להגביר עשרת מונים את הפעילות של הפצת המעיינות, בדרך החדשה והסלולה של 'דור השביעי', הדור שיביא את הגאולה.
הרבי גם התייחס לטענה הפרטית, שכאילו 'אגודת חסידי חב"ד' אינה פעילה, ועוד זאת, שאינה חוקית. הייתכן להעלות כזו טענה, תמה הרבי, הרי כולם יודעים את גודל פעולותיו והיקפן הרחב, של כ"ק אדמו"ר הריי"ץ, ובמיוחד בעשרות השנים שלאחר פטירתו, התפשטותן בכל רחבי תבל במידה שלא היתה מוכרת לפני כן, אלפי יהודים התקרבו ליהדות, לתורת החסידות וכו', וגם בנוגע לאומות העולם נעשו פעולות של הכרה בחובת השמירה על המצוות בהם נצטוו, אלא, שכאן היה מעשה שהמטרה שבו מוגדרת כשליחות מאת ה'אלוקים', ועלינו לגלות את הכוונה הנסתרת, ולהגביר חיילים לתורה ולחסידות, עוד יותר מכפי שהיה עד עכשיו.
בחלק אחר של השיחה, התעכב הרבי על הפסוק שביטא יותר מכל, את ההרגשה של החסידים למצבו של הרבי "ותחי רוח יעקב אביהם", מה בדיוק החייה את נפשו באותו זמן, מספרים לנו חז"ל כי בשעה שראה יעקב אבינו את 'העגלות' אשר שלח יוסף, התרוננה נפשו וחייתה. והתמיהה על כך עולה מאליה, הלא זה עתה התבשר יעקב כי עוד יוסף חי, ואיזה מקום יש לשמחה נוספת למראה עגלות שלוחות ממצרים, אלא הביאור הוא כי בזאת ראה יעקב משמעות פנימית, וזאת משני סיבות: א. יוסף רמז לאביו שלא שכח את תלמודו, והנו עומד בצדקתו גם בתוך טומאת ארץ מצרים, ומשלוח העגלות היו להזכיר לו כי למדו הלכות 'עגלה ערופה' בפגישתם האחרונה קודם שנמכר לעבד. ב. העובדה כי יוסף בנו מושל בכל ארץ מצרים, מה שנתן לו את האפשרות לשלוח אליו עגלות מלאות כל טוב, הביאה את יעקב להכרה כי יוסף הוא בעל השפעה על בני ישראל שבמצרים ולהבדיל גם על אומות העולם, ולכן חייתה נפשו. וגם כאן היתה ההוראה הנלמדת מכך, כי יש להגביר באור שיאיר את החושך עד להפיכת כל עולמינו לאור, אצל היהודים וגם להבדיל אצל אלו שאינם יהודים.
ברצוני גם להזכיר כמה נקודות מופלאות שהיו בשיחות וסביב השיחות, באותו יום בה' טבת עורר הרבי על כך כי יש להוסיף ביום מסוגל זה, בעקבות ההתעוררות האדירה שהביא פסק הדין המיוחל, בלימוד התורה, בקו העבודה, ובגמילות חסדים, ובמיוחד בנתינת הצדקה, וכל אלו אשר נדבה אותם רוחם ימסרו את שמם ושם אמם על מנת להזכירם על הציון הק' של כ"ק אדמו"ר הריי"צ.
למחרת בערב, באור לז' טבת אחרי שהרבי חזר מהאהל הק', הוא שוב הזכיר את העניין, והודיע כי אלו שעדיין לא מלאו את הבקשה של אתמול שיזדרזו לעשות זאת היום, והוסיף כי הסכום לא משנה, העיקר הוא עצם עניין ההשתתפות בדבר, ניכר היה כי זה משהו שמיימי ולא רגיל. בין הדברים גם אמר הרבי, כי בכל מקום שיש בית החיים שבו קבורים צדיקים שיגשו לשם ויזכירו את שמות המנדבים לצדקה, שהרי כל הצדיקים מקום מנוחתם קשור זה בזה, עד למקום קבורתם של האבות הקדושים במערת המכפילה שדרך שם עולות כל התפלות, כידוע. ועוד דיבורים מיוחדים בסגנון הזה, וכבר ידוע כי כל אותם בקשות ופדיונות נענו בניסים ונפלאות ונפקדו הרבה עקרות וכו'.
עניין נוסף, הרבי הדגיש שוב ושוב, כי פסק הדין ניתן ב'בית המשפט הפדרלי', והעלה על נס פעם אחר פעם כי גם השופט הגוי הבין, גם למוחו ושכלו של הגוי חדרו העניינים הכי יסודיים בדרכי החסידות, ורבות שמענו את הביטוי הנפוץ 'לעיני כל העמים'. ומן הראוי להתבונן ולבאר לעצמינו את ההפלאה שבעניין.
לאחר שיצא ממאסר, ישב אדמו"ר הזקן וכתב אגרת בשורה לידידו הגדול הרה"ק ר' לוי"צ מברדיטשוב, בין השאר כתוב שם כי הנצחון היה באופן ש"הפליא ה' והגדיל לעשות בארץ", ושזה היה לעיני כל העמים והשרים, וכאן הדבר דורש ביאור, במכתב לידידו, תלמדי של המגיד וכל המעלות, היה צ"ל לכאורה ביאור ההפלאה שבנצחון של חסידות, בגודל העניין הרוחני וכדומה, ומהי המעלה הנפלאה בהסכמה של האינם יהודים עד שאדה"ז מקפיד לכתוב לרלוי"צ שהגויים הסכימו, אלא, התשובה היא פשוטה, כי זה - ההכרה של ה'עולם' עצמו מצד גדריו הוא במעלת העניין של הפצת לימוד ותורת החסידות – זהו נקודת העניין של גילוי תורת החסידות בדורות האחרונים, זה כל החידוש של ההכנה לביאת המשיח שאז 'אהפוך אל העמים שפה ברורה', ולכן גם כל כך נגע העניין לרבי שהגוי בהכרתו יבוא לידי הסכמה לטענת יהודים חסידיים בענינים דקים ועדינים של מהות חייו של רבי, כי ברגע שזה חדר בגדרי העולם, הצליח להתקבל במוחו ולבו של אינו יהודי, הרי זה הוכחה כי קרובים אנו ביותר לביאת משיח צדקינו, כי הקרקע פוריה כבר לדברים מעין זה, שגם הגויים יכירו כי אין עוד מלבדו.
ברצוני לגעת כעת בנקודה אחרת לגמרי, אך קשורה בקשר יציב ליום הזה. לאחרונה נשמעה טענה בבית משפט של אינם יהודים, כי ה'מרכז לענייני חינוך', א' מהמוסדות המרכזיים שהקים כ"ק אדמו"ר הריי"ץ בבואו לארה"ב, ומסר אותם לניהולו של הרבי מאז ועד היום, הוא אינו מוסד חוקי, וכי הוא חדל להתקיים זה מכבר. בטוחני שכל חסיד הזדעזע למשמע טענה שכזו, טענה חמורה ביותר שהזכירה מיד, לכל אחד מאתנו את תחילתה של הפרשייה בעת השיחות שזעק הרבי בכאב נורא בי"ב ובט"ו בתמוז ה'תשמ"ו, אלא שהביזיון הגדול והחומרה שבדבר בפרשייה העומדת לפנינו, יש לומר כי חמורה היא שבעתיים.
אנשים מסוימים הלכו לבית המשפט, וטענו בכתב, שחור על גבי לבן, כי אין כזה מוסד בשם 'מרכז לענייני חינוך', וכי גם כשהוא היה קיים לא היה הרבי נשיא המוסד הזה, ולא רק במובן רוחני, אלא במובן גשמי רגיל.
בי"ט כסלו, כשהגיעה ההתנגדות לתורת החסידות ולראשיה עד לכדי ההדרדרות החמורה של הלשנה למלכות, הודיע הצד השני בפירוש כי הוא מתנגד לחסידות, וכולם ידעו מיהו אותו "אביגדור", גם בי"ב תמוז, כשאסרו את כ"ק אדמו"ר הריי"ץ על עסקנותו המסועפת בהחזקת והפצת היהדות והחסידות, ידעו כולם כי היהודים שעסקו בהלשנה, בחקירה ובעינויים, היו יהודים שהצהירו מפורשות את דעתם. ועד"ז יש לומר, כי גם בה' טבת, למרות שהצד שכנגד היה בקשרי משפחה עם בית הרב הרי שכולם ידעו ללא ספק מהי עמדתו בענייני יהדות וחסידות, ובעניניו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורינו ועבודתו. הוא לפחות לא התיימר להקרא בשם חסיד, ולא טען בשם ליובאוויטשער אלא כקרוב משפחה. ואילו כאן, במקרה שלפנינו, ניגשים אנשים שבשם חסידים יקראו, וטוענים את הטענות המבהילות הנ"ל בשם ליובאוויטש, בשם חסידות חב"ד, שומו שמיים! איך יתכן שבשם "ליובאוויטש" יבואו וינגחו וילחמו בליובאוויטש ובכ"ק אדמו"ר.
חושך שכזה, חוצפה נוראה שכזו עוד לא היתה בדברי ימי החסידים למן ימי הבעש"ט הק', ועל כל אחד ואחד, גם מאלו שאינם מחזיקים בתפקידים במוסדותיו של הרבי, למחות על כך בכל התוקף.
ולענ"ד, הדבר הראשון שנדרש הוא להודיע ברור לעיני כל, כי אנשים אלו אינם חלק מתנועת חב"ד ליובאוויטש, ואין להם שייכות לחסידים של הרבי, זהו צעד ראשון שביכולתינו לעשות כדי למזער את חילול שמו הנורא של הרבי שנגרם מכך, מדברי החירוף והגידוף שאינם יכולים לעלות על דל שפתיים.
כי הרי, גם לאחר שבעז"ה יהיה 'דידן נצח' בפרשייה זו, כשם שהיה יד החסידים על העליונה בי"ט כסלו, ובי' כסלו, ובי"ב תמוז, ובה' טבת, הרי באם יתברר כי אנשי ליובאוויטש טענו כך, ישאר הכתם הזה והקלון הזה לתמיד, ולא יועילו כל ההסברים וההתחמקויות שלאחר מכן, ועל כן יש להקדים תרופה למכה, ולבאר קבל עם ועידה, מי הם אותם המחוצפים שמעיזים להלוך נגד הוי' ונגד משיחו.
כמו כן, דבר פשוט וברור הוא, כי אסור בשום פנים ואופן להתפלל בסידורים שמדפיסים אותם אנשים, וכן אסור לגעת, ללמוד או לעיין בשום ספר שהם מדפיסים, אף אם יש על הספר חותמת מזוייפת של מערכת אוצר החסידים ושל קה"ת.
בספר התהילים שכולנו משתמשים בו ישנו השם "אהלי יוסף יצחק", וזהו שם שניתן על ידי הרבי למהדורה שהיוותה צילום מהתהילים בו השתמש הרבי הריי"צ, זאת נועד כדברי הרבי שכ"ק אדמו"ר הריי"ץ יעורר רחמים רבים, רחמי שמיים על כל מי שישתמש בתהילים הזה. ואיך ייתכן, כי שם זה יתנוסס על ספר שהודפס במקום מסויים ועל ידי אנשים שכל מטרתם להחריב את מה שהרבי הריי"צ בנה, ובטענות הנ"ל הם הרי משתמשים כדי להצדיק את כל ההפקרות שלהם להדפיס ספרים גנובים בשם ליובאוויטש כביכול, כפי שמתברר מטענתם לאחרונה בבית המשפט. זה הרי ממש המושג של 'רבם דקרו' רחמנא ליצלן.
ואין זה בבחינת 'קבלו דעתי', אלא כל יהודי שרגש יהודי בקרבו, כל חסיד שכבודו של הרבי ושמו של הרבי קרוב לליבו, יגיע לאותם מסקנות.
והקב"ה יעזור, שבקרוב ממש יהיה "תרוממנה קרנות צדיק" "ועליו יציץ נזרו", ונזכה להתראות עם הרבי בקרוב ממש.
לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
22 תגובות
1.
כמו תמיד - COL מביא את החדשות המקוריות
י"א טבת ה׳תשס״ד
קראתי כל מילה ומילה ואני מסכים במאת האחוזים
2.
ר' יואל פורט על נימים של כל חסיד!
י"א טבת ה׳תשס״ד
הדברים פשוט מזעזעים! עד מתי יגרמו כמה מאנ"ש חילול שם הרבי ומוסדותיו הק' שכזה?
הלואי שזה יהיה מעשה הנבלה האחרון בימי הגלות.
הלואי שזה יהיה מעשה הנבלה האחרון בימי הגלות.
3.
טוב שיש מי שאומר את האמת
י"א טבת ה׳תשס״ד
ולא מתבייש בה כמנהג העסקנים בדורות האחרונים
4.
Public Macho'o
י"א טבת ה׳תשס״ד
Any chosid who is mekusher to the rebbe b'emes has the responsibilty to stand up to these people just like Reb Yoel is. By making a public macho'o wherever they are. and not having anything todo with any one who supports these mechutsofim, Vedal.
5.
חבל שהוא נכנס לפוליטיקה
י"א טבת ה׳תשס״ד
איני בקיא כלל בכל רזי הפוליטיקה, איני יודע בדיוק אפילו מי נגד מי, רק חבל לי שלאחרונה החוזר התחיל להתערב בפוליטיקה וכל פוליטיקה היא מלוכלכת ומלכלכת גם אותו...
6.
תגובה ל - 5
י"א טבת ה׳תשס״ד
אתה מזכיר את אלה שמגיבים ואומרים שנושא מסירת השטחים גם הוא פוליטיקה ורבנים לא צריכים להתערב בזה.
7.
החויזר
י"א טבת ה׳תשס״ד
איך הוא לא מפחד
8.
5 ata tipesh
י"א טבת ה׳תשס״ד
kanireh she ata lokeh be choser avanat anikra. ein po shum politika yesh emet ve emet yesh rak achat, reb yoel yoter kohev et adavar kemy shekarov la emet
9.
answer to number 5
י"א טבת ה׳תשס״ד
Since when is the rebbe's koved considered politics.Shame on you. You must be related to reich(avigdor)
10.
Mendel
י"א טבת ה׳תשס״ד
To # 5:
You can argue the same about the Rebbe's involvment in all the issues in Israel...
You can argue the same about the Rebbe's involvment in all the issues in Israel...
11.
דברים כדורבנות
י"א טבת ה׳תשס״ד
ב"ה
הדברים מדברים בעד עצמם.
יישר כוח לאתרכם הנפלא על הפרסום.
הדברים מדברים בעד עצמם.
יישר כוח לאתרכם הנפלא על הפרסום.
12.
MELECH
י"א טבת ה׳תשס״ד
if you look at the official corporate papers you will see thatat one time the siddurim etc. were printed by Merkoz L'inyanai Chinuch, Inc. Later the sidurim were printed by a different legal org that has a NEW NAME Mekoz L'Inyanai Chinuch WITHOUT THE INC! it is a different company check the state records!
13.
בלעתי כל מילה
י"א טבת ה׳תשס״ד
נאום מרתק
14.
good speach
י"א טבת ה׳תשס״ד
good work
15.
COL
י"א טבת ה׳תשס״ד
please upload the audio file
16.
could we listen to it?
י"ב טבת ה׳תשס״ד
i cant read the hebrew
17.
ר יואל ודבריו
י"ב טבת ה׳תשס״ד
אלו מילים חזקות וקשות וגם נכונות
18.
תיקון
י"ב טבת ה׳תשס״ד
ההתוועדויות של י"ב וט"ו תמוז היו בתשמ"ה (לא מ"ו)
19.
חקירת המקרה
י"ב טבת ה׳תשס״ד
עדיין לא שמעתי מה יש לצד השני לומר אבל אם הדברים הם כפי שהציג אותם כבוד החויזר שליט''א כפשוטם,צריך לטפל בהם כהצעתו
20.
דברים נפלאים
י"ב טבת ה׳תשס״ד
דברים נפלאים!
21.
תגובה ל19
י"ג טבת ה׳תשס״ד
האם שמעת את שטענות של "הצד השני" בפשפט הספרים?!...
האם ישנו "צד שני" ח"ו וח"ו כשמדובר בנשיאותו של הרבי?!
האם ישנו "צד שני" ח"ו וח"ו כשמדובר בנשיאותו של הרבי?!
23.
למה ר' יואל הוא היחיד שכותב על זה?
י"ד טבת ה׳תשס״ד
תשובה: כי הוא מהיחידים שנשארו בליובאוויטש שבאמת אכפת להם מהעניינים והכבוד של הרבי, וכשמישהוא פוגע ברבי זה באמת כואב לו.