מערכת COL
|
יום כ"ז אב ה׳תשס״ג
25.08.2003
תיק חשוד - בכפר חב"ד
תיק תמים שהונח ליד המדרגות בכניסה לבית הכנסת 'בית מנחם' עורר (אמש) דרמה בכפר חב"ד. כל המתפללים הוצאו מבית הכנסת, הרחובות נחסמו, חבלני המשטרה הוזעקו למקום וביצעו פיצוץ מבוקר (שגרם לא מעט בהלה לאלו שלא היו במקום) והתוצאה: תיק עם בגדים. סבון ושמפו, של אלמוני שהלך בלילה למקווה של בית הכנסת.
מתפללים מחוץ לבית הכנסת.
צילום: ב.ק.
צילום: ב.ק.
היות והמגיבים כאן הגיבו על מעשה פרימת הפרוכת ב'בית מנחם'-הבאנו כאן את תמונת הפרוכת.
לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
44 תגובות
1.
בעל החבילה
כ"ז אב ה׳תשס״ג
כנראה שבעל החבילה הוא זה שטיפל בפרוכת וברח מהר מסבה כל שהיא!
2.
שהחיינו וקיימנו!
כ"ז אב ה׳תשס״ג
לראשונה בתמונות COL שלא מתנוססת כיפת "יחי" במרכז התמונה [יישר כוח!]
3.
על מה הסיפור בא לחפות?
כ"ז אב ה׳תשס״ג
על חילול ארון הקודש בכפר חב"ד ומחיקת מלך המשיח מהפרוכת?
4.
שכחתם לדווח על הפרוכת
כ"ז אב ה׳תשס״ג
שכחתם לדווח על הפרוכת
5.
הורדתם את כל האמינות
כ"ז אב ה׳תשס״ג
הדיווח נשמע לא טוב. כאשר באתר מתחרה שלכם מופיעים תמונות של הפרוכת המחוללת
6.
הדיווח נשמע לא טוב
כ"ז אב ה׳תשס״ג
מה עם הפרוכת?????
7.
לתגובה2
כ"ז אב ה׳תשס״ג
למה "יישר כוח" על זה שאין כיפת יחי בתמונות הרי "יחי" זה פרסום משיח?
8.
תגובה ל-2
כ"ז אב ה׳תשס״ג
בתמונה הראשונה רואים כיפה סרוגה..... תהיה רגוע. יש גם כמה כיפות עור שלא נצפים
9.
פראוודה?
כ"ז אב ה׳תשס״ג
ידוע לכם שכך היה נוהג הפראוודה.
שכחתם מהפרוכת????
שכחתם מהפרוכת????
10.
למה לא שמתם ?
כ"ז אב ה׳תשס״ג
זעזוע ותדהמה בקרב תושבי כפר חב"ד לאחר שהתברר כי חולל ארון הקודש בבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד. אלמוני השחית בצורה ברוטאלית את הפרוכת לארון הקודש ומחק תוך כדי חילול הקודש את המילים "מלך המשיח" מעל הפרוכת. חילול הקודש התגלה אמש ביום ראשון. יש לציין כי לא מדובר בהתנכלות ראשונה המכוונת על ידי גורמים פורקי עול, אולם הפעם זה כבר הגיע לחילול ארון קודש ר"ל. יש לציין כי הפרוכת נתרמה על ידי הרב זושא ריבקין.
11.
אולי החבלן המשטרתי?
כ"ז אב ה׳תשס״ג
עכשיו הבנתי. זה אליבי לומר שהחבלן המשטרתי ביצע את המעשה בפרוכת
12.
הגיע הזמן
כ"ז אב ה׳תשס״ג
מזמן היו צריכים להוריד את הכיתוב
מהפרוכת. מהיכן לקחו את כל ההנהגות האלו ? בלובאוויטש זה לא היה.
גם בכפר חב"ד לא צריכים את זה.
מהפרוכת. מהיכן לקחו את כל ההנהגות האלו ? בלובאוויטש זה לא היה.
גם בכפר חב"ד לא צריכים את זה.
13.
מה קורה עם תגובה 5???????.
כ"ז אב ה׳תשס״ג
ולאן נעלמה תגובה 3 ??
15.
תגובה ל 8
כ"ז אב ה׳תשס״ג
מה הקשר כיפה סרוגה כתבתי על כיפת "יחי".
16.
תגובה ל 14
כ"ז אב ה׳תשס״ג
מה הקשר בין מה שכתבת לתגובה ...2 ואולי ר"ל תגובה ל12 וצ"ע ג-ד-ו-ל...
18.
תגובה ל10
כ"ז אב ה׳תשס״ג
נקודה למחשבה:
לפני כשלושה שבועות חולל בזדון מצבתו של השליח הראשי לעירה"ק צפת ר' אריה לייב קפלן אשר נשלח ע"י כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו זי"ע בשנת התשל"ו המצבה חוללה ככל הנראה ע"י פורעים משיחיים .כמה חודשים לפני כן נופצו חלונות מכוניתו של בנו ר' חיים קפלן ג"כ ע"י פורעים משיחיים ממרכז הטרור בצפת.וכן כמה חודשים לפני שהרב קפלן נהרג בתאונת דרכים ניסה הרוצח הידוע מאיר ברנס ימ"ש לרצוח את לייב'ל קפלן ע"י התמנת חומר נפץ במכוניתו. ועל כל המקרים הנ"ל לא מחית ולו במילה אחת, תתבייש לך.
לפני כשלושה שבועות חולל בזדון מצבתו של השליח הראשי לעירה"ק צפת ר' אריה לייב קפלן אשר נשלח ע"י כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו זי"ע בשנת התשל"ו המצבה חוללה ככל הנראה ע"י פורעים משיחיים .כמה חודשים לפני כן נופצו חלונות מכוניתו של בנו ר' חיים קפלן ג"כ ע"י פורעים משיחיים ממרכז הטרור בצפת.וכן כמה חודשים לפני שהרב קפלן נהרג בתאונת דרכים ניסה הרוצח הידוע מאיר ברנס ימ"ש לרצוח את לייב'ל קפלן ע"י התמנת חומר נפץ במכוניתו. ועל כל המקרים הנ"ל לא מחית ולו במילה אחת, תתבייש לך.
19.
אין בזה שום איסור!
כ"ז אב ה׳תשס״ג
למה לשחק ראש קטן.
אין בפרימת הפרוכת - שום מעשה הנוגד את ההלכה או את האנושיות. גם חילול השם אין כאן - להיפך - שיראו רבים כי לא כולם מודים ושותקים לשגעונות שבתאיים.
מה שכן יש פה - אולי - טעות בשיקול דעת של רוח מול הפסד פוליטי.
אין בפרימת הפרוכת - שום מעשה הנוגד את ההלכה או את האנושיות. גם חילול השם אין כאן - להיפך - שיראו רבים כי לא כולם מודים ושותקים לשגעונות שבתאיים.
מה שכן יש פה - אולי - טעות בשיקול דעת של רוח מול הפסד פוליטי.
20.
תושבי כפר חבד, מזדהים עם תושבי קראון היי...
כ"ז אב ה׳תשס״ג
ויצאו אף הם להתפלל מחוץ לביה"כ
22.
חילול שם לובאוויטש
כ"ז אב ה׳תשס״ג
שילמדו בלובאוויטש ,אלו המושחתים,לא להיות מושחתים ואז לא יהיה מה לחלל,למה לטאטא מתחת לשטיח מעשים שלא יעשו,שנעשו בפרהסיה??
ולמה אסור לספר אף פעם דברים לא נעימים,אבל נכונים?
בגלל הטענה של "חילול שם לובאוויטש" נעשים כל המעשים הללו!
אנחנו לא ברוסיה,ומותר להגיב.
אולי התגובות יביאו להטבה בכל העינינים.
ולמה אסור לספר אף פעם דברים לא נעימים,אבל נכונים?
בגלל הטענה של "חילול שם לובאוויטש" נעשים כל המעשים הללו!
אנחנו לא ברוסיה,ומותר להגיב.
אולי התגובות יביאו להטבה בכל העינינים.
23.
שלא תבואו בטענות
כ"ז אב ה׳תשס״ג
אם זו ההתייחסות שלכם לחילול ארון קודש והשחתת ציבור, אל תבואו בטענות כאשר מישהו מקשקש מצבה של פלוני. זה רק מראה מי אתם ומה כוונותיכם.
25.
ל-19
כ"ז אב ה׳תשס״ג
אין גם שום איסור להכניס מכות למי שמגיע.
26.
אסור לרקום ואסור לפרום
כ"ז אב ה׳תשס״ג
היה אסור לכתוב על הרבי מלך המשיח כי עם כל הצער הרבי הוא לא מלך המשיח. כך אומר הרמב"ם ואין אף אחד שחולק עליו. אם מישהו רוצה ללכת לא לפי הרמב"ם ולמצוא מקורות שהמשיח יכול להיות ע"י תחיית המתים אז גם כך הרבי עכשיו הוא לא מלך המשיח אלא לכל היותר יש תקוה שיקום לתחיה ויהיה משיח. ולכן מי שכותב את זה כותב שקר ועושה חילול ה'.
אבל לפרום פרוכת זה מעשה שלא יעשה ובטח איזה בחור צעיר שנמצא בבין הזמנים עשה את זה.
אבל לפרום פרוכת זה מעשה שלא יעשה ובטח איזה בחור צעיר שנמצא בבין הזמנים עשה את זה.
27.
עד מתי
כ"ז אב ה׳תשס״ג
חייבים להקים גוף ניטרלי שיאחד את ציבור חבד רוב אנש נמצאים במרכז אולי אגודת חסידי חבד בהמשך לכינוסים הנפלאים של חינוך
28.
להפסיק לריב
כ"ז אב ה׳תשס״ג
נמאס לשמוע את כל הויכוחים
29.
עד מתי לצביעות
כ"ז אב ה׳תשס״ג
תגובה ל-27
אתה מתחיל בכותרת עד מתי וממשיך לרעיון להקים גוף נייטרלי והופ - נוחת ישר לתוך אגו"ח שהפך לאחוזת בית לכל המשיגיסטים. מספיק עם הציניות
אתה מתחיל בכותרת עד מתי וממשיך לרעיון להקים גוף נייטרלי והופ - נוחת ישר לתוך אגו"ח שהפך לאחוזת בית לכל המשיגיסטים. מספיק עם הציניות
30.
תגובה ל- 27
כ"ז אב ה׳תשס״ג
ובטח אתה מתכוון שימנו אותך בגוף הנייטרלי...
31.
תגובה ל 26
כ"ז אב ה׳תשס״ג
הרבי חינך אותנו בכמה שיחות הקדושות שנשיא הדור הוא משיח וכפי לשונו הקדוש ואנן חסידים נעני אבתרייהו יוסף שמו ובמילא ההסתלוקות לא מורידה מהחיות והאמונה שבדבר
32.
31
כ"ז אב ה׳תשס״ג
תמשיך להאמין
33.
תגובה ל26
כ"ז אב ה׳תשס״ג
לפי דבריך משמע שהנך לא חסיד חב"ד כי "כל"חב"ד כולל המשיחיסטים סבורים שהרבי הוא הוא מה"מ !
34.
תגובה ל-31
כ"ז אב ה׳תשס״ג
משיח שבדור זה לא "מלך המשיח".
אתה בעצמך כותב שהרבי אמר "יוסף שמו" ובכל זאת לא כתב בפרוכת של 770 שהריי"צ הוא "מלך המשיח".
אתה בעצמך כותב שהרבי אמר "יוסף שמו" ובכל זאת לא כתב בפרוכת של 770 שהריי"צ הוא "מלך המשיח".
35.
תגובה ל 23
כ"ז אב ה׳תשס״ג
אליכם אי אפשר לבוא אף פעם בטענות כי זה לא יועיל, ולכל מאן דחשיב שהמשיחיסטים אינם טרוריסטים אז להלן דו"ח על מעשיהם המשוקצים:
א.-ראש המשיחיסטים הרוצח הידוע "מר" מאיר ברנס ניסה לרצוח את הרב ביסטריצקי זצ"ל שלושה פעמים ללא הצלחה וכן ניסה לרצוח את הרב קפלן בזמנו ע"י הטמנת חומר נפץ ברכבו.
ב.-ממרכז הטרור צפת יצאו לפני שנה בערך כמה פורעים וניפצו את חלוני רכבו של ר' חיים קפלן [בנו של הרב קפלן ז"ל]
ג.-לפני כמה שבועות חיללו את קברו של הרב קפלן ז"ל כמה פורעים "צפתיים" לכל הנראה הפורעים משתייכים לגדודי צפת.
המעשי טרור הללו לא נגמרו ובכן לפני שבועיים אחד המשיחיסטים מהרצלי'ה רצח ירקן.
לא ידוע על איזה רקע הוא רצח אותו אבל אני מעריך שוא רצח אותו כי הירקו הי' אנטי...
א.-ראש המשיחיסטים הרוצח הידוע "מר" מאיר ברנס ניסה לרצוח את הרב ביסטריצקי זצ"ל שלושה פעמים ללא הצלחה וכן ניסה לרצוח את הרב קפלן בזמנו ע"י הטמנת חומר נפץ ברכבו.
ב.-ממרכז הטרור צפת יצאו לפני שנה בערך כמה פורעים וניפצו את חלוני רכבו של ר' חיים קפלן [בנו של הרב קפלן ז"ל]
ג.-לפני כמה שבועות חיללו את קברו של הרב קפלן ז"ל כמה פורעים "צפתיים" לכל הנראה הפורעים משתייכים לגדודי צפת.
המעשי טרור הללו לא נגמרו ובכן לפני שבועיים אחד המשיחיסטים מהרצלי'ה רצח ירקן.
לא ידוע על איזה רקע הוא רצח אותו אבל אני מעריך שוא רצח אותו כי הירקו הי' אנטי...
41.
תגובה ל34
כ"ח אב ה׳תשס״ג
ציטוט משיחה שהרבי אומר על עצמו ולא על הרבי הקודם . שיחת משפטים תשנ"ב וזהלשונו הקודוש: דבמיד נרמזים ג התקופות השייכות לכק אדמור נשיא דורינו ועל סדר הקירבה אלינו משיח מנחם שמו, יוסף יצחק, דובער והדברים מדברים בעד עצמם,
42.
תגובה ל-34
כ"ח אב ה׳תשס״ג
הרבי כתב והגיה בשיחות ואמר שנשיא הדור הוא המשיח. ויתירה מזו בשיחה שללוחים הוא כתב "המשיח היחידי שבדור".
אין לנו משיח אחר. רק הרבי !!!
אין לנו משיח אחר. רק הרבי !!!
43.
42.
כ"ח אב ה׳תשס״ג
הכל היה (אולי ???) נכון עד ג' תמוז.
45.
תגובה ל34
כ"ח אב ה׳תשס״ג
בקונטרס "בית רבינו שבבבל" סעיף ה' כתוב:
נשיא הדור, הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור". כמו משה רבינו (הנשיא הראשון), "גואל ראשון הוא גואל אחרון", כידוע שבכל דור ישנו "א' הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי"ת וישלחו כו'", ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא בנוגע לרבי יהודה הנשיא: "אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש", "אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש", הנשיא שבדור.
נשיא הדור, הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור". כמו משה רבינו (הנשיא הראשון), "גואל ראשון הוא גואל אחרון", כידוע שבכל דור ישנו "א' הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי"ת וישלחו כו'", ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא בנוגע לרבי יהודה הנשיא: "אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש", "אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש", הנשיא שבדור.
46.
הרבי 'מלך המשיח'
כ"ח אב ה׳תשס״ג
(בשיחת ש"פ חיי שרה תנש"א סי"ב כתוב:
“מלך המשיח.. עומד על גג ביהמ”ק והוא משמיע להם לישראל ואומר ‘ענוים הגיע זמ ן גאולתכם’” - כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה". "שההכרזה "ענוים הגיע זמן גאולתכם" באה מחו"ל..."
“מלך המשיח.. עומד על גג ביהמ”ק והוא משמיע להם לישראל ואומר ‘ענוים הגיע זמ ן גאולתכם’” - כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה". "שההכרזה "ענוים הגיע זמן גאולתכם" באה מחו"ל..."
47.
מצו"ב כמה שיחות קודש
כ"ח אב ה׳תשס״ג
"בית (רבינו)" - מספרו 770, וע"ש מספר זה נקבע שמו אשר יקראו ל"בית רבינו" בפי כל ישראל, "770", שמספר זה הוא בגימטריא ד"פרצת" . . ודרשו חז"ל "זה משיח, שנאמר עלה הפורץ לפניהם".
ולהעיר, ש"בית משיח" בגימטריא "פרצת" (770). ודו"ק.
(קונטרס "בית רבינו שבבבל" ס"ז ובהערה 92)
בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", קאי על גג בית המקדש דמקדש מעט בחוץ לארץשהוא במקום המקדש בירושלים ("שנסע מקדש וישב שם"), כי, לאחרי שמקדש העתיד יתגלה וירד למטה לא יהי' צורך להשמיע לישראל "הגיע זמן גאולתכם".
(שם הערה 38)
משיח צדקנו, השליח ד"שלח נא ביד תשלח", כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו ועד"ז ההמשך דממלא מקומו שלאחרי זה.
(שיחות קודש תשנ"ב ח"א ע' 318) - בלתי מוגה)
ותקופה שלישית, המשך הנשיאות לאחרי הסתלקותו (מיום עשתי עשר לחודש עשתי עשר דשנת עשתי עשר (תשי"א)), שניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בהפצת המעיינות חוצה בכל קצוי תבל, ועד לגמר ושלימות העבודה, שהכל מוכן כבר לסעודה דלעתיד לבוא - ימות המשיח.
(שיחת ש"פ וארא תשנ"ב ס"י)
ובפרט בימינו אלה - ימות המשיח - שבהם נמצאים עכשיו, וצריכים רק "לפתוח את העיניים",
(שיחת מוצאי י"ט-כ"ף כסלו תשנ"ב ביחידות כללית ס"ז)
שזוכים לשמוע ההכרזה (בכל העולם ובכל סדר ההשתלשלות) ש"הנה זה (מראה באצבעו ואומר זה) מלך המשיח בא", והנה זה כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בא (כיון ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", וצדיקים קמים לתחי' מיד) וכל רבותינו נשיאנו.
(שיחת ש"פ תזו"מ תנש"א סי"ד)
שכל חסיד מאמין באמונה שלימה שהרבי שבדורו - בדוגמת נשיא דורנו - הוא הוא המשיח.
(ליל ה' דחג הסוכות תשמ"ז, בלתי מוגה)
בשעת דער רבי האט ארויס געלאזן די קול-קורא'ס בנוגע לאתר לתשובה לאלתר לגאולה, האבן חסידים יעמולט פארשפרייט די קול-קורא'ס און מוסיף געווען אז דאס איז הוא הוא....
(שיחת ש"פ נשא תש"כ)
ולהעיר, ש"בית משיח" בגימטריא "פרצת" (770). ודו"ק.
(קונטרס "בית רבינו שבבבל" ס"ז ובהערה 92)
בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם", קאי על גג בית המקדש דמקדש מעט בחוץ לארץשהוא במקום המקדש בירושלים ("שנסע מקדש וישב שם"), כי, לאחרי שמקדש העתיד יתגלה וירד למטה לא יהי' צורך להשמיע לישראל "הגיע זמן גאולתכם".
(שם הערה 38)
משיח צדקנו, השליח ד"שלח נא ביד תשלח", כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו ועד"ז ההמשך דממלא מקומו שלאחרי זה.
(שיחות קודש תשנ"ב ח"א ע' 318) - בלתי מוגה)
ותקופה שלישית, המשך הנשיאות לאחרי הסתלקותו (מיום עשתי עשר לחודש עשתי עשר דשנת עשתי עשר (תשי"א)), שניתוסף ביתר שאת וביתר עוז בהפצת המעיינות חוצה בכל קצוי תבל, ועד לגמר ושלימות העבודה, שהכל מוכן כבר לסעודה דלעתיד לבוא - ימות המשיח.
(שיחת ש"פ וארא תשנ"ב ס"י)
ובפרט בימינו אלה - ימות המשיח - שבהם נמצאים עכשיו, וצריכים רק "לפתוח את העיניים",
(שיחת מוצאי י"ט-כ"ף כסלו תשנ"ב ביחידות כללית ס"ז)
שזוכים לשמוע ההכרזה (בכל העולם ובכל סדר ההשתלשלות) ש"הנה זה (מראה באצבעו ואומר זה) מלך המשיח בא", והנה זה כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו בא (כיון ש"הקיצו ורננו שוכני עפר", וצדיקים קמים לתחי' מיד) וכל רבותינו נשיאנו.
(שיחת ש"פ תזו"מ תנש"א סי"ד)
שכל חסיד מאמין באמונה שלימה שהרבי שבדורו - בדוגמת נשיא דורנו - הוא הוא המשיח.
(ליל ה' דחג הסוכות תשמ"ז, בלתי מוגה)
בשעת דער רבי האט ארויס געלאזן די קול-קורא'ס בנוגע לאתר לתשובה לאלתר לגאולה, האבן חסידים יעמולט פארשפרייט די קול-קורא'ס און מוסיף געווען אז דאס איז הוא הוא....
(שיחת ש"פ נשא תש"כ)
48.
בנתיים זה על הנייר
כ"ח אב ה׳תשס״ג
אנו רוצים ! תכלית.
49.
מי הוא המשיח ?
כ"ח אב ה׳תשס״ג
א. ועאכו"כ לאחרי וואס מ'האט שוין אין דעם ריבוי פון מעשינו ועבודתינו במשך כל הדורות..
ביז בדורות האחרונים - די עבודה פון רבותינו נשיאנו וועלכע זיינען מיוחסים לבית דוד משבט יהודה,..
איז במכל-שכן וקל וחומר בדורנו זה ובזמננו זה, לאחרי מ'האט שוין אלץ פארענדיקט (כנ"ל), האט מען די הבטחה גמורה אין תורה, אז עס וועט זיכער זיין "כל ימי חייך . . להביא לימות המשיח".
(שיחת ש"פ שמות סי"ג תשנ"ב)
ב. "נשיא הדור, הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור". כמו משה רבינו (הנשיא הראשון), "גואל ראשון הוא גואל אחרון", כידוע שבכל דור ישנו "א' הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי"ת וישלחו כו'", ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא בנוגע לרבי יהודה הנשיא: "אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש", "אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש", הנשיא שבדור.
(קונטרס "בית רבינו שבבבל" ס"ה)
וראה שדי חמד שם: " בדרך הזה הי' משוער אצלם בכל דור מי הוא . . רבינו הקדוש . . כדורו אמרו וידעו שהוא המוכן . . וכן הוא בכל דור ודור צ"ל אחד מוכשר שמא יזכו, ועפ"ז כתבו ג"כ תלמידי האר"י ז"ל שבימיו הי' האר"י ז"ל, ומסיים "וכ"ז הוא פשוט".
(הערה 58 שם)
ג. ולא תהי' שום תערומת ("איך וועל ניט האבן קיין פאראיבל") אם יפרשו "משיח" כפשוטו, משיח צדקנו, מכיון שכן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור.
(ליל שמח"ת ה'תשמ"ו (לה"ק) ס"י)
ד. יש לומר בנוגע לדורנו זה - אז אין דעם זעלבן דור האט מען דעם גילוי פון אלע דריי - מ' (ר"ת משיח), י' (ר"ת פון ביידע נעמען פון כ"ק מו”ח אדמו"ר) און ד' (דורם); צוזאמען מיט דער משה שבדורנו (כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) בחי' עשר (עשירי בשבט), כולל אויך דער גילוי תורת החסידות (די מעיינות הבעש"ט) על ידו, האט מען אויך דעם גילוי פון בחי' אחד עשר, "גואל ראשון הוא גואל אחרון", דוד מלכא משיחא.
ושם בהע' 96: "להעיר שמנחם שמו (סנהדרין צ"ח, ב)".
(שיחת ש"פ יתרו - כ"ף שבט תשנ"ב סי"א.)
ושם (בהתחלת הסוגיא): "דבי רבי שילא אמרי שילה שמו, שנאמר עד כי יבוא שילה, דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו (כמו ינאי, כל אחד הי' דורש אחר שמו) שנאמר יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו, דבי רבי חנינה אמרי חנינה שמו, שנאמר אשר לא אתן לכם חנינה, ויש אומרים מנחם בן חזקי' שמו, שנאמר כי רחק ממני מנחם משיב נפשי". וראה . . ש"כל הדעות אמת הם ואלו ואלו דא"ח", עיי"ש.
ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר "יוסיף אדנ-י שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר "אז ימלא שחוק פינו".
(שיחת ש"פ תזו"מ תנש"א הערה 67)
ה. כן תהי' לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד" כולל גם הראשי תיבות דכללות הדורות משה ישראל (הבעש"ט) דוד (מלכא משיחא). וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש.
ושם בהע' 148: "ובפרטיות יותר בנוגע לדורנו זה - שבר"ת ד"מיד" נרמזים ג' התקופות השייכות לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועל סדר הקירבה אלינו - משיח (מנחם שמו), יוסף יצחק, דובער (שמו השני דכ"ק אדנ"ע)".
(שיחת ש"פ משפטים תשנ"ב)
ו. “מלך המשיח.. עומד על גג ביהמ”ק והוא משמיע להם לישראל ואומר ‘ענוים הגיע זמ ן גאולתכם’” - כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה". "שההכרזה "ענוים הגיע זמן גאולתכם" באה מחו"ל..."
(ש"פ חיי שרה תנש"א סי"ב ובהערה 108)
ז. ויש לומר, שבקיומה של פגישה החלטה והכרזה זו בהעיר של נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר (שבה נתקבצו מנהיגי המדינות, כולל גם מנהיג מדינה זו, שהוצרך לבוא מעיר הבירה לעיר זו), מרומז, שכל זה בא כתוצאה מהפעולותדהפצת התורה והיהדות, צדק ויושר, בכל העולם, שנעשו ונעשים ע"י נשיא דורנו, משיח שבדור.
(ש"פ משפטים תשנ"ב ס"ג)
ח. בהערה 26 לשיחה דלעיל צוין: "ולהעיר, שאירגון חבר העמים למטרת אחדות ושלום בין העמים הוקם בחצי כדור התחתון לאחרי ובסמיכות לבואו של נשיא דורנו לחצי כדור התחתון (החל מההחלטה שנתקבלה באמצע המלחמה, בשנת תש"ב לערך) ... ונקבע מקום מושבה בעירו של נשיא דורנו, ועד לבניית הבנין המיוחד, (בשנת תשי"א לערך) - שבזה מודגש שהאחדות והשלום בין העמים היא כתוצאה מפעולתו של נשיא דורנו בבירור העולם... וככל שנתוסף בבירור העולם ע"י נשיא הדור ניתוסף גם בקיומו וביסוסו של האירגון שמטרתו לפעול אחדות ושלום בעולם..."
ביז בדורות האחרונים - די עבודה פון רבותינו נשיאנו וועלכע זיינען מיוחסים לבית דוד משבט יהודה,..
איז במכל-שכן וקל וחומר בדורנו זה ובזמננו זה, לאחרי מ'האט שוין אלץ פארענדיקט (כנ"ל), האט מען די הבטחה גמורה אין תורה, אז עס וועט זיכער זיין "כל ימי חייך . . להביא לימות המשיח".
(שיחת ש"פ שמות סי"ג תשנ"ב)
ב. "נשיא הדור, הוא גם המשיח (גואלן של ישראל) שבדור". כמו משה רבינו (הנשיא הראשון), "גואל ראשון הוא גואל אחרון", כידוע שבכל דור ישנו "א' הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי"ת וישלחו כו'", ומסתבר לומר שהוא נשיא הדור, כמפורש בגמרא בנוגע לרבי יהודה הנשיא: "אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש", "אם משיח מאותן שחיין עכשיו ודאי היינו רבינו הקדוש", הנשיא שבדור.
(קונטרס "בית רבינו שבבבל" ס"ה)
וראה שדי חמד שם: " בדרך הזה הי' משוער אצלם בכל דור מי הוא . . רבינו הקדוש . . כדורו אמרו וידעו שהוא המוכן . . וכן הוא בכל דור ודור צ"ל אחד מוכשר שמא יזכו, ועפ"ז כתבו ג"כ תלמידי האר"י ז"ל שבימיו הי' האר"י ז"ל, ומסיים "וכ"ז הוא פשוט".
(הערה 58 שם)
ג. ולא תהי' שום תערומת ("איך וועל ניט האבן קיין פאראיבל") אם יפרשו "משיח" כפשוטו, משיח צדקנו, מכיון שכן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור.
(ליל שמח"ת ה'תשמ"ו (לה"ק) ס"י)
ד. יש לומר בנוגע לדורנו זה - אז אין דעם זעלבן דור האט מען דעם גילוי פון אלע דריי - מ' (ר"ת משיח), י' (ר"ת פון ביידע נעמען פון כ"ק מו”ח אדמו"ר) און ד' (דורם); צוזאמען מיט דער משה שבדורנו (כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) בחי' עשר (עשירי בשבט), כולל אויך דער גילוי תורת החסידות (די מעיינות הבעש"ט) על ידו, האט מען אויך דעם גילוי פון בחי' אחד עשר, "גואל ראשון הוא גואל אחרון", דוד מלכא משיחא.
ושם בהע' 96: "להעיר שמנחם שמו (סנהדרין צ"ח, ב)".
(שיחת ש"פ יתרו - כ"ף שבט תשנ"ב סי"א.)
ושם (בהתחלת הסוגיא): "דבי רבי שילא אמרי שילה שמו, שנאמר עד כי יבוא שילה, דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו (כמו ינאי, כל אחד הי' דורש אחר שמו) שנאמר יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו, דבי רבי חנינה אמרי חנינה שמו, שנאמר אשר לא אתן לכם חנינה, ויש אומרים מנחם בן חזקי' שמו, שנאמר כי רחק ממני מנחם משיב נפשי". וראה . . ש"כל הדעות אמת הם ואלו ואלו דא"ח", עיי"ש.
ואנן (חסידים) נעני' אבתרייהו (בנוגע לרבותינו נשיאנו, ובפרט כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו) - יוסף שמו, שנאמר "יוסיף אדנ-י שנית ידו גו' ואסף נדחי ישראל גו'", יצחק שמו, שנאמר "אז ימלא שחוק פינו".
(שיחת ש"פ תזו"מ תנש"א הערה 67)
ה. כן תהי' לנו בפועל ממש, ותיכף ומיד ממש, עם כל הפירושים שב"מיד" כולל גם הראשי תיבות דכללות הדורות משה ישראל (הבעש"ט) דוד (מלכא משיחא). וכל הפירושים שב"ממש", ולכל לראש מיד ממש כפשוטו, ממש ממש ממש.
ושם בהע' 148: "ובפרטיות יותר בנוגע לדורנו זה - שבר"ת ד"מיד" נרמזים ג' התקופות השייכות לכ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועל סדר הקירבה אלינו - משיח (מנחם שמו), יוסף יצחק, דובער (שמו השני דכ"ק אדנ"ע)".
(שיחת ש"פ משפטים תשנ"ב)
ו. “מלך המשיח.. עומד על גג ביהמ”ק והוא משמיע להם לישראל ואומר ‘ענוים הגיע זמ ן גאולתכם’” - כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה". "שההכרזה "ענוים הגיע זמן גאולתכם" באה מחו"ל..."
(ש"פ חיי שרה תנש"א סי"ב ובהערה 108)
ז. ויש לומר, שבקיומה של פגישה החלטה והכרזה זו בהעיר של נשיא דורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר (שבה נתקבצו מנהיגי המדינות, כולל גם מנהיג מדינה זו, שהוצרך לבוא מעיר הבירה לעיר זו), מרומז, שכל זה בא כתוצאה מהפעולותדהפצת התורה והיהדות, צדק ויושר, בכל העולם, שנעשו ונעשים ע"י נשיא דורנו, משיח שבדור.
(ש"פ משפטים תשנ"ב ס"ג)
ח. בהערה 26 לשיחה דלעיל צוין: "ולהעיר, שאירגון חבר העמים למטרת אחדות ושלום בין העמים הוקם בחצי כדור התחתון לאחרי ובסמיכות לבואו של נשיא דורנו לחצי כדור התחתון (החל מההחלטה שנתקבלה באמצע המלחמה, בשנת תש"ב לערך) ... ונקבע מקום מושבה בעירו של נשיא דורנו, ועד לבניית הבנין המיוחד, (בשנת תשי"א לערך) - שבזה מודגש שהאחדות והשלום בין העמים היא כתוצאה מפעולתו של נשיא דורנו בבירור העולם... וככל שנתוסף בבירור העולם ע"י נשיא הדור ניתוסף גם בקיומו וביסוסו של האירגון שמטרתו לפעול אחדות ושלום בעולם..."
50.
למגיב הנכבד 49
כ"ח אב ה׳תשס״ג
כמה שנים אחרי פטירה ח"ו עוד ממשיכים להקרא נשיא הדור ? אולי אדמו"ר הזקן עדיין נשיא הדור ?
51.
משיח ?
כ"ח אב ה׳תשס״ג
מאז שנולדתי אני שומע משיח משיח משיח מגיע " היום עכשיו " מה כל הסיפורים אם יש דבר כזה שיבוא וזהו ונגמור אם כל הסיפורים או שתפסיקו לבלבל את המוח . אבקש תשובה דחוף תשובה לענין ולא שטויות
52.
תגובה ל51
כ"ח אב ה׳תשס״ג
המשיח שאתה חושב באמת לא יבוא וחבל שהמוח שלך מבולבל
55.
סוף סוף
י"ט אלול ה׳תשס״ד
וואלה עכשיו יש לכפר חב"ד נושא לתחון.....י'כפרחב"דים!
56.
כיון שבכל דור יש א'
י"ג תשרי ה׳תשס״ה
שראוי מצדקתולהיות משיח,
גם בדור זה,
שאחרי פטירת הרבי זצ"ל,
יש אחד כזה.
ותפקידנו, כחסידי הרבי זצ"ל, להמשיך לפעול לקירוב הגאולה ע"י החזרת עם ישראל בתשובה,
וע"י עידוד עם ישראל להמשיך לצפות לביאת המשיח של הדור שלנו, שאחרי פטירת הרבי זצ"ל.
גם בדור זה,
שאחרי פטירת הרבי זצ"ל,
יש אחד כזה.
ותפקידנו, כחסידי הרבי זצ"ל, להמשיך לפעול לקירוב הגאולה ע"י החזרת עם ישראל בתשובה,
וע"י עידוד עם ישראל להמשיך לצפות לביאת המשיח של הדור שלנו, שאחרי פטירת הרבי זצ"ל.