מערכת COL
|
יום י"ד תמוז ה׳תשס״ג
14.07.2003
הבוקר: רכבת ישראל מיהרה לתקן את הפירצה
הדים רבים לתחקיר COL על רשלנות 'רכבת ישראל' שגרמה לדריסתו של הילד דודי פרלוב ע"ה, בן 3 וחצי. היום, בשעות הבוקר, הגיע למקום קבלן גדרות של הרכבת ותיקן את הגדר שדרכו עבר אתמול הילד המנוח שבדקות אלו מובא למנוחות בהר-הזיתים בירושלים.
הגדר משמשת בקטע המסילה כחלק מעירוב השבת, אך עקב פריצת הגדר במקום האסון פעמים רבות, הוקמו שני עמודים מקבילים (כפי שניתן לראות בתמונה) על-מנת להעביר את החשש.
לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
הוועד בפראנויאה
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
הוועד והמועצה והרכבת אשמים .וכולם בפחד שהם יטבעו .לכן הלוויה היתה בירושלים בגלל שהרב אמר. אנשים שמפחדים הפחדו את הרב. למה לא עשו לוויה ענקית בכפר ועוררו את כל חבד? כי הפחד של ראשי הוועד אוכל אותם .והכל מתחיל ונגמר בפוליטקה
2.
מספיק להשמיץ
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
הלוויה לא הייתה בכפר רק בגלל שהמשפחה לא רצתה
3.
תגובה ל - 10
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
גם כסיל מחריש - חכם ייחשב.
מספיק כבר עם השטויות - פותחים את הפה ויורקים כל הזמן ארס ורעל
נמאס כבר.
עד מתי?!
מספיק כבר עם השטויות - פותחים את הפה ויורקים כל הזמן ארס ורעל
נמאס כבר.
עד מתי?!
4.
למה רק עכשיו
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
למה רק עכשיו תקנו את הגדר למה לא יכלו למנוע את האסון
5.
עצור! תהום לפניך!
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
ב"ה. י"ד תמוז תשס"ג.
עצור! תהום לפניך!!
בשבת י"ב תמוז (שנה זו) בכפר חב"ד התקיימה התוועדות שבה נכחו מחשובי חסידי חב"ד באה"ק ובחו"ל, בעלי דעות שונות זה מזה מן הקצה אל הקצה. נסיבות ותנאי הההתוועדות עוררו תקוה, שמא אפשרי שיתחולל נס שבבחינת "וגר זאב עם כבש" כהכנה לגאולה האמיתית והשלימה – שתיווצר הידברות בעניני תורה וחסידות מתוך כבוד הדדי, מבלי לעורר את חילוקי הדעות הידועים, ואזי "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" ו"הנאה להם והנאה ל"עולם".
מה שקרה בפועל הוא: "כוחותינו ירו על כוחותינו" ר"ל (מילולית כמובן) ולא אאריך בדבר המצער. עמדתי שם וצפיתי בכל זה וליבי בכה בתוכי. כשנשאלתי אח"כ :"איך היתה ההתוועדות?" עניתי ספונטנית: "אסון"!
בשנת תשמ"ז הייתי בהתוועדות של שבת שאחרי י"ב תמוז, כשהרבי זעק על כך שבגלל המחלוקת בשכונה נפגע (בתאונה) נער צעיר בקעמפ "און ער איז ניט שולדיק!! שולדיק זיינען די וואס פארשפרייטן מחלוקת!" וכו' (הוא אינו אשם!! אשמים אלה המפיצים מחלוקת!). (תיאור ההתוועדות הנוראה ההיא במפורט, אין כאן מקומו).
י"ג תמוז תשס"ג, כש"העבד מזג קיתון לרבו", חסידים למדו והתפללו והתוועדו, וקיוו שכ"ז יתקבל לנחת רוח למעלה (ככל הפירושים שבזה). לדאבוננו, קיבלנו א פאטש אין פנים. האדון "שפך את הכל" – בעצם היום הזה, י"ג תמוז חג הגאולה, הוכתה ליובאוויטש, עם היוודע דבר האסון השלישי ר"ל (תוך כמה ימים) בהילקחו של פעוט חבד"י מאיתנו, באירוע טראגי בלתי נתפס!
אז נכון שהיו צריכים לסגור את הפירצה בגדר שליד פסי הרכבת, ויש לברר מי האשם וכו' (אדנ"ע התאונן פעם על כך שאם היה רופא מתאים בליובאוויטש, אולי היו ניצלים חייו של ילדו הקטן של החסיד ר' חאנע מרוזוב. (מרשימות הרב"ש)) ועם זאת, כחסידים ואפילו כסתם יהודים המאמינים שאין "מקרה נקרית", יש לחפש את הסיבה האמיתית בפנים. ואף שאין לנו הבנה בחשבונותיו של הקב"ה – אך בהנוגע לפועל, ברור שמשהו חייב להשתנות.
במצב העכשווי, כשאנו נמצאים כבר בשנה העשירית לג' תמוז, ורואים שהנסיון לגשר על הפערים שבין הדעות השונות לא צלח – המסקנא היחידה שיכולה להיות היא רק: להפסיק לנסות להוכיח בכח איש לרעהו מהי הדרך הנכונה, אלא לחפש הזדמנויות רבות ככל האפשר לשבת יחד כחסידי חב"ד ליובאוויטש, ולדבר על נושאים שאין בהם חילוקי דעות. אחדות לשם אחדות! לעשות נחת רוח לרבי.
עכשיו הוא הזמן. כשכל חסידי חב"ד בעולם מאוחדים בהזדהות עם כאבם של המשפחות האבלות. ויהי רצון שנשכיל להתאחד בזמנים טובים ונזכה זעהן זיך מיטן רבי'ן דא למטה והוא יגאלנו.
אלישיב הכהן קפלון
עצור! תהום לפניך!!
בשבת י"ב תמוז (שנה זו) בכפר חב"ד התקיימה התוועדות שבה נכחו מחשובי חסידי חב"ד באה"ק ובחו"ל, בעלי דעות שונות זה מזה מן הקצה אל הקצה. נסיבות ותנאי הההתוועדות עוררו תקוה, שמא אפשרי שיתחולל נס שבבחינת "וגר זאב עם כבש" כהכנה לגאולה האמיתית והשלימה – שתיווצר הידברות בעניני תורה וחסידות מתוך כבוד הדדי, מבלי לעורר את חילוקי הדעות הידועים, ואזי "תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם" ו"הנאה להם והנאה ל"עולם".
מה שקרה בפועל הוא: "כוחותינו ירו על כוחותינו" ר"ל (מילולית כמובן) ולא אאריך בדבר המצער. עמדתי שם וצפיתי בכל זה וליבי בכה בתוכי. כשנשאלתי אח"כ :"איך היתה ההתוועדות?" עניתי ספונטנית: "אסון"!
בשנת תשמ"ז הייתי בהתוועדות של שבת שאחרי י"ב תמוז, כשהרבי זעק על כך שבגלל המחלוקת בשכונה נפגע (בתאונה) נער צעיר בקעמפ "און ער איז ניט שולדיק!! שולדיק זיינען די וואס פארשפרייטן מחלוקת!" וכו' (הוא אינו אשם!! אשמים אלה המפיצים מחלוקת!). (תיאור ההתוועדות הנוראה ההיא במפורט, אין כאן מקומו).
י"ג תמוז תשס"ג, כש"העבד מזג קיתון לרבו", חסידים למדו והתפללו והתוועדו, וקיוו שכ"ז יתקבל לנחת רוח למעלה (ככל הפירושים שבזה). לדאבוננו, קיבלנו א פאטש אין פנים. האדון "שפך את הכל" – בעצם היום הזה, י"ג תמוז חג הגאולה, הוכתה ליובאוויטש, עם היוודע דבר האסון השלישי ר"ל (תוך כמה ימים) בהילקחו של פעוט חבד"י מאיתנו, באירוע טראגי בלתי נתפס!
אז נכון שהיו צריכים לסגור את הפירצה בגדר שליד פסי הרכבת, ויש לברר מי האשם וכו' (אדנ"ע התאונן פעם על כך שאם היה רופא מתאים בליובאוויטש, אולי היו ניצלים חייו של ילדו הקטן של החסיד ר' חאנע מרוזוב. (מרשימות הרב"ש)) ועם זאת, כחסידים ואפילו כסתם יהודים המאמינים שאין "מקרה נקרית", יש לחפש את הסיבה האמיתית בפנים. ואף שאין לנו הבנה בחשבונותיו של הקב"ה – אך בהנוגע לפועל, ברור שמשהו חייב להשתנות.
במצב העכשווי, כשאנו נמצאים כבר בשנה העשירית לג' תמוז, ורואים שהנסיון לגשר על הפערים שבין הדעות השונות לא צלח – המסקנא היחידה שיכולה להיות היא רק: להפסיק לנסות להוכיח בכח איש לרעהו מהי הדרך הנכונה, אלא לחפש הזדמנויות רבות ככל האפשר לשבת יחד כחסידי חב"ד ליובאוויטש, ולדבר על נושאים שאין בהם חילוקי דעות. אחדות לשם אחדות! לעשות נחת רוח לרבי.
עכשיו הוא הזמן. כשכל חסידי חב"ד בעולם מאוחדים בהזדהות עם כאבם של המשפחות האבלות. ויהי רצון שנשכיל להתאחד בזמנים טובים ונזכה זעהן זיך מיטן רבי'ן דא למטה והוא יגאלנו.
אלישיב הכהן קפלון
6.
תיקון למכתב קפלון
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
הסיפור עם ר' חוניע מרו8זוב בליובאוויטש היה עם אשתו הראשונה שנפטרה אז
7.
והחי יתן אל ליבו
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
אחים אנא הפסיקו עם המחלוקות הרבי אמר כמה פעמים כשהיו אסונות בכפר שזה נובע מחיסרון באחדות,ולכן בואו לא נכניס הראש באדמה ונשאל למה קורים כל האסונות אלא מעכשיו לנסות לשבת אחד עם השני מכל המחנות והמחלוקות וכל אחד יתפשר על משהוא בשביל האחדות וכשיהי כולנו כאחד יהיה ברכנו אבינו
אנא ואנא בנפשנו הוא
אנא ואנא בנפשנו הוא
8.
תגובה ל1
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
אתה מסוג האנשים שכולנו מוקיעים .אין לך במה להתעסק ביום כזה.רק בגלל מה שאתה עושה יש אסונות כאלו .דיייייייייייייייי לפוליטיקה זה נמאס ולא משרת אף אחד גם לא אותך .אתה וודאי לא מאמין במה שכתבת ולכן זה לא מאוחר תתנצל או כאן או בשיחת טלפון לראשי הוועד שכתבת והכל על מקומו יבוא בשלום
9.
עצה!
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
והמשכיל בעת ההיא ידום!
10.
לרב קפלון
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
אתה כל כך צודק. והלוואי שנזכה לאהבת ישראל ולאחדות לא רק בי החבדניקים אלא בין כל עם ישראל.
ושלא נדע עוד צער.
ושלא נדע עוד צער.
11.
חיזוק
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
בס''ד
צריך לעסות גדרות חזקות יותר וגבוהות יותר ולהורים שישמרו טוב על הילדים שלהם כי ילדים זה האוצר הכי יקר שיש לכם
צריך לעסות גדרות חזקות יותר וגבוהות יותר ולהורים שישמרו טוב על הילדים שלהם כי ילדים זה האוצר הכי יקר שיש לכם
12.
teguvah le 10
י"ד תמוז ה׳תשס״ג
kol hakavod leharav kaploun
13.
נועלים את האורווה אחרי שהסוסים ברחו
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
לא להאמין!!!!
השיטה הישראלית בכל דבר לעשות אותו רגע אחרי שכבר ניזק מישהו
באמת א"א לחשוב שניה אחת קודם????
תחשבו על זה כ"א בחייו הוא
השיטה הישראלית בכל דבר לעשות אותו רגע אחרי שכבר ניזק מישהו
באמת א"א לחשוב שניה אחת קודם????
תחשבו על זה כ"א בחייו הוא
14.
ל-11
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
א. לעשות ולא לעסות
ב.ילדי כפ"ח לא צריכים להיות 24 שעות בשמירה צמודה.
ג.באתר הזה זה לא מעניין אף אחד מה שאתה כותב.
ב.ילדי כפ"ח לא צריכים להיות 24 שעות בשמירה צמודה.
ג.באתר הזה זה לא מעניין אף אחד מה שאתה כותב.
15.
ל8
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
למה אתה לא כותב שם . האם זה בני לרר
16.
ל;15
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
שמך מופיע בגדול....
ולמה דווקא בני לרר
ולמה דווקא בני לרר
17.
תגובה ל11
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
גם אתה היית פעם ילד!
מאת
אחד מילדי כפר חב"ד.
מאת
אחד מילדי כפר חב"ד.
18.
תגובה ל11
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
גם אתה היית פעם ילד!
מאת
אחד מילדי כפר חב"ד.
מאת
אחד מילדי כפר חב"ד.
20.
עכשיו הזמן
ט"ו תמוז ה׳תשס״ג
עכשיו הזמן לתקן את הפרצות בגדר בין השיכונים החדשים לפסי הרכבת. זוכר אני עוד מלפני כ-20 שנה שהינו יוצאים למסילה להניח אבנים על הפסים. היום זה שונה? הפרצות המובילות למושב אחיעזר נסגרו? מדוע מפילים את ההשמה רק על עובדי הרכבת? אם מחר ח"ו יעבור ילד דרך "השער" בו עוברים תושבי אחיעזר תושבי מושב אחיעזר יהיו אשמים?
י. תושב הכפר
y_kafri@doal.co.il
י. תושב הכפר
y_kafri@doal.co.il
21.
רק אבנים?
ט"ז תמוז ה׳תשס״ג
ומטבעות לא היתה מניח על המסילה?
פשוט מפחיד לחשוב איך שבתור ילדים היינו מסתובבים חופשי סמוך למסילה, ומניחים מטבעות עליה וממתינים בסמוך לרכבת שתעבור מעליהם.
ובכלל, אולי תגידו שבכלל לא היו צריכים להפעיל מחדש את הרכבת, הרי הסתדרו בלעדי' שנים רבות, וחזרה לפעול רק לפני כ 12 שנה
פשוט מפחיד לחשוב איך שבתור ילדים היינו מסתובבים חופשי סמוך למסילה, ומניחים מטבעות עליה וממתינים בסמוך לרכבת שתעבור מעליהם.
ובכלל, אולי תגידו שבכלל לא היו צריכים להפעיל מחדש את הרכבת, הרי הסתדרו בלעדי' שנים רבות, וחזרה לפעול רק לפני כ 12 שנה
22.
זהו צער הכי גדול!!
י"ז תמוז ה׳תשס״ג
זה פשוט דבר הכי מפחיד שילד שעוד לא נולד.......לצערינו נפטר