מערכת COL
|
יום י"א שבט ה׳תשס״ד
03.02.2004
"עימות חסידי" במכללת 'בית רבקה'
היום, יו"ד שבט, נערכה במכללת 'בית-רבקה' שבכפר-חב"ד תוכנית מיוחדת בהשתתפות בנות הסמינר. התוכנית נפתחה בלימוד מאמר 'באתי לגני' תשי"ז מהרב שמואל חפר מנכ"ל המכללה ושליח הרבי בפיטסבורג הרב יוסף-יצחק דערען דיבר על מהות היום.
לאחר-מכן זומנו אל הבמה שני נציגים שייצגו דעות שונות בחב"ד: הרב שמואל הנדל, מנהל 'מטה משיח' והרב יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד ל"עימות חסידי", שנמשך שעה ארוכה. הרב חפר הציג בפניהם שאלות אודות משיח וגאולה וביקש מהשניים להציג את דעותיהם בנידון. ה"עימות" התנהל בגישה חיובית מתוך אהבת ישראל.
הרב שמואל הנדל, הרב משה חפר והרב יעקב גולדשמיד
לכתבה זו התפרסמו 56 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
56 תגובות
1.
מה היתה המטרה?
י"א שבט ה׳תשס״ד
אני לא מבין מה הייתה המטרה של מנהל המכללה לעשות דבר זה ביום י' שבט????
אשמח לשמוע תגובות
אשמח לשמוע תגובות
2.
הגיע הזמן!!!
י"א שבט ה׳תשס״ד
סוף סוף העלו ת'דברים על השולחן, ושו זאת בצורה הטובה ביותר, עם הרבה סובלנות ואהבת ישראל.
ישר כח!!!
ישר כח!!!
3.
תלמידת הסמינר
י"א שבט ה׳תשס״ד
אני, תלמידת 'בית רבקה' מודה מאוד לכל מארגני הכנס.
היה מאוד מעניין.....
היה מאוד מעניין.....
4.
ה-עימות
י"א שבט ה׳תשס״ד
העימות היה גדול, הופתענו לטובה.
שתי הנציגים הציגו את דעותהם בצורה מכובדת ומחוב"דת.
ישר כח!!
שתי הנציגים הציגו את דעותהם בצורה מכובדת ומחוב"דת.
ישר כח!!
5.
כל הכבוד!!
י"א שבט ה׳תשס״ד
מתי יחשבו לעשות משהו כזה פומבי???
נשמע מעניין!!!
נשמע מעניין!!!
6.
יש הקלטה???
י"א שבט ה׳תשס״ד
רוצים לשמוע!!!
7.
חוץ מהעימות היה יום יפה
י"א שבט ה׳תשס״ד
יישר כח למורות ליזיק נפרסטק וריבי פינסקי על היום המיוחד.
חבל שהיו צריכים לסיים יום כזה יפה עם דבר כל כך מיותר...
עלנה והצלחנה
תלמידות מכללת בית רבקה
חבל שהיו צריכים לסיים יום כזה יפה עם דבר כל כך מיותר...
עלנה והצלחנה
תלמידות מכללת בית רבקה
9.
חני ליברוב
י"א שבט ה׳תשס״ד
המצגות שלך בכנס היו חבל על הזמן.
יש עליך.....
יש עליך.....
10.
נשמע מעניין!
י"א שבט ה׳תשס״ד
הרעיון של העימות נשמע מעניין ומועיל.
ובבקשה מהאתר, יש תמונות יותר ברורות מהעימות? (של המרצים)
ובבקשה מהאתר, יש תמונות יותר ברורות מהעימות? (של המרצים)
11.
לא יאומן
י"א שבט ה׳תשס״ד
תבתכלו על האיש השמאלי בתמונה האם אתם מזהים
12.
תגובה לתגובה 10
י"א שבט ה׳תשס״ד
ישנם תמונות רבות וברורות יותר. ניתן להשיג במכללת בית רבקה. במצלמה הדיגטלית של מגמת תקשורתץ
חבל מאוד שהמילה האחרונה היתה של הרב הנדל בהכרזה הידועה וד"ל.
אהבת ישראל בחב"ד קיימת!
חבל מאוד שהמילה האחרונה היתה של הרב הנדל בהכרזה הידועה וד"ל.
אהבת ישראל בחב"ד קיימת!
13.
יישר כח
י"א שבט ה׳תשס״ד
תודה למנהל בית רבקה על היום הנפלא שהוסיף בהתקשרות לרבי נשיא דורינו!!
14.
חבל
י"א שבט ה׳תשס״ד
הרב גולדשמיד :דברים מן הלב נכנסים אל הלב. דברי אמת נשמעים.....
15.
4 יקרה!
י"א שבט ה׳תשס״ד
אם הנך תלמידה בסמינר למורות עלייך לדעת שנציגים הם ממין זכר ולכן הם "שני נציגים" ולא "שתי"
אבל לא נורא את מגלה שייכות כי זו טעות אפינית לתלמידות סמינר בית רבקה לאורך כל השנים.
בתקוה שתכניסו תגובה זו כדי לעורר שימת לב.
אבל לא נורא את מגלה שייכות כי זו טעות אפינית לתלמידות סמינר בית רבקה לאורך כל השנים.
בתקוה שתכניסו תגובה זו כדי לעורר שימת לב.
16.
כל המוסיף גורע!
י"א שבט ה׳תשס״ד
מיותר לגמרי,
הרבי דורש ומתחנן לאהבת ישראל
הרבי דורש ומתחנן לאהבת ישראל
17.
תלמידה
י"א שבט ה׳תשס״ד
כמו רבות מחברותיי שנכחו באירועי יו"ד שבט במכללה, היה נראה לנו מיותר לגמרי ה'עימות' המדובר, לא היתה לו שום הצדקה ובפרט לא ביום יו"ד שבט.
חבל שלא מתאמצים להביא שלוחים מהעולם שיתוועדו ויספרו סיפורים, כמו הרב פלר והרב סלבטיצקי וגם הרב דערן אתמול (רק חבל שזה היה קצר).
חבל שלא מתאמצים להביא שלוחים מהעולם שיתוועדו ויספרו סיפורים, כמו הרב פלר והרב סלבטיצקי וגם הרב דערן אתמול (רק חבל שזה היה קצר).
18.
הלואי שילמדו אחרים
י"א שבט ה׳תשס״ד
בתור שליח הרבי באחת מערי השדה אני נותן ישר כח גדול
לרב חפר על היוזמה
לרב חפר על היוזמה
19.
כן
י"א שבט ה׳תשס״ד
למכללת בית רבקה ישנם תמונות ברורות יותר מהעימות
20.
גרוע
י"א שבט ה׳תשס״ד
לא הבנתי מה היה הקטע???
מה הקשר של הסמינר?
בת מהמכללה
מה הקשר של הסמינר?
בת מהמכללה
22.
יפה אבל...
י"א שבט ה׳תשס״ד
היה מעניין אך לא מתאים לי' שבט
23.
יפה אבל...
י"א שבט ה׳תשס״ד
היה יפה אך לא מתאים לי' שבט
24.
"העימות"
י"א שבט ה׳תשס״ד
כתלמידה שהשתתפה באירוע, אני חייבת לתקן ולומר, כי לא מדובר בשום עימות. בסך הכל הוצגו שאלות שוות לשני הדוברים, וכל אחד התייחס אליהן על פי השקפת עולמו.
הדברים התנהלו על מי מנוחות מתוך אוירה של קירוב הדעת, והתוכן היה מעין מאוד.
25.
עימות חסר תועלת
י"א שבט ה׳תשס״ד
השאלות לא הוצגו בצורה הוגנת, לא ניתנה אפשרות לשני הדוברים להתייחס לאותה שאלה, אלא כל אחד נשאל שאלה מתנגחת לשיטתו
וחבל......
וחבל......
26.
הרב גולדשמיד
י"א שבט ה׳תשס״ד
ייצג לכאורה משהו מאד מתון, הלוואי שכל האנטי משיחסטיים יחשבו באמת כמוהו.
27.
מה הקטע??
י"א שבט ה׳תשס״ד
ואם כבר אז חבל שלא שאלו את שניהם אותם שאלות
28.
שאלה
י"א שבט ה׳תשס״ד
אם זה כ"כ חשוב אז למה לא נתנו לבנות שאיחרו להכנס?!
29.
???
י"א שבט ה׳תשס״ד
א. האם הרב חפר הוא ניטרלי?
ב. האם י' הוא יום מתאים לעימותים כאלה
ב. האם י' הוא יום מתאים לעימותים כאלה
30.
מה נאמר ומה נדבר
י"א שבט ה׳תשס״ד
אם מורי הדרך שלנו נסחפים לכזה עימות בנושא שכולנו מכירים היטב את 2 הצדדים - מה הדחיפות לעורר מחלוקת ביום סגולה כזה שצריך לעורר לאחדות החסידים?
מצער מאוד,
תלמידת שנה ב'
מצער מאוד,
תלמידת שנה ב'
31.
העימות- י שבט
י"א שבט ה׳תשס״ד
מה בין י' שבט למחלוקת?
חושבתני כי מספיק חלקנו והתווכחנו, לשם מה לתת לעניין מכוער זה לגיטמציה. האם זהו רצון הרבי לגבי י' שבט. חבל שלא נתנו להרב הענדל לאמר את דברין. הכיוון של המחלוקת היה ברור מלכתחילה, כאשר הרב חפר הנחה את הדיון וד"ל.
מקווה שלא תחזרו על טעויות אלו שוב!
חבל, שאר היום היה מלא בתוכן ומרתק.
חבדניקית {אנטית}
חושבתני כי מספיק חלקנו והתווכחנו, לשם מה לתת לעניין מכוער זה לגיטמציה. האם זהו רצון הרבי לגבי י' שבט. חבל שלא נתנו להרב הענדל לאמר את דברין. הכיוון של המחלוקת היה ברור מלכתחילה, כאשר הרב חפר הנחה את הדיון וד"ל.
מקווה שלא תחזרו על טעויות אלו שוב!
חבל, שאר היום היה מלא בתוכן ומרתק.
חבדניקית {אנטית}
33.
לאנטית...
י"א שבט ה׳תשס״ד
הציון אנטית שנתת לעצמך ממש במקום, טוב שהזכרת זאת, אחרת לא היי'תי יודעת...
34.
ראוי?
י"א שבט ה׳תשס״ד
אם עצם הויכוח אינוראוי אז אינו ראוי בכל זמן. אך אם ראוי אז למה לא בי' שבט. אם לא עכשיו אז מתי?
35.
למנהלי COL
י"א שבט ה׳תשס״ד
האם יש הקלטה מהאירוע כולם מעוניינים לשמוע ואולי גם מעל אתר חשוב זה יוכלו הגולשים להשמיע את דעותיהם
36.
למה השאלות כ"כ ארוכות?
י"א שבט ה׳תשס״ד
עד שהרב חפר מציג את השאלה הקהל כבר מאבד קשר וחבל. מלבד זאת בהצגת השאלות כבר ניתנו התשובות.
38.
"אחדות" או רדידות?
י"א שבט ה׳תשס״ד
חבל שישנן תלמידות שאינן מבינות את כוונת הדברים.
חילוקי דעות אינן בהכרח חילוקי לבבות, ואחדות אינה בהכרח אחידות. הצדדים הלא יפים של הפלגנות, אינם מכריחים חשיבה אחידה, ואי אפשר ומיותר לטאטא הבדלי גישות במעטה מתקתק ומתחסד של "אחדות" ושאר ירקות.
זה לא סוד שישנן בחב"ד שתי קבוצות כלליות, שיש להן דעה שונה על בשורת הגאולה, משמעותה ודרכי הפצתה. אי לכך, היה מי שחשב, שביום סגולה להתקשרות לרבי, חשוב להציג את הדעות השונות על ההתקשרות ומשמעותה כיום, על מנת להציף את הדברים ולהאיר אותם מזוויות שונות, כדי להביא את הבנות לחשיבה מעמיקה, ולא להשאר תמיד ברמת דקלום בהתאם למה שחושב האב ,האח או הבעל.
רוב הבנות חסרות כלים וידע לרדת לשורשי הויכוח בצורה מעמיקה, והשאלות הוקבות נועדו לנווט את המשתתפים להתמודד אתן.
מסיבה זו לא נבחרו דמויות פרובוקטיביות לשני הצדדים (הכי פשוט היה לעמת בין הרב סופר לרב וולפא), הוצגו שאלות מאוזנות לחלוטין לשניהם, ניתן זמן שווה לכולם, ולא ניתנה אפשרות לויכוחים בין הדוברים, אלא רק להצגת השקפותיהם אל מול התלמידות.
חבל שישנן תלמידות לא בוגרות דיין, שאינן מסוגלות נפשית להתמודד עם מצוקת המציאות ברגע שזו אינה הולמת בדיוק את בועת השקפתן.
חילוקי דעות אינן בהכרח חילוקי לבבות, ואחדות אינה בהכרח אחידות. הצדדים הלא יפים של הפלגנות, אינם מכריחים חשיבה אחידה, ואי אפשר ומיותר לטאטא הבדלי גישות במעטה מתקתק ומתחסד של "אחדות" ושאר ירקות.
זה לא סוד שישנן בחב"ד שתי קבוצות כלליות, שיש להן דעה שונה על בשורת הגאולה, משמעותה ודרכי הפצתה. אי לכך, היה מי שחשב, שביום סגולה להתקשרות לרבי, חשוב להציג את הדעות השונות על ההתקשרות ומשמעותה כיום, על מנת להציף את הדברים ולהאיר אותם מזוויות שונות, כדי להביא את הבנות לחשיבה מעמיקה, ולא להשאר תמיד ברמת דקלום בהתאם למה שחושב האב ,האח או הבעל.
רוב הבנות חסרות כלים וידע לרדת לשורשי הויכוח בצורה מעמיקה, והשאלות הוקבות נועדו לנווט את המשתתפים להתמודד אתן.
מסיבה זו לא נבחרו דמויות פרובוקטיביות לשני הצדדים (הכי פשוט היה לעמת בין הרב סופר לרב וולפא), הוצגו שאלות מאוזנות לחלוטין לשניהם, ניתן זמן שווה לכולם, ולא ניתנה אפשרות לויכוחים בין הדוברים, אלא רק להצגת השקפותיהם אל מול התלמידות.
חבל שישנן תלמידות לא בוגרות דיין, שאינן מסוגלות נפשית להתמודד עם מצוקת המציאות ברגע שזו אינה הולמת בדיוק את בועת השקפתן.
39.
ההכרזה הידועה?
י"א שבט ה׳תשס״ד
זו ההכרזה שהכריזו ושרו בפני הרבי, כמעט שנתיים!
וגם הופיעה בשער של "כפר חב"ד", וכו'. ניתן לומר שהיא לא שייכת כרגע וכדו' אבל "ההכרזה הידועה"? תתביישו!
וגם הופיעה בשער של "כפר חב"ד", וכו'. ניתן לומר שהיא לא שייכת כרגע וכדו' אבל "ההכרזה הידועה"? תתביישו!
40.
למנהלי האתר
י"א שבט ה׳תשס״ד
סוף סוף ציבור הגולשים מגיב בצורה עניינית ומכובדת, שתכבד את המגיב, את האתר ואת שם ליובאוויטש, נראה שסיננתם את התגובות המגעילות וכו', האם רוח חדשה באתר? הוכחה שאפר גם אחרת! המשיכו כך!
41.
בעיית התאריך...
י"ב שבט ה׳תשס״ד
לא הבנתי. מתי לדעתכן הוא התאריך המתאים. בראש השנה? בפורים או אולי בשבועות?
או אולי כשתתבגרו קצת?...
או אולי כשתתבגרו קצת?...
42.
מה אם 39?
י"ב שבט ה׳תשס״ד
בתגובה 39 שגם אותה כתבתי, אין שום דבר שאינו עונה לקריטוריונים, למה לא לפרסם אותה? את תגובה 40 כמובן פרסמתם...
43.
ל- 38
י"ב שבט ה׳תשס״ד
זה מעלה גדולה לראות בכל דבר את הטוב, אבל מה לעשות שאי- אפשר בשום אופן להתעלם מהכוונות האינטרסנטיות שעמדו מאחורי הדברים,
ואת זה רואים בכמה דברים בסימפוזיון הנ"ל:
חוסר השיויון בין שני האישים, במילים אחרות: כוחות לא שווים!
שאלות שונות לכל אחד, בסימפוזיון אמורים להציג אותה שאלה ל-2 הצדדים, ולתת להם לענות!
ו-הזמן, והיו עוד כמה דברים לא יפים שם.
חבל מאוד שאנשים עוצמים את העיניי'ם מהדבר הכואב שנעשה כאן ומשלים את עצמם בדבר כוונות טהורות ו"אחדות" כביכול.
אני רוצה לראות בת אחת שיצאה משם בהרגשה טובה, ובתחושה שענו לה על כל ספקותי'ה ועכשיו היא מוכנה לקבל את פני מלך המשיח בשלוה, ואולי גם התחזקה מזה בהתקשרות לרבי.
אין!
(אולי יש בודדות שנהנו והתרצו מזה.)
אני שמעתי בנות א-נ-ט-י-ו-ת הממורמרות וכואבות מהסימפוזיון שנעשה בי' שבט.
ואת זה רואים בכמה דברים בסימפוזיון הנ"ל:
חוסר השיויון בין שני האישים, במילים אחרות: כוחות לא שווים!
שאלות שונות לכל אחד, בסימפוזיון אמורים להציג אותה שאלה ל-2 הצדדים, ולתת להם לענות!
ו-הזמן, והיו עוד כמה דברים לא יפים שם.
חבל מאוד שאנשים עוצמים את העיניי'ם מהדבר הכואב שנעשה כאן ומשלים את עצמם בדבר כוונות טהורות ו"אחדות" כביכול.
אני רוצה לראות בת אחת שיצאה משם בהרגשה טובה, ובתחושה שענו לה על כל ספקותי'ה ועכשיו היא מוכנה לקבל את פני מלך המשיח בשלוה, ואולי גם התחזקה מזה בהתקשרות לרבי.
אין!
(אולי יש בודדות שנהנו והתרצו מזה.)
אני שמעתי בנות א-נ-ט-י-ו-ת הממורמרות וכואבות מהסימפוזיון שנעשה בי' שבט.
44.
תגובה ל-38
י"ב שבט ה׳תשס״ד
לא אתפלא אם הנך נמנה/ת על הנהלת בית רבקה.
איני חושבת כי הבנות צריכות לחשוב עמוקות על נושא זה. הבנות צריכות לעסוק בחינוך טהור לשם שמיים ללא כל מחלוקות. אמנם אין צורך לטאטא דברים מתחת לשטיח, אך עניין זה אינו מטוטא בלאוו הכי ועוד יותר מכך זהו עניין הנידון בפומביות רבה, הגורמת לחילול ה'. אנו מכירות את העניין, דנו בו, חשבנו די והותר, והגענו לממקנה "כי אין הבנות צריכות להתעסק בזאת".
תודה על כך שטרחתם לחשוב עלינו, אך רוב רובן של בנות המכללה מוותרות על התעסקות בעניין זה.
יש בחב"ד בכלל, וב-י' שבט בפרט, צדדים יפים מעניינים ומרתקים.
ישר כח על היום הנפלא שנתתם לנו,אך חבל על סיומו.
בתקווה לאחדות.
איני חושבת כי הבנות צריכות לחשוב עמוקות על נושא זה. הבנות צריכות לעסוק בחינוך טהור לשם שמיים ללא כל מחלוקות. אמנם אין צורך לטאטא דברים מתחת לשטיח, אך עניין זה אינו מטוטא בלאוו הכי ועוד יותר מכך זהו עניין הנידון בפומביות רבה, הגורמת לחילול ה'. אנו מכירות את העניין, דנו בו, חשבנו די והותר, והגענו לממקנה "כי אין הבנות צריכות להתעסק בזאת".
תודה על כך שטרחתם לחשוב עלינו, אך רוב רובן של בנות המכללה מוותרות על התעסקות בעניין זה.
יש בחב"ד בכלל, וב-י' שבט בפרט, צדדים יפים מעניינים ומרתקים.
ישר כח על היום הנפלא שנתתם לנו,אך חבל על סיומו.
בתקווה לאחדות.
45.
ל-44
י"ב שבט ה׳תשס״ד
תודה שמינית אותי לחברת הנהלה, אבל בנתיים אני תלמידה רגילה כמוך...
פשוט שאלתי את השאלות מהמד"פיות לפני האירוע, ואלה הן התשובות שקבלתי, ואני אפילו מזדהה אתן.
אני שמחה שאת חושבת ויודעת הכל, אבל אף אחת לא מינתה אותך לדוברת של רוב רובן של הבנות.
שימי לב שהתלונות מגיעות כולן רק מאגף אחד בלבד, מה שמוכיח כמו שכתבתי, שהבעיה היא בחוסר בגרות ויכולת התמודדות.
לטעמי, כמי שהיתה שם, גם הרב גולדשמיד וגם הרב הנדל הדגישו בחיות את ההתקשרות לרבי, והדברים בהחלט תרמו וחיזקו.
דעות הן לא תלבושת אחידה, ולכן התקוה לאחדות בהקשר לליבון דעות שונות אינה במקום.
פשוט שאלתי את השאלות מהמד"פיות לפני האירוע, ואלה הן התשובות שקבלתי, ואני אפילו מזדהה אתן.
אני שמחה שאת חושבת ויודעת הכל, אבל אף אחת לא מינתה אותך לדוברת של רוב רובן של הבנות.
שימי לב שהתלונות מגיעות כולן רק מאגף אחד בלבד, מה שמוכיח כמו שכתבתי, שהבעיה היא בחוסר בגרות ויכולת התמודדות.
לטעמי, כמי שהיתה שם, גם הרב גולדשמיד וגם הרב הנדל הדגישו בחיות את ההתקשרות לרבי, והדברים בהחלט תרמו וחיזקו.
דעות הן לא תלבושת אחידה, ולכן התקוה לאחדות בהקשר לליבון דעות שונות אינה במקום.
46.
תגובה ל-44 ול-43
י"ב שבט ה׳תשס״ד
45 מהו האגף עליו את מדברת??? {לידיעתך הנני נמנת על החבדניקים האנטים.}
ל-43 הנני מזדהה איתך. ל45 כפי ששמעתי הרבה מבנות המכללה,קלטתי כי הן לא מרוצות מכל העימות הלז. גם אותך לא מינו לדבר, במטותא ממך נסי להעביר שאלון בין הבנות, ובטוחה אני כי תראי כמה בנות מאוכזבות. אבל... תעשי טובה, אל תסתמי גם את את פיות המשיחיסטיות. {על אף הימנותי על האנטים.}
איני חושבת שזה היה מה שחיזק את התקשרותי לרבי נשיא דורינו. והלוואי ונחזה הרבה למטה מעשרה טפחים. ויתפקחו עיני כל המתווכחים.
ל-43 הנני מזדהה איתך. ל45 כפי ששמעתי הרבה מבנות המכללה,קלטתי כי הן לא מרוצות מכל העימות הלז. גם אותך לא מינו לדבר, במטותא ממך נסי להעביר שאלון בין הבנות, ובטוחה אני כי תראי כמה בנות מאוכזבות. אבל... תעשי טובה, אל תסתמי גם את את פיות המשיחיסטיות. {על אף הימנותי על האנטים.}
איני חושבת שזה היה מה שחיזק את התקשרותי לרבי נשיא דורינו. והלוואי ונחזה הרבה למטה מעשרה טפחים. ויתפקחו עיני כל המתווכחים.
47.
מנהלי האתר
י"ב שבט ה׳תשס״ד
התגובות שמויעות אכן מכבדות את האתר ניתן לסנן עוד כמה תגוות וזה יהיה מושלם
48.
מה הצורך בויכוח?
י"ב שבט ה׳תשס״ד
הרי ידוע שרוב תלמידות המכללה מלבד בנות בודדות הן מאמינות שהרבי חי ברוחניות, והרבי הוא משיח אך אינן מפרסמות זאת ואינן מכריזות יחי כלל. וכותבות לרבי ושולחות לציון ,לאוהל הקדוש והולכות לאוהל.
49.
לשם מה יש צורך בעימותים?
י"ב שבט ה׳תשס״ד
רוב בנות המכללה אינן מכירזות יחי אינן נוסעות לתשרי אלא לכ"ב שבט ומאמינות שהרבי חי איתנו ברוחניות בלבד והרבי הוא המשיח אך לא מפרסמות זאת כי אין ענין והרבי לא ביקש .מלבד בנות בודדות שכן עושות זאת אך הן מיעוט ועליהן לדעת שבכך שמכריזות יחי והולכות עם דגלים ודיגלונים עושים היפך הרצון של הרבי ומעכבות ח"ו ה' ירחם את המשיח.
50.
התגובה ה-48
י"ב שבט ה׳תשס״ד
הנה נוספה עוד תגובה טיפשית
51.
לא היה ת'כלס
י"ב שבט ה׳תשס״ד
לכל המעוניינים לשמוע הקלטה באמת חבל לכם על הזמן.. חפר שאל שאלות ארוכות מידיי ולא שאל שאלות זהות את שני הצדדים. אז עימות לא היה, היו רק שאלות ארוכות ותשובות יפות משני הצדדים. ודרך אגב הצדדים הסכימו על הרבה דברים, אחדות!
52.
תמונות
י"ב שבט ה׳תשס״ד
התמונות לא יצאו כ"כ ברורות מפני שהמצלמה של הסמינר היא לא משו משו וגם היה חושך באולם..
53.
העימות שלא היה...
י"ב שבט ה׳תשס״ד
לידיעתכן, גם הרב גולדשמיד וגם הרב הנדל, לא חשפו את דעותיהם המקוריות.
הרב גולדשמיד לא הפסיק "להתנחמד" ולהשמע ממלכתי ומאוחד, והרב הנדל לא חשף את מה שהוא באמת חושף במלון נפטון בבת ים (דגלונים, אין אוהל, חי וקיים כפשוטו ועוד)...
השאלות היו חזקות מאוד, אבל התשובות פחות..
אולי טוב שכך, כי אחרת זה היה נגמר אחרת...
הרב גולדשמיד לא הפסיק "להתנחמד" ולהשמע ממלכתי ומאוחד, והרב הנדל לא חשף את מה שהוא באמת חושף במלון נפטון בבת ים (דגלונים, אין אוהל, חי וקיים כפשוטו ועוד)...
השאלות היו חזקות מאוד, אבל התשובות פחות..
אולי טוב שכך, כי אחרת זה היה נגמר אחרת...
54.
ל-1 ,7 , ולכל שאר המתעמתים
י"ב שבט ה׳תשס״ד
זה אמנם מצער מאוד , אך מסתבר שכל פעם שמישהו ינסה לעשות משהו חייובי , הוא יזכה לקבל מקלחת קרה מכל מיני אישים או גורמים שמלבד פוליטיקה ואינטרסים מפוקפקים (או אולי לחצים נפשיים ומשפחתיים שמתפרצים משום מה בהקשרים כאלה או אחרים) אין להם בעולמם ולא כלום : לא רבי לא משיח לא התקשרות לא יו"ד שבט וגם לא . . . כן , גם לא אהבת ישראל , גם זהו ערך עלייון שכולנו [או אולי רק חלקנו?] חונכנו עליו . אכן , מאכזב , מתסכל , משגע , אך - מסתבר שזה המצב . נו טוב מה אפשר לעשות ?
55.
בענין התמונות
י"ג שבט ה׳תשס״ד
ישנם תמונות רבות למכללת בית רבקה למעונינים. קצת חשוכות כי היה חושך בעולם היות ןלא דלקו אורות לבנים רק פנסים . אורות צבעונים שהחשיכו נורא וחבל
56.
תגובה לחמישים
י"ג שבט ה׳תשס״ד
מה אתה לא מסכים איתי?
הרי זה ברור.
רוב בנות חב"ד בארץ ובעולם ב"ה עדין שפויות ולא נגררות לקהילת המשיחים ולתוהו השורר שם. ה' ירחם
הרי זה ברור.
רוב בנות חב"ד בארץ ובעולם ב"ה עדין שפויות ולא נגררות לקהילת המשיחים ולתוהו השורר שם. ה' ירחם
57.
די לפלגנות
י"ג שבט ה׳תשס״ד
זה היה לא מתאים לא בזמן ולא בענין
58.
תודה לאתר
י"ד שבט ה׳תשס״ד
תודה רבה לאתר שנותן במה לתלמידות המכללה. אולי מן הראוי שיקימו אתר נפרד לכשעצמו עבור בנות ליובאוויטש בעולם, גם לנו יש מה לומר......
59.
ל - 58
י"ד שבט ה׳תשס״ד
טוב שגם את חושבת שיש בנות שחושבות ויש להן מה לומר. 44 למשל חושבת כי הבנות חשבו כבר די והותר. ואכן ישנן כאלה שכאשר הן חושבות מעט, גם זה בבחינת "והותר"... בגלל שאילו הן היו חושבות, הן לא היו שייכות לקבוצה שהיא מייצגת, שלא יכולה לסבול דעה שהורסת לה את הבועה שהיא בנתה לעצמה.
אגב, מאותה סיבה נעשה העגל, בגלל שהיו יהודים שלא מסוגלים לקבל שיש ממוצע שאינו חי וקיים בגשמיות כפשוטו ממש...
אגב, מאותה סיבה נעשה העגל, בגלל שהיו יהודים שלא מסוגלים לקבל שיש ממוצע שאינו חי וקיים בגשמיות כפשוטו ממש...
60.
היה מדהים!!!
י"ד שבט ה׳תשס״ד
אני כבת מהמכללה רוצה להדות להנהלה על הארוע הנפלא!!
הרעיון להביא שני מרצים עם דעות מנוגדות היה מעולה!!
(זה שזה לא מתאים לתאריך לא נכנס לזה.. ) אבל פשוט תודה!!
ולרב גולדשמיט במיוחד שנתן את התשובות הנכונות במינון הנכון תודה.
הרעיון להביא שני מרצים עם דעות מנוגדות היה מעולה!!
(זה שזה לא מתאים לתאריך לא נכנס לזה.. ) אבל פשוט תודה!!
ולרב גולדשמיט במיוחד שנתן את התשובות הנכונות במינון הנכון תודה.