מערכת COL
|
יום ח' טבת ה׳תשס״ד
02.01.2004
הסיבה האמיתית לאי בואו של ר' יואל כהן להתוועדות
במכתב מיוחד כותב הרב יואל כהן הבהרה: "היות שנתפשטו שמועות שונות ומשונות בנוגע לזה שלא רציתי להשתתף בההתועדות שנערכה בכפר חב"ד ביט כסלו – ובפרט, שמכיון שהתועדות הלזו דוגלת בשם האחדות, הרי אי השתתפותי בהתועדות הנ"ל נתפרשה אצל כו"כ לענין של היפך האחדות והשלום - לכן, בגלל "והייתם נקיים", הנני מוצא לנחוץ לפרסם את הדברים כהוויתן".
מערכת COL מביאה את המכתב במלואו. לקריאה יש להכנס לכתבה מלאה.
מימין: ה'חוזר' של הרבי, הרב יואל כהן בשיחה עם הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד * צילום: אשר ליצמן
בס"ד. יום ב' דחנוכה, תשס"ד
ביום ראשון פ' וישב, יט כסלו, בשעה 10 בבוקר לערך, טילפן אלי ר' בנימין ליפשיץ היו"ר של הועד החדש של הכפר, והזמין אותי לההתועדות, והדגיש, שזוהי התוועדות מיוחדת, התוועדות של אחדות מכל החוגים של אנ"ש [כולל גם את ראשי המשיחיסטים]. ועניתי לו דברים ברורים. אשר היות שכמה חצופים (המכנים את עצמם בשם אוצר ספרי ליובאוויטש) הגישו לבית המשפט ניירות רשמיות שתוכנם הוא דברי חירוף וגידוף [שכ"ק רבינו נשיאינו לא נבחר אף פעם להיות הנשיא של המל"ח, ושלאחרי הסתלקותו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ זי"ע המל"ח אינו מוסד חוקי], וקלא דלא פסיק אשר ראשי המשיחיסטים הם הם התומכים והמעודדים את החצופים הנ"ל לכתוב החירופים הנ"ל [והם, ראשי המשיחיסטים, תמכו ועודדו גם את החצופים שהגישו ניירות רשמיות של חירופים וגידופים מטעם "מרכז הישיבות דליובאוויטש"], לכן, כל זמן שאינם מתנערים בפומבי מהלכלוך הלזה ע"י שיפרסמו מחאה נמרצה נגד החירופים הנ"ל, אין שייך להתאחד עמהם.
ובנוגע להטענה של "גדול השלום" ושחסידות דורשת "אהבת ישראל" וכו' – הרי לפי "סברא" זו צריך להזמין לההתועדות גם את העורכים של "יתד", ואעפ"כ לא שמעתי אף פעם שלחגיגת יט כסלו יזמינו את אביגדור כי גדול השלום.
ואלה שטוענים עבורם, אשר מכיון שהם מכנים עצמם בשם "משיחיסטן", ומכריזים "שליט"א" ו"יחי", הרי זה חלק מליובאוויטש – אגלה להם "סוד", אשר גם עורכי ה"יתד" מכנים עצמם בשם "דגל התורה". אבל כל מי שיש לו מוח בקדקדו מבין בפשטות, דזה שהם מכנים עצמם בשם "דגל התורה" אינו הופך את דברי הכפירה (המתפרסמים בהעלון שלהם) לדברי תורה. ואדרבה, ע"י שאומרים את דברי הכפירה שלהם בשם "(דגל) התורה" כביכול, החילול השם הוא גדול עוד יותר.
ואותו הדבר ממש הוא בנדון דידן. העובדא אשר החירופים והגידופים נכתבו באופן רשמי מאנשים כאלה המכנים עצמם בשם ליובאוויטש ("מרכז הישיבות דליובאוויטש" או "אוצר ספרי ליובאוויטש"), בעידודם של אלה המכנים עצמם בשם "מקושרים" (המכריזים "שליט"א" ו"יחי"), אינו ממעט את החה"ש ואדרבה מגדיל אותו.
והעובדא אשר הועד החדש של הכפר מוצא לנחוץ להזמין אותם (לפני שהתנערו מהלכלוך של החירופים) ולכבד אותם לנאום בחגיגת יט כסלו, זה מגדיל את החה"ש עוד יותר, כי עי"ז מתפרש עוד יותר אצל ההמון אשר גם החירופים והגידופים הם חלק מליובאוויטש.
ובסיום דבריי אמרתי לו בפירוש, אשר באם עד הערב יביא מחאה נמרצה (בנוסח שאינו משתמע לתרי אפי) בחתימת ידם של ראשי המשיחיסטים שהוזמנו לההתועדות, הנני מוכן להשתתף.
[מאמר המוסגר: אליבא דאמת, גם באם ראשי המשיחיסטים לא היו תומכים בהחירופים והגידופים של הני כלבין דחציפין, גם אז הי' צריך עיון גדול אם מותר להזמינם ולכבדם לנאום. כי מכיון שע"י ההכרזות שלהם (ההכרזה "שהוא חי בגוף בגשמיות ממש" וכיו"ב) הם משמיצים את שמו הק' – עלינו להודיע בפומבי את האמת שהכרזות כאלה הם מאיזה ארחי פרחי שאין להתחשב עמהם כלל. וכאשר אינם מודיעים את הנ"ל, ומכש"כ כאשר מכבדים אותם בחגיגה מרכזית של חב"ד (כי כפר חב"ד הוא המקום המרכזי של חב"ד באה"ק ת"ו), הרי זה הצהרה בפומבי שההכרזות הנ"ל שמשמיצים כו' הם מאנשים חשובים של חב"ד, ועי"ז מגדילים את החה"ש.
אמנם, מכיון שראשי המשיחיסטים, בהערמומית שלהם, רוצים לעשות את הרושם, אשר אדרבה, ההכרזה "שהוא חי בגשמיות ממש" וכיו"ב הו"ע של "התקשרות" (וע"י הערמומית שלהם הם צדו ברשתם כו"כ אנשים "תמימים"), לכן, כשדברתי עם היו"ר החדש של ועד הכפר, לא הזכרתי מאומה אודות ההכרזות שלהם, ודברתי רק בנוגע לזה שהם מעודדים את החירופים והגידופים של הני כלבין דחציפין (ניירות רשמיות של חירופים וגידופים שהוגשו לבית המשפט באופן רשמי בשם "מרכז הישיבות דליובאוויטש" או "אוצר ספרי ליובאוויטש") ואמרתי בפירוש אשר באם עד הערב יחתמו ראשי המשיחיסטים על מחאה נמרצה נגד החירופים הנ"ל, הנני מוכן לבוא לההתועדות].
בערב, בשעה 7 בערך, טילפנו אלי כמה "רודפי שלום" וביקשו אותי ש"למען השלום" אשתתף בההתועדות של "אחדות". ועניתי להם, אשר באם במשך תשעה שעות (משעה 10 בבוקר עד 7 בערב) לא יכלו לפעול אצל ראשי המשיחיסטים שיתנערו בפומבי מהחירופים והגידופים, אינני רוצה בשום אופן להיות ח"ו חלק מה"אחדות" הלזו. ואמרתי להם בתור עצה טובה אשר גם הם אין צריכים להיות חלק מ"אחדות" כזו.
ומסיימים בטוב, אשר יהי רצון, אשר בקרוב ממש יבוא כ"ק רבינו נשיאנו ויגאלנו מהגלות – הן מהגלות הרוחני שנמצאים בבוץ עמוק כזה אשר גם כשמדובר אודות ניירות רשמיים של חירופים וגידופים על עט"ר גם אז אין לנו האומץ לומר מה שצריך לומר, והן מהגלות כפשוטו – ויהי רצון, שזה יהי' בקרוב ממש ובעגלא דידן.
נ.ב. להעיר, שאליבא דאמת, שני הענינים של ראשי המשיחיסטין – ההכרזות המשונות שלהם שמנסים להלביש במסוה של "חסידות", והתמיכה שלהם בהחירופים והגידופים שהוגשו לבית המשפט (חירופים וגידופים גלויים בתכלית שאין שייך כלל להלביש באצטלא של קדושה) - נובעים מאותה הנקודה. כלומר. באם הי' למישהו ספק מהו התוכן הפנימי של ההכרזות שלהם – אם זה ענין של "חסידות" ושל "משיח" (כפי שהם מסבירים לאנשים "תמימים"), או שזה ענין של בגידה בכל הקדוש בישראל בשביל אינטירסים פרטים – הרי כאשר רואים את העידוד שלהם בהחירופים והגידופים שאין בהם מסוה של "חסידות", מבינים היטב גם מהו התוכן הפנימי של ההכרזות.
ועיין בשיחת ש"פ תרומה תשד"מ (נדפסה בלקו"ש חכ"ו ע' 378 ואילך) בנוגע לחוג מסויים שלחמו נגד הפצת המעינות והלבישו זה באצטלא של קנאות דקדושה (כמו שעושים ראשי המשיחיסטים שמרחקים מאות יהודים מהמעינות ומלבישים זה באצטלא של חסידות) ומריבוי הקנאות שלהם הדפיסו גם דברי כפירה (בנדו"ד: עידוד בחירופים וגידופים הנ"ל), דלכאורה תמוה: היאך שייך שיהודים הדוגלים בשם קנאות ידפיסו דברים כאלה? ומבאר בהשיחה (סעיף ז, ע' 382) שאחד הסימנים לפני ביאת משיח צדקנו הוא "יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" (דניאל יב, י), היינו אשר כל אחד יהי' ברור מהו, "תוכו כברו", עיי"ש.
ומסיימים בטוב, אשר לאחרי שישנם כבר כל הסימנים שלפני ביאת משיח צדקנו – כולל גם הסימן ד"בעקבתא דמשיחא חוצפה יסגי" [אשר מעולם לא הי' חציפות כזו, לחרף ולגדף רחמנא ליצלן בשם מוסדות של ליובאוויטש], והסימן ד"יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים" – הרי זה מחזק את הבטחון שבמהרה בימינו תהי' ביאת משיח צדקנו בקרוב ממש ובעגלא דידן.
[הרב יואל כהן]
עוד בנושא: הזדעזעי ליובאוויטש!
לכתבה זו התפרסמו 85 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
85 תגובות
1.
כל הכבוד
ח' טבת ה׳תשס״ד
כעת אני מבין
2.
אמת ויציב
ח' טבת ה׳תשס״ד
.
3.
תודה רבה
ח' טבת ה׳תשס״ד
תודה רבה למערכת col על ה"אל יבוש מפני המלעיגים".
4.
מי כתב?
ח' טבת ה׳תשס״ד
האם כתב את המכתב הרב בעצמו או שנכתב ע"י מישהו ששמע ממנו?
5.
reb yoel
ח' טבת ה׳תשס״ד
take care
6.
כותב?
ח' טבת ה׳תשס״ד
הסגנון לא הכי אופייני (ראשי משיחיסטין ועוד) לר' יואל
7.
אוצר ספרי ליובאוויטש
ח' טבת ה׳תשס״ד
אנשי אוצר ספרי ליובאוויטש צריכים לבקש מחילה ולעשות תשובה ומהר
8.
כעת גם אני מבין!
ח' טבת ה׳תשס״ד
קצת באיחור, אבל תמיד עדיף מאוחר מאשר אף פעם
9.
צדיק בה לעיר
ח' טבת ה׳תשס״ד
מספיק עם כל הפולטיקה את מי זה מעניין
10.
כפי שידוע ממקורות יודעי דבר
ח' טבת ה׳תשס״ד
ר' יואל כתב את המכתב, ללא שמץ של ספק וספק ספיקא
11.
ר' יואל הוא חזק
ח' טבת ה׳תשס״ד
וישאר כזה
12.
יש הרבה דברים שר' יואל אינו מתעכב עליהם
ח' טבת ה׳תשס״ד
וחבל
13.
אני מאוד מעריך את הרב קאהן
ח' טבת ה׳תשס״ד
לשמוע חסידות ממנו זה א ממש א מחיה
14.
חד צדדיים
ח' טבת ה׳תשס״ד
אתם לא מפרסמים את כל התגובות
15.
יהיה טוב
ח' טבת ה׳תשס״ד
אין ברירה
16.
זה לא אמיתי
ח' טבת ה׳תשס״ד
המכתב המזוייף!
בטוחני שזה לא אמיתי
בטוחני שזה לא אמיתי
17.
תוך כמה זמן יורידו את הכתבה הזו
ח' טבת ה׳תשס״ד
ראה ערך כהן מק. וד"ל
18.
אני מתפלא עליכם
ח' טבת ה׳תשס״ד
לקח הרבה זמן עד שכתבתם על זה
19.
קראון-הייטס - ישראל
ח' טבת ה׳תשס״ד
למה אנ"ש בארה"ק צריכים לדעת ממחלוקות בקראן הייסט?
20.
מסתמא תיכף יתעוררו יושבי קרנות
ח' טבת ה׳תשס״ד
ויתחילו לטעון שזה פוליטיקא
להווי ידוע לכולם, שזה לא פוליטיקא!!! זו מציאות, שהמשיחיסטן הם תומכים באלו שלא מאמינים ברבי
ולכן בפרסום זה אין שום בעיה
להווי ידוע לכולם, שזה לא פוליטיקא!!! זו מציאות, שהמשיחיסטן הם תומכים באלו שלא מאמינים ברבי
ולכן בפרסום זה אין שום בעיה
21.
to #16
ח' טבת ה׳תשס״ד
This is a real letter
100%
100%
22.
חבל
ח' טבת ה׳תשס״ד
ההתוועדות יכלה להיות כל כך הרבה יותר מוצלחת
אבל טוב שלפעמים יש כאלו שמוכנים לעמוד על העקרונות של ליובאוויטש
אבל טוב שלפעמים יש כאלו שמוכנים לעמוד על העקרונות של ליובאוויטש
23.
השאלה היא למה ר' יואל לא יכל להתעלות
ח' טבת ה׳תשס״ד
אז מה יקרה אם הוא יששתתף עם אלו שמבזים את הרבי?
הרי המכתב לא יצא, אז עדיף היה שישתתף וכך יהיה קונטרה לצד השני
הרי המכתב לא יצא, אז עדיף היה שישתתף וכך יהיה קונטרה לצד השני
24.
שמעתי שכל המכתב הזה סילוף אחד גדול
ח' טבת ה׳תשס״ד
...
25.
הוא צודק
ח' טבת ה׳תשס״ד
ב"ה אין כמו המכתב של יואל כהן
26.
נגמרו הדיווחים על חנוכה?
ח' טבת ה׳תשס״ד
אף על פי שראוי לפרסם את המכתב של ר' יואל, אבל תנו לחנוכה להסתייםואח"כ תכתבו על זה
27.
עשרים ושלוש - תקרא טוב את המכתב תבין
ח' טבת ה׳תשס״ד
זה לא כל כך מסובך
28.
למה אתה חושב שזה עניין של תושבי קראון הי...
ח' טבת ה׳תשס״ד
תגובה מספר 19 כתוב שזה עניין של קראון-הייטס, זה לא נכון!!1
סידור אוצר ספרי לובאוויטס זה עניין של כל חב"ד באשר הם שם
אסור להשתמש בזה
סידור אוצר ספרי לובאוויטס זה עניין של כל חב"ד באשר הם שם
אסור להשתמש בזה
29.
אלו החיים
ח' טבת ה׳תשס״ד
"נודע הדבר"
30.
למיסטר 26
ח' טבת ה׳תשס״ד
חנוכה נגמר מזמן!
31.
timing
ח' טבת ה׳תשס״ד
perhaps if the letter would have been publicised in a more timely manner we wouldn't require hydepark
32.
גם בהתוועדות ה' טבת
ח' טבת ה׳תשס״ד
בבית רבקה קם ר' יואל שליט"א ודיבר על אוצר וכו'
חבל שרבני חב"ד שותקים!
חבל שרבני חב"ד שותקים!
33.
respone no' 24
ח' טבת ה׳תשס״ד
you stupid.
what that mean
this "siluf" of what?
you could say that is not real but you can't say is "siluf"
what that mean
this "siluf" of what?
you could say that is not real but you can't say is "siluf"
34.
היכן האמת
ח' טבת ה׳תשס״ד
אם החויזר היה מדייק קצת ולא מתחבא אחרי חצאי אמת המכתב היה חזק!
הוא מציין שביום ראשון בשעה 10 הוא "הוזמן" יש מישהו שמעלה על דעתו שכשהודפסו ההזמנות והמודעות שבהם נכתב שהוא אורח הכבוד זה היה ללא הסכמתו?
מדוע הוא התל והכזיב בציבור גדול כל כך שהוטעה שהוא יהיה?
זה בדוק שהיתה הסכמה מצידו שיופיע!
הוא מציין שביום ראשון בשעה 10 הוא "הוזמן" יש מישהו שמעלה על דעתו שכשהודפסו ההזמנות והמודעות שבהם נכתב שהוא אורח הכבוד זה היה ללא הסכמתו?
מדוע הוא התל והכזיב בציבור גדול כל כך שהוטעה שהוא יהיה?
זה בדוק שהיתה הסכמה מצידו שיופיע!
35.
במדת אמת ליעקב
ח' טבת ה׳תשס״ד
לאדמו"ר הזקן הי' יכול להיות עוד 50,000 חסידים אם לא הי' כותב המילים במדת אמת ליעקב בספר התניא, אבער וואס קען מען טאן, דער רבי מאנט אמת.
ר' יואל חזק ואמץ אברהם העברי למה נק' כן? כי כל העולם כולו מעבר אחד ואברהם אבינו מעבר שני.
לא להתפעל מאחדות מזוייפת בשביל תמונות ועיתונים.
ר' יואל חזק ואמץ אברהם העברי למה נק' כן? כי כל העולם כולו מעבר אחד ואברהם אבינו מעבר שני.
לא להתפעל מאחדות מזוייפת בשביל תמונות ועיתונים.
36.
יישר כח לאיש שהרבי אמר עליו דמשק אליעזר
ח' טבת ה׳תשס״ד
כל אלו שלוחמים בר' יואל הם פשוט לוחמים ברבי נשיא דורנו, הרבה אמר עליו דמשק אליעזר כין שדולה מתורת רבו לאחרים, אין היום בעולם אחד שדולה ומשקה מתורת רבנו כמו ר' יואל.
יישר כח ר' יואל כאשר ייענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ עד שזה יפרוץ גם הגדר של הגלות נאו ממ"ש אכי"ר
יישר כח ר' יואל כאשר ייענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ עד שזה יפרוץ גם הגדר של הגלות נאו ממ"ש אכי"ר
37.
לתגובה 34
ח' טבת ה׳תשס״ד
היות שנתפשטו שמועות שהרב כהן לא יגיע אז הרב ליפשיץ התקשר אליו והזמין אותו שוב לוודאות שהוא יגיע כפי שסוכם
38.
nice to see so much response
ח' טבת ה׳תשס״ד
COL is THE best Chabad news website
39.
לא מובן
ח' טבת ה׳תשס״ד
א.אם ההזמנה מהוועד הגיע רק ביום ראשון י"ט כסלו אז איך הוועד פירסם במודעות כמה שבועות קודם שהוא מגיע ? האם לא היה אישור מוקדם ממנו שהוא מגיע ? והאם הוא לא ידע קודם מי עוד משתתף?
ב.בלי לנקוט עמדה בקשר למשפט שמתנהל שם ובטח שלא להצדיק אף אחד מהם האם ראשי המשיחיסטים שכאן בארץ ישראל שייכים בכלל למשפט הזה? ואולי באמת נדע סוף סוף מי הם ראשי המשיחיסטים שכאן בארץ?
ג. לעניות דעתי זה מאוד מסוכן לוועד להוביל מהלך כזה ועוד לנסות להכריח מישהו לחתום על מסמך כלשהו ביות שאף אחד לא יודע מי ידרוש מחר מסמך אחר, וד"ל.
ב.בלי לנקוט עמדה בקשר למשפט שמתנהל שם ובטח שלא להצדיק אף אחד מהם האם ראשי המשיחיסטים שכאן בארץ ישראל שייכים בכלל למשפט הזה? ואולי באמת נדע סוף סוף מי הם ראשי המשיחיסטים שכאן בארץ?
ג. לעניות דעתי זה מאוד מסוכן לוועד להוביל מהלך כזה ועוד לנסות להכריח מישהו לחתום על מסמך כלשהו ביות שאף אחד לא יודע מי ידרוש מחר מסמך אחר, וד"ל.
40.
לתגובה 39...
ח' טבת ה׳תשס״ד
א. כשנודע לראשי הועד שר' יואל אמור לשהות בארה"ק בי"ט כסלו, הי' זה דבר ברור שהוא ישתתף בחגיגה הגדולה. לא צריכים בשביל זה תיאום מיוחד.
ב. אין ראשי המשיחיסטים בארץ (האמת היא שיש; אבל הם אינם ברי השפעה), אבל ישנם כאלו שהמשיחיסטים משרתים את מטרותיהם הפוליטיות. ואכ"מ להאריך.
ג. דעתי העני' לא השכילה להבין את אשר כתבת. באם תבהיר את עצמך אשתדל למצוא הסברים.
ב. אין ראשי המשיחיסטים בארץ (האמת היא שיש; אבל הם אינם ברי השפעה), אבל ישנם כאלו שהמשיחיסטים משרתים את מטרותיהם הפוליטיות. ואכ"מ להאריך.
ג. דעתי העני' לא השכילה להבין את אשר כתבת. באם תבהיר את עצמך אשתדל למצוא הסברים.
41.
הייתי בהתוועדות ה' טבת -
ח' טבת ה׳תשס״ד
ומה אני יגיד לכם? הדברים פשוט חמורים ומדברים בעד עצמם!
ר' יואל צודק בהתרעותיו, המצב חמור מאד. כיצד ייתכן שמעשה כזה, אשר לא ייעשה במחוזותינו, יעבור בשתיקה רועמת מצד כל הרבנים?
חובה לעשות ככל שניתן, ולהבהיר שאף אחד מתנועת ליובאוויטש לא עומד מאחורי הדברים האיומים שנכתבו בבית המשפט. מכל הצדדים ומכל הכיוונים.
כל מי שיש לו קצת השפעה על א' מהרבנים בכל מקום שהוא, שיתפוס יוזמה לידיו, פן יהי' מאוחר!
ר' יואל צודק בהתרעותיו, המצב חמור מאד. כיצד ייתכן שמעשה כזה, אשר לא ייעשה במחוזותינו, יעבור בשתיקה רועמת מצד כל הרבנים?
חובה לעשות ככל שניתן, ולהבהיר שאף אחד מתנועת ליובאוויטש לא עומד מאחורי הדברים האיומים שנכתבו בבית המשפט. מכל הצדדים ומכל הכיוונים.
כל מי שיש לו קצת השפעה על א' מהרבנים בכל מקום שהוא, שיתפוס יוזמה לידיו, פן יהי' מאוחר!
42.
למה הדף לא יצא בשלימותו?
ח' טבת ה׳תשס״ד
?
43.
למה להרוס את האחדות?
ח' טבת ה׳תשס״ד
אילו היו העסקנים באחדות משיח היה בא מכבר ובינתיים השטן משתולל. תשובה של הרבי לר' ישראל ליבוב.
הרגשתי את הרבי בהתוועדות בכפר חב"ד. ולר' יואל אנירוצה לומר, תביע חרטה ובפעם הבאה תופיע ללא תנאים. הנזקים שגורמים הנושאים הטפשיים הללו מזיקים לכולנו.
.
הרגשתי את הרבי בהתוועדות בכפר חב"ד. ולר' יואל אנירוצה לומר, תביע חרטה ובפעם הבאה תופיע ללא תנאים. הנזקים שגורמים הנושאים הטפשיים הללו מזיקים לכולנו.
.
44.
אני לא מאמין שזה ר יואל
ח' טבת ה׳תשס״ד
ואני לא מאמין שר יוסף וילשנסקי
הוא תומך במחרפים ומגדפים????!!!!!!!!
הוא תומך במחרפים ומגדפים????!!!!!!!!
45.
to 42
ח' טבת ה׳תשס״ד
this is the all page
46.
מקירות לב דואב
ח' טבת ה׳תשס״ד
אלה החדשות שלנו ...
המכתב ארוך וכאילו מסביר, אבל ממש לא מובן מה כל העניין.
מי בכלל צריך את זה?
בשביל מה זה טוב?
אנו חסידים פשוטים שרוצים להתוועד ביחד, כל המחנאות וההתנצחות משרתת רק כמה קיצונים ובעלי אינטרסים משני הצדדים וגורמת נזק רב.
נזק ההתעסקות בזה עולה על כל נזק אחר שיכול לבוא מקיצוני שני הצדדים, ואם צריך לקרוא מישהו לסדר, זה לא המקום ולא הזמן ובטח לא לאנשים שהם בעבורנו אנשי קודש ראשי עדת החסידים.
עכשיו יתחילו להסביר שבעצם היה נכון להדפיס את המכתב, כן, שידעו וכו' וכו'.
נו באמת, אם יש כמה צעקנים קולניים אז המשפיעים והרבנים צריכים להצטרף למקהלה?
הרב הנכבד לא צריך לתת יד לא לצד הזה ולא לצד הזה, לדעתי החילול השם הכי גדול הוא זה שמשתמשים ברב חשוב ונכבד למניפולציות אישיות, שמישהו מסביבתו הקרובה יעצור את האיוולת הזו למען כבוד הרבי.
מה מכניסים אותו לכל הדברים האלה אם לא בשביל אינטרסים של חלקי לשון שנהנים משירותיו ויוקרתו על חשבון כלל ציבור חסידי ליובאוויטש.
והשאלה המתבקשת בכאב, האם יבוא מזור ליסורי הגלות דרך אין סוף של מחאות וגינויים שונים ומשונים, האם זו השורה התחתונה של תורת החסידות???
בואו נלך קדימה יחד ונשאיר את המתקוטטים לנפשם, עד שיבינו שאף אחד כבר לא מתעניין בהם ובעולם המכוער שבנו לעצמם.
אם הרבנים המשפיעים וראשי הישיבות - החל מראשי הרבנים ועד לכל רב במקומו - יפסיקו להתעסק בעניינים אלו, ויפסיקו לתת להם יד,
מהם יראו וכן יעשו שאר עדת החסידים, אט אט עניינים אלו ירדו מסדר היום ולא יהיו יותר העיסוק המרכזי בישיבות בהם אמור לצמוח דור של חסידים, ובבתי הכנסת שלנו, בתפילות לפניהם ואחריהם.
יהי רצון שנגלה בעצמנו את הכוחות לצאת מגלותנו הפרטית ושנפסיק ללכת כסומים באפילה, ושאכן נוכל למלאת את תפקידנו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש.
ויד החסידים על העליונה.
המכתב ארוך וכאילו מסביר, אבל ממש לא מובן מה כל העניין.
מי בכלל צריך את זה?
בשביל מה זה טוב?
אנו חסידים פשוטים שרוצים להתוועד ביחד, כל המחנאות וההתנצחות משרתת רק כמה קיצונים ובעלי אינטרסים משני הצדדים וגורמת נזק רב.
נזק ההתעסקות בזה עולה על כל נזק אחר שיכול לבוא מקיצוני שני הצדדים, ואם צריך לקרוא מישהו לסדר, זה לא המקום ולא הזמן ובטח לא לאנשים שהם בעבורנו אנשי קודש ראשי עדת החסידים.
עכשיו יתחילו להסביר שבעצם היה נכון להדפיס את המכתב, כן, שידעו וכו' וכו'.
נו באמת, אם יש כמה צעקנים קולניים אז המשפיעים והרבנים צריכים להצטרף למקהלה?
הרב הנכבד לא צריך לתת יד לא לצד הזה ולא לצד הזה, לדעתי החילול השם הכי גדול הוא זה שמשתמשים ברב חשוב ונכבד למניפולציות אישיות, שמישהו מסביבתו הקרובה יעצור את האיוולת הזו למען כבוד הרבי.
מה מכניסים אותו לכל הדברים האלה אם לא בשביל אינטרסים של חלקי לשון שנהנים משירותיו ויוקרתו על חשבון כלל ציבור חסידי ליובאוויטש.
והשאלה המתבקשת בכאב, האם יבוא מזור ליסורי הגלות דרך אין סוף של מחאות וגינויים שונים ומשונים, האם זו השורה התחתונה של תורת החסידות???
בואו נלך קדימה יחד ונשאיר את המתקוטטים לנפשם, עד שיבינו שאף אחד כבר לא מתעניין בהם ובעולם המכוער שבנו לעצמם.
אם הרבנים המשפיעים וראשי הישיבות - החל מראשי הרבנים ועד לכל רב במקומו - יפסיקו להתעסק בעניינים אלו, ויפסיקו לתת להם יד,
מהם יראו וכן יעשו שאר עדת החסידים, אט אט עניינים אלו ירדו מסדר היום ולא יהיו יותר העיסוק המרכזי בישיבות בהם אמור לצמוח דור של חסידים, ובבתי הכנסת שלנו, בתפילות לפניהם ואחריהם.
יהי רצון שנגלה בעצמנו את הכוחות לצאת מגלותנו הפרטית ושנפסיק ללכת כסומים באפילה, ושאכן נוכל למלאת את תפקידנו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש.
ויד החסידים על העליונה.
47.
כשר' יואל הביע הסכמה לבוא לא יידעו אותו...
ח' טבת ה׳תשס״ד
אבל כשנודע הדבר, אז הוא הביע מחאה. והמחאה הכי גדולה זה לא לבוא
טוב לדעת שיש כאלו שעדיין עומדים על העקרונות של חב"ד
ומי שחושב שיש בעיה בפרסום של זה, אז שידבר עם אלו שלא רצו לחתום שהם אלו שיצרו את זה ועם אלו שאמרו כאלו דברים נוראיים על הרבי שהם אלו שעשו את כל הבלגן
טוב לדעת שיש כאלו שעדיין עומדים על העקרונות של חב"ד
ומי שחושב שיש בעיה בפרסום של זה, אז שידבר עם אלו שלא רצו לחתום שהם אלו שיצרו את זה ועם אלו שאמרו כאלו דברים נוראיים על הרבי שהם אלו שעשו את כל הבלגן
48.
44
ח' טבת ה׳תשס״ד
you want they phons number at home?
49.
בכח סידורי "אוסלו" לאחד!!!
ח' טבת ה׳תשס״ד
לפני שנים כשיצא לאור לראשונה הסידור בהוצאת "אוס"ל" פניתי לידיד קרוב ואמרתי לו:
כיון שאתה מקורב לראשי הממסד (קה"ת וכיו"ב) וכיון שאני נחשב קצת מקורב ל"משיחיסטים", לועד הקהל ולבד"צ דקראון הייטס בא נביא לאחדות בדבר שכולם יכולים להסכים אודותיו - שכנע את ראשי קה"ת לתבוע את אוס"ל לדין-תורה אצל הבד"צ דקראון הייטס.
לדעתי ברור הדבר שאילו הי' הדבר נעשה קרוב לודאי שהנהלת קה"ת היו זוכים בד"ת והדבר הי' יכול לתרום לאחדות. כשכולם היו רואים שדין-תורה הוא מעל לפוליטיקה, וגניבה היא גניבה אף אם נעשתה על ידי אדם קרוב או קרוב בדעותיו בעניינים מסויימים.
לדאבוני הדבר לא נעשה ונגרר ללא צורך לערכאות.
כיון שאתה מקורב לראשי הממסד (קה"ת וכיו"ב) וכיון שאני נחשב קצת מקורב ל"משיחיסטים", לועד הקהל ולבד"צ דקראון הייטס בא נביא לאחדות בדבר שכולם יכולים להסכים אודותיו - שכנע את ראשי קה"ת לתבוע את אוס"ל לדין-תורה אצל הבד"צ דקראון הייטס.
לדעתי ברור הדבר שאילו הי' הדבר נעשה קרוב לודאי שהנהלת קה"ת היו זוכים בד"ת והדבר הי' יכול לתרום לאחדות. כשכולם היו רואים שדין-תורה הוא מעל לפוליטיקה, וגניבה היא גניבה אף אם נעשתה על ידי אדם קרוב או קרוב בדעותיו בעניינים מסויימים.
לדאבוני הדבר לא נעשה ונגרר ללא צורך לערכאות.
50.
just for it
ח' טבת ה׳תשס״ד
We have to say Thanks to Reb Yoel for he travle to Eretz Yisroel to tell us what the MASHCHISIM doing to lubavitch
just for it. the all farbrengs is diffrent story of great things
just for it. the all farbrengs is diffrent story of great things
51.
ראביי מגיב 49
ח' טבת ה׳תשס״ד
היום לצערינו כבר זה לא רלוונטי
המשחיתים ריסקו ופוררו ופיזרו את הבית דין השכונתי
היום, אזדבא אומר משהו אחד, שווי אומר משהו שני ואח"כ מחליף את זה למשהו שלישי
המשחיתים ריסקו ופוררו ופיזרו את הבית דין השכונתי
היום, אזדבא אומר משהו אחד, שווי אומר משהו שני ואח"כ מחליף את זה למשהו שלישי
52.
אני אהבתי את התמונה יותר מהמכתב
ח' טבת ה׳תשס״ד
תמונה פגז קומפוט
53.
הועד החדש
ח' טבת ה׳תשס״ד
והעובדא אשר הועד החדש של הכפר מוצא לנחוץ ...
הועד החדש
du ligt der hunt bagroben"
evrything else is just smoke
הועד החדש
du ligt der hunt bagroben"
evrything else is just smoke
54.
למה לא הולכים לדין תורה?
ח' טבת ה׳תשס״ד
?
55.
חכמים המה להרע!
ח' טבת ה׳תשס״ד
הגיע הזמן שהאידיאולגים למיניהם בתוך שורותינו ישימו יד לפה וישימו קץ להסתה שלהם.
נכון, יש קיצוניים בשני הצדדים, ואם המטרה היא אחדות וכפי שהרבי אמר "אז חסידים וועלן האלטן זיך צוזאמען וועט מען אויספירן ביז משיח" הרי האחדות היא מעל הכל. האם ר' יואל לא ישב עם מישהו שהוא קרקפתא דלא מנח? ודאי ישב ויקרב אותו, ולכן האם מיידנצ'יק או הרב ווילשנסקי גרועים מאותו קרקפתא? המעשה הוא העיקר, ואפילו התלמוד גדול כי הוא מביא לידי מעשה דוקא, אז, בבקשה, כל הלומדים והדולים ומשקים למיניהם פנו מקום לעשיה ולא לדרשה קאתינא.
נכון, יש קיצוניים בשני הצדדים, ואם המטרה היא אחדות וכפי שהרבי אמר "אז חסידים וועלן האלטן זיך צוזאמען וועט מען אויספירן ביז משיח" הרי האחדות היא מעל הכל. האם ר' יואל לא ישב עם מישהו שהוא קרקפתא דלא מנח? ודאי ישב ויקרב אותו, ולכן האם מיידנצ'יק או הרב ווילשנסקי גרועים מאותו קרקפתא? המעשה הוא העיקר, ואפילו התלמוד גדול כי הוא מביא לידי מעשה דוקא, אז, בבקשה, כל הלומדים והדולים ומשקים למיניהם פנו מקום לעשיה ולא לדרשה קאתינא.
56.
אין ספק שהתמונה הזו היא חבל"זית
ח' טבת ה׳תשס״ד
התמוגגתי לראותה
57.
למספר 49 ו51
ח' טבת ה׳תשס״ד
איך קה"ת היו זוכים בד"ת בבד"צ ק"ה זי"ע בה בשעה שמארלו ואזדבא חתמו מכתב לסימפסון שהוא יכול להדפיס מה שהוא רוצה כי הוא המל"ח.
וכל זה נעשה ללא כל חקירה ודרישה ע"פ תורה מה באמת דעת הרבי בענין הנהלת המל"ח אגו"ח וכו'
וכל זה נעשה ללא כל חקירה ודרישה ע"פ תורה מה באמת דעת הרבי בענין הנהלת המל"ח אגו"ח וכו'
58.
אתר שמכבד את שם ליובאוויטש
ח' טבת ה׳תשס״ד
תגובה מס 46 ממש כל כך נכונה ב"ה במשך קצת יוחר משבועים פרסמתם רק דברים חיוביים מצעי הרבי מכל גווני הקשת שבחננו וזה ממש מראה שס"ה כולנו רק רוצים לקדש את שם הרבי ומקוה שגם כך תמשיכו להבא, וכל הדברים האחרים פשוט לא מעניין אותנו זה ענין לעסקניים רבנים. וכדי לכבר את שם לויבאוויטש צריך להפיץ רק אור. העיקר שתזכו לפרסם את הבשורה ש"משיח כבר בא" נאו. אמן
59.
למגיב 55
ח' טבת ה׳תשס״ד
משום מה אתה מזכיר לי את השמלאנים יפי הנפש
מצד אחד הם מעודדים את הטרוריסטים מצד שני הם טוענים ש"בשני הצדדים יש קיצונים"
לא יעזור, המשיחיסטים עושים צרות לליובאוויטש
תאמר לי מה הבעיה במכתב של ר' יואל?
מצד אחד הם מעודדים את הטרוריסטים מצד שני הם טוענים ש"בשני הצדדים יש קיצונים"
לא יעזור, המשיחיסטים עושים צרות לליובאוויטש
תאמר לי מה הבעיה במכתב של ר' יואל?
60.
for 46 - yuor wrong
ח' טבת ה׳תשס״ד
rabbi yoel just explain whay he didn't join the farbrengen
and this letter is comnig after allot of "shmuot" that is not the real resone
that all, this is not politic
and this letter is comnig after allot of "shmuot" that is not the real resone
that all, this is not politic
61.
The Letter
ח' טבת ה׳תשס״ד
If in fact this is a genuine letter from Reb Yoel, I would advise him to stop mixing into politics and complete the hoiro'ois he was given by the Rebbe.
62.
האמת והשלום אהבו!
ח' טבת ה׳תשס״ד
א.צריך להוציא הועד החדש ליפשיץ הוא לא יכול לסדר דברים בליובאוויטש הוא נראה כמו בעל תשובה והוא עושה דעות חדש בליובאוויטש ובטח שכ"ק אדמו"ר לא היה משאיר !
ב.ר' יואל הוא יחידי . ודי למבין
ג.בכמה תגובות יש כמה שכתבו דברים נגד ר' יואל מסתמא הם שייכים לקליפות ובצד נגד הקדושה ונגד כבודו של כ"ק אדמו"ר ודי לאנשים כאלו שמחפשים להרוס את ליובאוויטש
ב.ר' יואל הוא יחידי . ודי למבין
ג.בכמה תגובות יש כמה שכתבו דברים נגד ר' יואל מסתמא הם שייכים לקליפות ובצד נגד הקדושה ונגד כבודו של כ"ק אדמו"ר ודי לאנשים כאלו שמחפשים להרוס את ליובאוויטש
63.
ר' יואל
ח' טבת ה׳תשס״ד
מסתמא הוא לא יחזור לארץ כי ראה את כל המשוגעים !
64.
the picture
ט' טבת ה׳תשס״ד
such a good picture
65.
ר' יואל תמשיך ככה...
ט' טבת ה׳תשס״ד
תמשיך להפגיז את יוסי וילאשנסקי
66.
נו, מה עכשיו?..
ט' טבת ה׳תשס״ד
כבר עבר כמעט חודש ימים מאז המאורע השמועות אכן פשטו במהירות רבה, על כך שר' לא מגיע אבל למה עכשיו שוב לעורר את זה. זה הרי עבר נגמר, זהו!!!
67.
אם לשפוט באופן אובייקטיבי...
ט' טבת ה׳תשס״ד
מחד - הרבי לא נתן מנוחה לחסידים בהתוועדויות כשמחה בחריפות על ענינים לא רצויים שעשו חסידים נכבדים (ראה (מה שלא נדפס!)התוועדויות תשמ"ו ותשמ"ז) אף שעדיף היה לכאורה לשמור על השקט והשלום.
וכאן יש להוסיף שר' יואל שי' בניגוד לרבים מחסידי "תנועתנו הק'" הוא אכן חסיד חבד"י במהותו וגם ליובאוויטשאי, ובעיקר - חסיד של הרבי ולא "נגרר של התנועה"!
לכן הוא מוצא לנכון לשמור על כבודו של הרבי, גם במחיר סקאנדל שכזה.
מאידך - קשה להבין מה תועלת תצמח מהמתקפה הקולקטיבית נגד המשיחיסטים? הרי דבר זה רק יעמיק את הקרע, ובטח לא יביא לתיקון המצב.
לענ"ד הוא צודק במקרה שיושב על הבימה אדם התומךבמוצהר בההוא אינש דלא מעלי מקראון הייטס.
בכל אופן העיקר הוא כאמור - לשפוט באופן אובייקטיבי כל מקרה לגופו, ושהתגובות במקרים דומים לא תהיינה תוצאה ספונטנית של השיוך המשפחתי או הקהילתי וכיו"ב.
וכאן יש להוסיף שר' יואל שי' בניגוד לרבים מחסידי "תנועתנו הק'" הוא אכן חסיד חבד"י במהותו וגם ליובאוויטשאי, ובעיקר - חסיד של הרבי ולא "נגרר של התנועה"!
לכן הוא מוצא לנכון לשמור על כבודו של הרבי, גם במחיר סקאנדל שכזה.
מאידך - קשה להבין מה תועלת תצמח מהמתקפה הקולקטיבית נגד המשיחיסטים? הרי דבר זה רק יעמיק את הקרע, ובטח לא יביא לתיקון המצב.
לענ"ד הוא צודק במקרה שיושב על הבימה אדם התומךבמוצהר בההוא אינש דלא מעלי מקראון הייטס.
בכל אופן העיקר הוא כאמור - לשפוט באופן אובייקטיבי כל מקרה לגופו, ושהתגובות במקרים דומים לא תהיינה תוצאה ספונטנית של השיוך המשפחתי או הקהילתי וכיו"ב.
68.
מה הקשר של אשכנזי לתמונה?
י' טבת ה׳תשס״ד
האם מישהו יכול להסביר
האם שמו את התמונה בגלל שהיא יפה?
האם שמו את התמונה בגלל שהיא יפה?
69.
TO 66
י' טבת ה׳תשס״ד
nobody told me that story
70.
תגובה ל 63
י' טבת ה׳תשס״ד
אל תדאג יש מספיק משוגעים גם באמריקה.
71.
ל - 68
י' טבת ה׳תשס״ד
פשוט מאוד, הרב אשכנזי מושך בכל החוטים הטווים את המצב הפוליטי החדש בכפר חב"ד, ועל כן הוצבה על ידם תמונה של הרב כהן טוען מול הרב אשכנזי, התמונה עצמה לא היתה בכפר חב"ד אך היא מבטאת משהו מתוכן הכתבה.
72.
תגובה שישים ואחת
י' טבת ה׳תשס״ד
איזה הוראות הוא קיבל מהרבי ? תואיל נא להחכים אותנו בכך
73.
this is not politics !!
י' טבת ה׳תשס״ד
why do all you guys keep calling this politics?? is sticking up for the Rebbes kovod politics?? those of you who say this is political and therefore you wont get involved its only becuase you are lacking the guts to speak up about it so you excuse yourself by saying that you dont get into politics. stop being WIMPS and start defending lubavitch when we need it the most !!
74.
תגובה ל46
י' טבת ה׳תשס״ד
שמעת פעם על המושג ניתוח? בניתוח - חותכים. חותכים את מה שלא טוב. לפעמים צריך לחתוך
אין ברירה, יש חלק שהוא חולה. לא תמיד אפשר לתת תרופות (שיקראו בשם שתיקה) לפעמים אין ברירה וצריכים ניתוח (שבמצבינו יוגדרו כמחאה)
אין ברירה, יש חלק שהוא חולה. לא תמיד אפשר לתת תרופות (שיקראו בשם שתיקה) לפעמים אין ברירה וצריכים ניתוח (שבמצבינו יוגדרו כמחאה)
75.
ההוראות שר' יואל קיבל מהרבי זי"ע
י' טבת ה׳תשס״ד
אני מסכים עם כל אלו שכותבים שהוא סך הכל בן אדם כמונו, ויכול לטעות ככל האדם, אבל מכאן עד להשמצות והוראות שיילך להתעסק בספר הערכים וכו' הדרך רחוקה.
אשר על כן אין לי ברירה אלא להעלות על הכתב אחד ממענות רבינו זי"ע אודות החוזר (בנוסף לדברי שבח ותהילה שנשמעו באותה שיחה עצמה של לך לך תשד"מ שהזיכרוה באחד האשכולות). ובעזה"י בקרוב אעלה גם מכתב מתשל"א שכתב רבינו להרש"י זוין על ר' יואל.
וזה החלי:
בשנת תשמ"ז "התערב" ר' יואל שי' בענין שכונתי בקראון-הייטס ולהבל"ח ר' שניאור זלמן גורארי' ע"ה קרא לו לדין תורה על סמך דברי רבינו שעל ר' יואל לעסוק רק בספר הערכים ותו לא, אשר על כן באם הרבנים יפסקו שאסור לר' יואל שי' להתערב בענינים חוץ מספר הערכים הכל יבוא על מקומו בשלום ושלום על ישראל. לזכותו של רשז"ג ייאמר שהוא הכניס לרבינו את כל תכניתו וביום א' פ' תצוה ענה לו רבינו, וזלה"ק (חבל שכל המודגשים לא יוצאים טוב):
בתמהון הכי גדול קראתי הנ"ל והמצו"ב והסיום "ושלום על ישראל" – שלאחרי שקו"ט דזמן רב וחקו"ד (לכאורה עכ"פ) העיקר חסר. ומכריחים אותי (וגם – להעלות על הכתב) ביטוים שאיני רגיל בהם כלל. ועכ"פ אקצר כפי האפשרי.
ובהקדמה אף שפשוטה היא: אין המדובר "יושבי קרנות" כ"א בהפכו ממש: תביעה לב"ד ובנוגע לאיש מסוים, והאיש מחנך בדא"ח מאות אנשים (מהם – בתו"ת) במשך עשיריות בשנים וכו'.
ותוכן בקיצור דהתביעה: ציויתי להנ"ל בהתוועדות ברבים: 1) שלא יתעסק בשום דבר אחר כו', 2) שענינו רק דבר אחד כו'. 3) והנ"ל ברבים עשה בהיפך ממש ובביהמ"ד ש... מתפלל וכו' – ולכן תוארו (ובמילא – דינו) כו"כ.
כיון שמעולם לא ציוויתיו (וגם לא בקשתיו כיו"ב) הנ"ל ברבים (וגם לא ביחיד).
מפורסם שבעידודי עוסק בכו"כ דברים ועשיריות בשנים (ובודאי – גם חברי הב"ד יודעים מזה), התביעה להב"ד וההאשמות דהנ"ל – פורסמו להרבה יותר מג' אנשים. והמענה שלהם עכ"ז (בצירוף תוכן המצו"ב) הוא כנ"ל!
ולהעיר – גם לאחרים לא ציוויתי כנ"ל (וגם לא בקשתי) – כי זהו היפך הטבע בו נברא האדם (להתעסק רק בדבר אחד).
וע"פ המבואר בדא"ח – היפך מעלתו (לקו"ת אמור לז, ג. ובכ"מ).
עוד ענין – תביעה עיקרית אשר הפונה להב"ד והמאשים וכו' – בעצמו לא שמע אף מילה אחת מכ"ז שכותב בשמי.
אלא ששמע אותיות פורחות, ואח"כ חיפש ברשימות וכו'
ולכאורה שאלה הראשונה דהב"ד אצלו הייתה צ"ל: מה שמע וכו'. – וה"ז עיקר גורם לכל הנ"ל.
ובאם התביעה אמיתית – למה העלים ענין עקרי כזה וכו'.
אשר על כן אין לי ברירה אלא להעלות על הכתב אחד ממענות רבינו זי"ע אודות החוזר (בנוסף לדברי שבח ותהילה שנשמעו באותה שיחה עצמה של לך לך תשד"מ שהזיכרוה באחד האשכולות). ובעזה"י בקרוב אעלה גם מכתב מתשל"א שכתב רבינו להרש"י זוין על ר' יואל.
וזה החלי:
בשנת תשמ"ז "התערב" ר' יואל שי' בענין שכונתי בקראון-הייטס ולהבל"ח ר' שניאור זלמן גורארי' ע"ה קרא לו לדין תורה על סמך דברי רבינו שעל ר' יואל לעסוק רק בספר הערכים ותו לא, אשר על כן באם הרבנים יפסקו שאסור לר' יואל שי' להתערב בענינים חוץ מספר הערכים הכל יבוא על מקומו בשלום ושלום על ישראל. לזכותו של רשז"ג ייאמר שהוא הכניס לרבינו את כל תכניתו וביום א' פ' תצוה ענה לו רבינו, וזלה"ק (חבל שכל המודגשים לא יוצאים טוב):
בתמהון הכי גדול קראתי הנ"ל והמצו"ב והסיום "ושלום על ישראל" – שלאחרי שקו"ט דזמן רב וחקו"ד (לכאורה עכ"פ) העיקר חסר. ומכריחים אותי (וגם – להעלות על הכתב) ביטוים שאיני רגיל בהם כלל. ועכ"פ אקצר כפי האפשרי.
ובהקדמה אף שפשוטה היא: אין המדובר "יושבי קרנות" כ"א בהפכו ממש: תביעה לב"ד ובנוגע לאיש מסוים, והאיש מחנך בדא"ח מאות אנשים (מהם – בתו"ת) במשך עשיריות בשנים וכו'.
ותוכן בקיצור דהתביעה: ציויתי להנ"ל בהתוועדות ברבים: 1) שלא יתעסק בשום דבר אחר כו', 2) שענינו רק דבר אחד כו'. 3) והנ"ל ברבים עשה בהיפך ממש ובביהמ"ד ש... מתפלל וכו' – ולכן תוארו (ובמילא – דינו) כו"כ.
כיון שמעולם לא ציוויתיו (וגם לא בקשתיו כיו"ב) הנ"ל ברבים (וגם לא ביחיד).
מפורסם שבעידודי עוסק בכו"כ דברים ועשיריות בשנים (ובודאי – גם חברי הב"ד יודעים מזה), התביעה להב"ד וההאשמות דהנ"ל – פורסמו להרבה יותר מג' אנשים. והמענה שלהם עכ"ז (בצירוף תוכן המצו"ב) הוא כנ"ל!
ולהעיר – גם לאחרים לא ציוויתי כנ"ל (וגם לא בקשתי) – כי זהו היפך הטבע בו נברא האדם (להתעסק רק בדבר אחד).
וע"פ המבואר בדא"ח – היפך מעלתו (לקו"ת אמור לז, ג. ובכ"מ).
עוד ענין – תביעה עיקרית אשר הפונה להב"ד והמאשים וכו' – בעצמו לא שמע אף מילה אחת מכ"ז שכותב בשמי.
אלא ששמע אותיות פורחות, ואח"כ חיפש ברשימות וכו'
ולכאורה שאלה הראשונה דהב"ד אצלו הייתה צ"ל: מה שמע וכו'. – וה"ז עיקר גורם לכל הנ"ל.
ובאם התביעה אמיתית – למה העלים ענין עקרי כזה וכו'.
76.
זו הייתה טעות!!!
י' טבת ה׳תשס״ד
לדעתי הסירוב של ר יואל לבוא להתוועדות היה פשוט טעות!
אם כבר פעם אחת עומדת להיות התוועדות של אחדות, לא חייבים להורסה ולעורר את כל הוויכוח מחדש.
אם כבר פעם אחת עומדת להיות התוועדות של אחדות, לא חייבים להורסה ולעורר את כל הוויכוח מחדש.
77.
"התמונה"
י' טבת ה׳תשס״ד
זה נראה כאילו עוד שניה הרב כהן 'מוריד' לו איזה מנה
78.
"על מה ולמה, ומה תועלת יש במכתב?"
י' טבת ה׳תשס״ד
ב"ה
בראש ובראשונה יש להבהיר שלאורך כל מכתבו כותב ר' יואל שיחי' "ראשי המשיחיסטים" ולא בכדי, יש כאן הבחנה ברורה בין מנהיגי הזרם ש"יודעים את ריבונם" לבין ציבור גדול שנסחף בטעות.
ולגופו של ענין, הלגיטימציה היחידה לקיומו של המוסד המכונה "אוצר ספרי ליובאוויטש" הם המשיחיסטים.
בית משיח הוא הגב האמיתי והקיצוניים רואים בזה תחלופה לקה"ת. כך בבתי הכנסת ובמוסדות שלהם (צפת וכו') מעודדים את קניית הספרים מהמוסד הנ"ל.
כיצד לא מתביישים אותם חצופים להראות פרצופם בין אנ"ש? כיצד אין הם מתביישים לדרוך בבית כנסת חבדי? התשובה היא פשוטה - הם מהמשיחיסטים.
במשפט הספרים טענו נגד הרבי שהספרים של ליובאוויטש לא שייכים לרבי. כך טוענים היום ובמילים מפורשות – אין לרבי (ח"ו) בעלות על המרכז לענייני חינוך!!! למי שאינו יודע המל"ח הינו המוסד החבדי המרכזי העולמי !!! כל הפעילות החבדית העולמית לאורך כל שנות נשיאותו של הרבי התחילה והתבססה על מוסד זה. לנתק את הרבי מהמרכז לענייני חינוך זה כמו לנתק את הרבי (ח"ו) מליובאוויטש!!!
הרבי הרעיש עולמות ממש נגד הטענה שהספרים אינם שייכים לרבי, משום שזה ביטא כאילו ליובאוויטש היא לא גוף אחד שכולו שייך לרבי. כיום אומרים דברים מחפירים עשרות מונים!!!
הרבי היה יכול להגיד "אז מה? אז יש כמה חצופים, בשביל זה לעשות בלגן?" עובדה שהרבי לא אמר כך ועד שהדברים נגעו בבריאותו של הרבי כידוע ומפורסם!!! וע"ז אנו חוגגים את ה' טבת.
ומכאן להשתתפות בהתוועדות. החידוש המרכזי של האירוע היה אחדות. זה היה דבר ברור בריש גלי. סוף סוף כולנו יושבים יחד!
ועל זה אמר ר' יואל שיחי' – להתאחד אפשר כשיש נקודה משותפת. אם הויכוח הוא על יחי או לא, אפשר להתווכח, אבל עדיין יש נקודה משותפת וגדול השלום.
ברגע שמדובר על כאלה שנותנים לגיטימציה להצהרות כפירה כפשוטו ברבי, הרי זה בדיוק כשם שאחד יעמוד מול הקב"ה במעמד הר סיני וייתן בעיטה (חלילה) למשה רבינו!!! שייך להתאחד איתו???
משום כך נדרשו נציגי המשיחיסטים לנתק את עצמם מהמוסד הנ"ל.
התועלת שבאי ההשתתפות וכן במכתב ההבהרה היא פשוטה – קיום מצוות המחאה על העלבון האישי והפגיעה הכי חמורה בכבודו של הרבי. האמת שכול חב"ד הייתה צריכה להזדעזע, אבל לפחות ר' יואל שיחי' עושה את שלו.
בראש ובראשונה יש להבהיר שלאורך כל מכתבו כותב ר' יואל שיחי' "ראשי המשיחיסטים" ולא בכדי, יש כאן הבחנה ברורה בין מנהיגי הזרם ש"יודעים את ריבונם" לבין ציבור גדול שנסחף בטעות.
ולגופו של ענין, הלגיטימציה היחידה לקיומו של המוסד המכונה "אוצר ספרי ליובאוויטש" הם המשיחיסטים.
בית משיח הוא הגב האמיתי והקיצוניים רואים בזה תחלופה לקה"ת. כך בבתי הכנסת ובמוסדות שלהם (צפת וכו') מעודדים את קניית הספרים מהמוסד הנ"ל.
כיצד לא מתביישים אותם חצופים להראות פרצופם בין אנ"ש? כיצד אין הם מתביישים לדרוך בבית כנסת חבדי? התשובה היא פשוטה - הם מהמשיחיסטים.
במשפט הספרים טענו נגד הרבי שהספרים של ליובאוויטש לא שייכים לרבי. כך טוענים היום ובמילים מפורשות – אין לרבי (ח"ו) בעלות על המרכז לענייני חינוך!!! למי שאינו יודע המל"ח הינו המוסד החבדי המרכזי העולמי !!! כל הפעילות החבדית העולמית לאורך כל שנות נשיאותו של הרבי התחילה והתבססה על מוסד זה. לנתק את הרבי מהמרכז לענייני חינוך זה כמו לנתק את הרבי (ח"ו) מליובאוויטש!!!
הרבי הרעיש עולמות ממש נגד הטענה שהספרים אינם שייכים לרבי, משום שזה ביטא כאילו ליובאוויטש היא לא גוף אחד שכולו שייך לרבי. כיום אומרים דברים מחפירים עשרות מונים!!!
הרבי היה יכול להגיד "אז מה? אז יש כמה חצופים, בשביל זה לעשות בלגן?" עובדה שהרבי לא אמר כך ועד שהדברים נגעו בבריאותו של הרבי כידוע ומפורסם!!! וע"ז אנו חוגגים את ה' טבת.
ומכאן להשתתפות בהתוועדות. החידוש המרכזי של האירוע היה אחדות. זה היה דבר ברור בריש גלי. סוף סוף כולנו יושבים יחד!
ועל זה אמר ר' יואל שיחי' – להתאחד אפשר כשיש נקודה משותפת. אם הויכוח הוא על יחי או לא, אפשר להתווכח, אבל עדיין יש נקודה משותפת וגדול השלום.
ברגע שמדובר על כאלה שנותנים לגיטימציה להצהרות כפירה כפשוטו ברבי, הרי זה בדיוק כשם שאחד יעמוד מול הקב"ה במעמד הר סיני וייתן בעיטה (חלילה) למשה רבינו!!! שייך להתאחד איתו???
משום כך נדרשו נציגי המשיחיסטים לנתק את עצמם מהמוסד הנ"ל.
התועלת שבאי ההשתתפות וכן במכתב ההבהרה היא פשוטה – קיום מצוות המחאה על העלבון האישי והפגיעה הכי חמורה בכבודו של הרבי. האמת שכול חב"ד הייתה צריכה להזדעזע, אבל לפחות ר' יואל שיחי' עושה את שלו.
80.
דברים צודקים
י"א טבת ה׳תשס״ד
נכון כתבת מגיב מס' 78
81.
"התמונה"
י"א טבת ה׳תשס״ד
אני אהבתי יותר את ה'קבלת עול' של הרב אשכנזי
82.
חזק ואמץ הרב יואל קהאן
י"א טבת ה׳תשס״ד
אני מקווה שרבני חב"ד ילמדו מימך את ה"לא תגורו" ויבינו אחת ולתמיד שזה שהם יושבים על הגדר ולא חותכים עניינים, הם גורמים להרס מוחלט של כל קהילות חב"ד, אשר כל אחד יש לו את הזמרוני שלו או את האבי טאוב שלו או את הדוד נחשון שלו או השמואל פרומר שלו או את הגדעון שרון שלו או את הוילשנסקי שלו, אשר משגעים את כל תנועת חב"ד ובכל מקום שהם נמצאים רק הרס חורבן ומחלוקת.
הגיע הזמן שרבני חב"ד יגלו תושיה ויכריזו עד כאן.
הגיע הזמן שרבני חב"ד יגלו תושיה ויכריזו עד כאן.
83.
ל 62
י"א טבת ה׳תשס״ד
ב"ה
אתה לא מתבייש לזלזל בבעלי תשובה?
אתה לא מתבייש לזלזל בבעלי תשובה?
85.
important!!!!!!!
י"ד טבת ה׳תשס״ד
i sugeest that reb yoel shud become rabbi
86.
תגובה ל65
ט"ו טבת ה׳תשס״ד
תתבייש לך, קצת בושה אתה חייב לרקוד על הדם אם משעמם לך אל תכניס ותהרוס אתר יפה שכזה יישר כח.
87.
תגובה ל46
י"ז שבט ה׳תשס״ד
ב"ה
אתה צודק במאת האחוזים!!!!!!
ויש מי שיצדיק אותך.........
כל הכבוד,והמשך לקרב לבם של החסידים אל האמת.
אתה צודק במאת האחוזים!!!!!!
ויש מי שיצדיק אותך.........
כל הכבוד,והמשך לקרב לבם של החסידים אל האמת.