מערכת COL
|
יום כ"ט סיון ה׳תשס״ג
29.06.2003
הרב וולפא הולך לאוהל, הרב דרוקמן מכריז יחי
סערה פרצה אמש (מוצ"ש) באולפן רדיו COL, כשבמהלך התוכנית "שבוע טוב" הרב שלום-בער וולפא, רב קהילת חב"ד בקרית-גת, הצהיר כי הוא נוהג להשתטח על הציון הק' של הרבי, כשמנגד, הרב דוד-מאיר דרוקמן, רבה של קרית-מוצקין, הכריז 'יחי' וגילה כי הוא מניח את שאלותיו בכרכי האגרות-קודש.
"סימפוזיון ג' תמוז - יום ההילולא" הונחה על-ידי החוקר החסידי הרב יוסף-יצחק קמינצקי והשדרן ר' דובל'ה הלפרין. בהשתתפות: הרב יוסף-יצחק זילברשטרום, ראש-ישיבה קטנה חב"ד בקריית-גת ומראשי הארגון "הדרך הישרה"; הרב דוד-מאיר דרוקמן, רבה של קריית-מוצקין; הרב מענדל גורביץ', משפיע אנ"ש בכפר-חב"ד, אליהם הצטרף טלפונית הרב שלום-בער וולפא, רב קהילת חב"ד בקרית-גת.
להאזנה לחלק הראשון לחץ כאן, לחלק השני לחץ כאן, לחלק השלישי לחץ כאן, לחלק הרביעי לחץ כאן
חלק ממשתתפי סימפזיון ג' תמוז באולפן רדיו COL
לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
35 תגובות
1.
לוי יצחק
כ"ט סיון ה׳תשס״ג
למה לא הקלטתם את החלק בתכנית שהרב דרוקמן מכריז "יחי" כפי שעשיתם להכרזה של הרב וולפא שהוא הולך לציון?
2.
הרב וולפא תודה רבה
כ"ט סיון ה׳תשס״ג
מנדי הענדל: אני הולך לציון רק בלילה...
3.
תגובה לר' וולפא
כ"ט סיון ה׳תשס״ג
מה הקשר בין זה ש"מלך המשיח חי וקיים לעולם" לבין שליט"א?
אם הוא חי וקיים אז מדוע אתה צריך לברך אותו שי'? הרי ממילא הוא חי?
ועוד: זה שיחי ושליט"א לא מתקבלים - הרי אין ע"ז וייכוח, דבר זה ברור כשמש בצהרים, וחבל על הניסיון לערער אודות ענין זה.
ועוד: "אני מחפש את השליט"א" ... - מה המצווה בלחפש את השליט"א? האם זה מגדיל את הרבי? מי ביקש ממך לנהל את החיים של הרבי? האם הרבי לא רבי ברגע שהוא זי"ע? כך אתה מגשם אותו?
ואליכם הנהלת קול מבשר - לא שמענו בהקלטה את הרב דרוקמן אומר יחי, ומשתמש באגרות, נשמח באם תעלו את ההקלטה.
אם הוא חי וקיים אז מדוע אתה צריך לברך אותו שי'? הרי ממילא הוא חי?
ועוד: זה שיחי ושליט"א לא מתקבלים - הרי אין ע"ז וייכוח, דבר זה ברור כשמש בצהרים, וחבל על הניסיון לערער אודות ענין זה.
ועוד: "אני מחפש את השליט"א" ... - מה המצווה בלחפש את השליט"א? האם זה מגדיל את הרבי? מי ביקש ממך לנהל את החיים של הרבי? האם הרבי לא רבי ברגע שהוא זי"ע? כך אתה מגשם אותו?
ואליכם הנהלת קול מבשר - לא שמענו בהקלטה את הרב דרוקמן אומר יחי, ומשתמש באגרות, נשמח באם תעלו את ההקלטה.
4.
שאלת הרב ולפא
כ"ט סיון ה׳תשס״ג
הרב דרוקמן התנהג בגסות ולא ענה על השאלה למה הרבי לא ביקש שילכו לאהל בי' שבט
5.
זילברשטרום: הרבי משיח!
כ"ט סיון ה׳תשס״ג
אני הייתי מוסיף לכותרת שהרב זילברשטרום מראשי האנטי-משיחיסטים אמר בשידור שהרבי הוא מלך המשיח!
6.
לא שמעתי שהרב דרוקמן אומר יחי!
כ"ט סיון ה׳תשס״ג
שמעתי את הכל, ולא שמעתי אפילו פעם אחת שהרב דרוקמן אומר יחי על הרבי מה"מ.
למה אתם לא נאמנים לעובדות!
למה אתם לא נאמנים לעובדות!
7.
סתם קשקוש
ל' סיון ה׳תשס״ג
הרב דרוקמן לא אומר יחי ולא בטיח, הקשבתי מילה מילה לשידור
8.
הכנסת אורחים של אנ"ש דכפר חבד
ל' סיון ה׳תשס״ג
הרב זילברשטרום שי' שיבח עשרים פעמים את אנשי כפ"ח (כאילו אין כמו הכ"א אחר בעולם). ובכן נכון שמגיע להם תודה רבה רבה על האש"ל שהגישו לאורחים. ובאמת יתכן שבארה"ק כפ"ח גדולה מאד מאד בהכ"א.אמנם אם באמת רוצים ללמוד הכנסת אורחים אז הכתובת האמיתית היא שכונת קראוןם הייטס(שכונת הרבי)אין כמוה בעולם בהכ"א.וכפ"ח לעומתה היא כאור הירח לעומת אור השמש. י.י.ה. תושב שכונת כאן צוה ה' את הברכה
9.
והמשכיל בעת ההיא ידום
ל' סיון ה׳תשס״ג
לא כדאי להסביר ע"פ שכל מדוע הליכה לאהל היא טעות, הלואי וחסידים יתעוררו בזמן, עוד רגע קט ונתראה עין בעין עם הרבי שליט"א מה"מ ויהיה מאוד לא נעים.
שהיו חסידם שביצעו "וידהוי הריגה" לרבם - רבם דקרו....וחייבים לאבטח זאת בקול קורא וכו' וכו' אפילו הבריונים בזמן חורבן הבית היה להם טיפה הרגש חסידי...
מה ביצעו אותם קול קוראס'ניקים מכ"ז אדר נ"ב ובעיקר מכ"ז אדר נ"ד אוי מיום הדין לא העונש ח"ו, הבושה הבושה, רחמנות, חסידים תתעוררו .
ומנגד יהיו חסידים שכל רצונם היה בחרוף נפש לחיות עם רבי חי וקיים ונלחמו בכל עוז כנגד כל טענה שכלית שתהיה ניצחו אראלים ח"ו... אלא דידן נצח - יחי המלך המשיח.
שהיו חסידם שביצעו "וידהוי הריגה" לרבם - רבם דקרו....וחייבים לאבטח זאת בקול קורא וכו' וכו' אפילו הבריונים בזמן חורבן הבית היה להם טיפה הרגש חסידי...
מה ביצעו אותם קול קוראס'ניקים מכ"ז אדר נ"ב ובעיקר מכ"ז אדר נ"ד אוי מיום הדין לא העונש ח"ו, הבושה הבושה, רחמנות, חסידים תתעוררו .
ומנגד יהיו חסידים שכל רצונם היה בחרוף נפש לחיות עם רבי חי וקיים ונלחמו בכל עוז כנגד כל טענה שכלית שתהיה ניצחו אראלים ח"ו... אלא דידן נצח - יחי המלך המשיח.
10.
ביקורת
ל' סיון ה׳תשס״ג
הרב זילברשטרום מתרגש מדאי ואינו עונה כדרוש
למה לא נתנו להרב וולפא לגמור וסגרו לו את הטלפון באמצע הוויכוח כשהרב דרוקמן התבלבל
למה לא נתנו להרב וולפא לגמור וסגרו לו את הטלפון באמצע הוויכוח כשהרב דרוקמן התבלבל
11.
"היתוועדות"
ל' סיון ה׳תשס״ג
לזה קוראים היתוועדות!השידור הזה הוא היתוועדות כמו שפיגוע זה הפגנת ידידות,הרבי הוא "מיתנגד",או שסאדם הוא ידיד של ישראל!(ובקצב הזה,עוד שבוע-שבועיים גם זה יהיה הגיוני,אל תדאגו...)
12.
ארגון דרך הישרה
ל' סיון ה׳תשס״ג
למה לא מצאו אישיות יותר אינטלגנטית בתור יו''ר ארגון דרך הישרה מהרב זילברשטרום
13.
החוצפה
ל' סיון ה׳תשס״ג
חוצפתם הבלתי נסבלת של מנהיגי המשיחיסטים, היא שכאשר מדובר בנוגע לענייניהם הפרטיים - מוצאים את הדרך הפשוטה לפנות לכ"ק אדמו"ר - בבקרם באוהל הק'. אך בנוגע לחינוך תלמידיהם, השותים בצמא את דבריהם, הם אינם מכירים באוהל הק' כמקום בו ניתן לפנות לנשיא הדור. בכך מתגלה פעם נוספת שאותם מנהיגים לא מאמינים בעצמם לשטויות שמוציאים מפיהם.
14.
רק בשני קצוות?
ל' סיון ה׳תשס״ג
לפי התגובות,כל חסיד חב"ד עסוק רק במריבות.נ.ב.לא מצאו משהו אחר להיתעסק בו?אים חסידי חב"ד המשיחיסטים היתאספו לשבת אחדות,התוועדו,ונהנו,למה צריך לעשות מזה ויכוח?יותר טוב להמשיך להרחיב על הכנסת האורחים הניפלאה של תושבי כפר חב"ד?
15.
יישר כח, מוליק!
ל' סיון ה׳תשס״ג
האזנתי עכשיו לתוכנית וממש נהנתי, תוססת, מלאת חיים ומעניינת.
תמשיכו לשדר כאלו תוכניות!
תמשיכו לשדר כאלו תוכניות!
16.
הרב דרוקמן כן הסביר לוולפא בענין הציון
ל' סיון ה׳תשס״ג
כתושב כפר חב"ד האזנתי לתכנית במוצש"ק, והתברר שכנראה מטעמי עריכה נשמטו פה ושם אי אלו קטעים;
ובכן, לשאלת הרב וולפא על הוראת הרבי להליכה לציון בי' שבט, ענה הרב דרוקמן שהרבי דיבר אין ספור פעמים הן בע"פ והן בכתובים אודות גודל הענין של הליכה לציון.
לגבי י' שבט עצמו זה הרי מובן מאליו, ועד כדי כך מובן ששהרבי עצמו הסכים שבנוכחותו כלומר בשעה שהוא עצמו היה על הציון יהיו כל אנ"ש איתו על הציון, מה צריך דבר גדול מזה!
וכי הרבי צריך למשל לתבוע שצריך לקרות ק"ש בזמנה זוהי הרי הנהגה פשוטה עפ"י תורה. שהרי אפילו ביא"צ של סתם אבא גשמי הילדים הולכים למקום מנוחתו!
ובכן, לשאלת הרב וולפא על הוראת הרבי להליכה לציון בי' שבט, ענה הרב דרוקמן שהרבי דיבר אין ספור פעמים הן בע"פ והן בכתובים אודות גודל הענין של הליכה לציון.
לגבי י' שבט עצמו זה הרי מובן מאליו, ועד כדי כך מובן ששהרבי עצמו הסכים שבנוכחותו כלומר בשעה שהוא עצמו היה על הציון יהיו כל אנ"ש איתו על הציון, מה צריך דבר גדול מזה!
וכי הרבי צריך למשל לתבוע שצריך לקרות ק"ש בזמנה זוהי הרי הנהגה פשוטה עפ"י תורה. שהרי אפילו ביא"צ של סתם אבא גשמי הילדים הולכים למקום מנוחתו!
17.
הרבי במפורש רצה שילכו לציון ביום ההילולא
ל' סיון ה׳תשס״ג
במענה ל"קושיית" וולפא; במכתב כ"ק אדמו"ר זי"ע נשיא דורנו (מיום כ"ו כסלו תשי"ב-אג"ק ח"ה עמ' צ"ה)) כותב הרבי;
"..וכיון שהבר מצוה של בנו הוא בהימים הקרובים ליום ההילולא יו"ד שבט, הרי לכאורה זהו הוראה שצריך להאחז (אנחאפען זיך) בהזדמנות זו ולהיות על הציון".
ומענין לענין באותו ענין;
"ענין ההשתטחות הוא ההליכה על קברו מתוך ידיעה "אז דא איז ער"... ומציירים את צורת דמות פניו..ועי"ז ניתוסף כח ועוז בההתקשרות, ובקיום שליחותו ללא שינויים וחשבונות כלל".
(שיחת ש"פ שלח, מבה"ח תמוז ה' תש"י, תורת מנחם חמ' 108).
18.
העיקר 770
ל' סיון ה׳תשס״ג
השאלה היא מהו מרכז חייו של חסיד, האם זה 770 או האוהל.
מעיון בשיחות רבות של הרבי משמע שהעיקר הוא 770, צריכים גם ללכת לאוהל.
מעיון בשיחות רבות של הרבי משמע שהעיקר הוא 770, צריכים גם ללכת לאוהל.
19.
באותו מטבע אשיב לך
ל' סיון ה׳תשס״ג
מעיון בשיחות של הרבי משמע שהעיקר הוא האהל הקדוש, -
"הליכה והשתטחות על האוהל - במקום שנמצא החלק הכי תחתון של האדם (וובנד"ד הגוף שנקבר בעפר) נעשית ההתקשרות עם בחינת יחידה שבנפש"
(שיחת ל"ג בעומר תש"י).
"..ומה שמקשה הלא א"א עתה לשאול את כ"ק מו"ח אדמו"ר....
אם יעמוד חזק בהתקשרותו אליו...
וישלח השאלה על ציון כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ
- וועט דער רבי געפינען א וועג ווי עם צו עטפערן (=הרבי ימצא דרך איך לענות לו)".
כל תוספת מיותרת!
20.
"רבה של קהילת חב"ד בקרית גת"
ל' סיון ה׳תשס״ג
כידוע, ומפורסם בשער בת-רבים, שרב קהילת חב"ד בקרית גת, היה מאז ומקדם - הרב משה הבלין, שעתה מכהן אף בתפקיד רבה הראשי של העיר -
ולכן, פלא גדול שכיניתם אותו בתואר שכזה.
ואת"ל שהוא רבה של ה"כת" בקרית גת - גם זה אינו, מאחר של"כת" יש רב "חסיד" ש"אינו הולך לאוהל".
יש לציין, כי אני הכת בקרית גת מתנערים מוולפא, כיון שאינו לובש כיפת "יחי", וגם מאחר שהולך לאוהל.
ולכן, פלא גדול שכיניתם אותו בתואר שכזה.
ואת"ל שהוא רבה של ה"כת" בקרית גת - גם זה אינו, מאחר של"כת" יש רב "חסיד" ש"אינו הולך לאוהל".
יש לציין, כי אני הכת בקרית גת מתנערים מוולפא, כיון שאינו לובש כיפת "יחי", וגם מאחר שהולך לאוהל.
21.
האם זה מתאים?
ל' סיון ה׳תשס״ג
ב"ה
האם אתם (אם כל הכבוד לשעת בידור שר' יוסל שי' קמינצקי העניק לנו) באמת חושבים שה"התוועדות המקוונת הזאת ראוי' להישדר על גלי האתר? האם זה מביא כבוד למאן דהוא? רוב המשתתפים עשו מעצמם ומהנושא צחוק ולעג, ולא נראה שזה מביא לפועל ממש בשליותינו להביא את משיח בפועל ממש.
אולי זה מתאים להשמיע בפורומים סגורים - אבל צריך קצת כובד ראש ולזכור שכל העולם מסתכל ומתבונן בנו ובמה אנו עסוקים ובאיזו צורה.
אם יש ספק אם כתבה משודרת מוסיף כבוד לרבי מה"מ,עדיף שלא להעלותו - ובוודאי הי' טוב אם הי' משפיע אחד או שנים מחליטים מה מתאים לפרסם בכל העולם!
האם אתם (אם כל הכבוד לשעת בידור שר' יוסל שי' קמינצקי העניק לנו) באמת חושבים שה"התוועדות המקוונת הזאת ראוי' להישדר על גלי האתר? האם זה מביא כבוד למאן דהוא? רוב המשתתפים עשו מעצמם ומהנושא צחוק ולעג, ולא נראה שזה מביא לפועל ממש בשליותינו להביא את משיח בפועל ממש.
אולי זה מתאים להשמיע בפורומים סגורים - אבל צריך קצת כובד ראש ולזכור שכל העולם מסתכל ומתבונן בנו ובמה אנו עסוקים ובאיזו צורה.
אם יש ספק אם כתבה משודרת מוסיף כבוד לרבי מה"מ,עדיף שלא להעלותו - ובוודאי הי' טוב אם הי' משפיע אחד או שנים מחליטים מה מתאים לפרסם בכל העולם!
22.
??????????????
ל' סיון ה׳תשס״ג
דבריך לא מובנים לחלוטין.
לטעמי התכנית היתה מאד מרתקת. כל אחד הביע את דעתו באותו סגנון חפשי וביחד עם זה בצורה אמיתית ופנימית, כמו שמתוועדים ב"בית מנחם", ואת"ל זה היה החן של הערב הזה.
שבענו מסגנון "מעונב וחוייט" נוסח התקשרות-התשקורת הכללית.
ריבוי המגיבים לתכנית הזו הוא המודד להצלחתה.
מוליק ריבקין, יוסל קמינצקי ודובהלה הלפרין המשיכו אן התפעלות, אנ"ש נהנים מהסגנון הישיר והאמיתי.
לטעמי התכנית היתה מאד מרתקת. כל אחד הביע את דעתו באותו סגנון חפשי וביחד עם זה בצורה אמיתית ופנימית, כמו שמתוועדים ב"בית מנחם", ואת"ל זה היה החן של הערב הזה.
שבענו מסגנון "מעונב וחוייט" נוסח התקשרות-התשקורת הכללית.
ריבוי המגיבים לתכנית הזו הוא המודד להצלחתה.
מוליק ריבקין, יוסל קמינצקי ודובהלה הלפרין המשיכו אן התפעלות, אנ"ש נהנים מהסגנון הישיר והאמיתי.
23.
יחי?
ל' סיון ה׳תשס״ג
איפה הרב דרוקמן הכריז יחי?
24.
למרות מענדי, היה נפלא
ל' סיון ה׳תשס״ג
למרות שמענדי ברוד לא מרוצה מהתכנית, ( תגובה 21 היא כנראה שלו) . אני חושב שזו היתה תוכנית טובה ומרתקת, ואין שום ספק שצריכים ללבן נושא חשוב זה. ואין מה להתבייש. כל העולם יודע שיש חילוקי דיעות, ואין שום ענין להראות לעולם מצגי שווא.
קול מבשר, תמשיכו לרתק אותנו בתוכניות כאלו
קול מבשר, תמשיכו לרתק אותנו בתוכניות כאלו
25.
תגובה ל-21
ל' סיון ה׳תשס״ג
האזנתי לתוכנית, ולא שמעתי שום בידור, הנושאים היו רציניים ונדונו בכובד ראש.
נשאלו שאלות, שכל חסיד מתלבט בהם. ומה רע בכך?
נשאלו שאלות, שכל חסיד מתלבט בהם. ומה רע בכך?
26.
אכן היה בידור!
ל' סיון ה׳תשס״ג
אני מסכים עם 21 שהתוכנית היתה בידור. אבל זה היה בידור משובח. גם לנו מגיע מידי פעם קצת בידור, מה נורא בזה?
27.
איפה הרב ישראל זהר
א' תמוז ה׳תשס״ג
יוסי זילברשטרום בגסות דרך על גוויתו והשליכו ככלב ממשרתו. הישיבה בקרית גת לא תיבנה עם כזו אכזריות. אל תתבלבלו מהחיוך הוא טוב לב כמו הדוד זלמן גופין
28.
האם חבד בעליה או בירידה?
א' תמוז ה׳תשס״ג
יוסי זילברשטרום התבטא מספר פעמים כי משנת תשמ"ו הרבי הזקין ר"ל וכי חב"ד בירידה. שאלתי אליך יוסי: האם לאחר שהשבת סיפקה את האגו שלך האם כעת חבד בעליה?
29.
יוסי זילברשטרום הסתבך
א' תמוז ה׳תשס״ג
מה שבטוח אצלו שהוא בחופש ואין רבי בישראל. אולי הוא יהיה משיח ואולי ... הוא ישב לילה שלם. מה שבטוח שהפופיק כאן השאלה היא אם הרבי כאן
30.
לזילברשרטום ספקות מי נשיא הדור
א' תמוז ה׳תשס״ג
הוא מתחמק ולא מבין וכו' מה שבטוח אצלו זה מה שהוא רואה בעיניים אבל מה שהרבי אמר זה לא ממש בטוח אצלו
31.
קריאה גלויה להרב משה הבלין
א' תמוז ה׳תשס״ג
אסור ליוסי זילברשטרום לחנך תלמידים תולעת אוכלת בו תועלת לא תצא ממנו הוא יסמם את הדור הצעיר
32.
אפילו דרוקמן יותר עדין מזילברשטרום
א' תמוז ה׳תשס״ג
כזו הגשמה אצל משפיע בחיים לא ראיתי כמו אצל זילברשטרום אפילו דוד דרוקמן יותר עדין ממנו אני המום הכרתי בעבר יוסי זילברשרטום יותר עדין מעניין מה קרה לו
33.
זילברשטרום טינופת אמיתית
א' תמוז ה׳תשס״ג
אני המום ממנו: הוא נוטף שנאה וכפירה לא ימצא מקומו בחב"ד. ירושלמי מגעיל
34.
וולפא היית נפלא
א' תמוז ה׳תשס״ג
העמדת את החגבים במקומם הטבעי
35.
יישר כח הרב גורביץ
א' תמוז ה׳תשס״ג
רציתי רק להתייחס לסיפור שלך בנוגע לשאלות של המתנגד. כאשר האזנתי לתוכנית הערב ושמעתי את יוסי זילברשטרום מדבר. הוא ממש מתאים לסגנון של המתנגד. ויפה אמר הרב וולפא בנושא