מנדי ברגר | יום ו' שבט ה׳תשפ״א 19.01.2021

בא - יו"ד שבט: "אור במושבותם" לעם ישראל ולחסידי חב"ד

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע: שיחה נפלאה ומיוחדת לפרשת בא ולרגל יום הבהיר יו"ד שבט מלקו"ש חלק ל"א, בה הרבי דן בהבדלי הגישות בין המדרשים ופירוש רש"י למסופר במכת חושך "ולכל בני ישראל היה אור במושבותם", ומכך למשמעות עבודת היהודי במקומות ובמצבי ה'אור' וה'חושך', והאור המאיר לכל יהודי במושבותיו גם כעת בחושך הגלות, לפני הגאולה
בא - יו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו החמישים-ושש בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע: שיחה נפלאה ומיוחדת לפרשת בא ולרגל יום הבהיר יו"ד שבט, בה הרבי דן בהבדלי הגישות בין המדרשים ופירוש רש"י למסופר במכת חושך, "ולכל בני ישראל היה אור במושבותם", ומכך למשמעות עבודת היהודי במקומות ובמצבי ה'אור' וה'חושך', והאור המאיר לכל יהודי במושבותיו גם כעת בחושך הגלות, לפני הגאולה.

הבדלי הגישות המהותיים בין המדרשים ורש"י, כיצד היהודים ראו את הזהב והכסף אצל המצרים במכת חושך * האם היה רק נס אחד של חושך למצרים, או נס כפול של אור ניסי לישראל? * האם ישראל מצאו רק זהב וכסף שבגלוי, או גם מה שהיה במטמוניות?  * לקיים מצווה בחפץ טבעי, ובדרך הטבע * לא רק המצווה עצמה צריכה להיעשות בדרך הטבע, אלא גם ההכנה למצווה * ההקבלה הנפלאה בין החיפוש בבתי המצרים במכת חושך, ובין קידוש הלבנה ע"י אדמו"ר הזקן במאסרו * ההבדל בין הסרת המניעה למצווה, ובין הכנה והכשרה למצווה * האם גם המצוות שלפני מתן תורה צריכים להיעשות בדרך הטבע? * והאם גם קבלת שכר צריכה להיעשות בדרך הטבע?

הוצאת ה"רכוש גדול" הגשמי של המצרים והוצאת ניצוצות הקדושה * עבודה של "אור במושבותם" של היהודי בתורה ותפילה, ועבודה של בירור הניצוצות ממקום החושך * האם אלו עבודות נפרדות, או עבודות הכרוכות זו בזו? * עומק פירוש רש"י העוסק באור הגדול שמגיע לאחר בירור הניצוצות בגלות * הקב"ה עושה כיום ניסים גלויים לישראל שיוכלו לעבוד עבודתם * אור ניסי שנמשך גם כיום, בגשמיות וברוחניות, לכל אחד מישראל * מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד * לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.