מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשס״ד 23.10.2003

הרב אשכנזי תומך בעקרונות "הדרך המרכזית"

יוזמי "הדרך המרכזית" נפגשו אמש עם הרב מרדכי שמואל אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, והציגו בפניו את ט"ו העיקרים שפורסמו לאחרונה. לאחר עיון מעמיק, הודיע הרב אשכנזי שהוא תומך, תמיכה בלתי מסוייגת, בעקרונות "הדרך המרכזית", וקרא לכל אנ"ש להתלכד סביב אותם עקרונות.
הרב אשכנזי תומך בעקרונות
לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
48 תגובות
1.
חיים
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
אפשר אולי סוף סוף לדעת מי לעזאזל עומד מאחורי כל זה?????
2.
השאלה מהן התוצאות של ה'דרך המרכזית'
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
אם התוצאות - אחדות, זה עצת היצר טוב.
אם התוצאות - מחלוקת, זה עצת היצר הרע.

מועתק בזה מ'היום יום' כג סיון:
מענה אאזמו"ר (אדוני אבי זקני מורי ורבי) לאאמו"ר (לאדוני אבי מורי ורבי) ביחידות חורף תרל"ה:
היצה"ר (היצר הרע) נקרא נה"ב (נפש הבהמית) לא מפני שהוא בהמה דוקא, כי לפעמים הוא
שועל פקח שבחיות, וצריכים לחכמה מרובה להבין תחבולותיו. ולפעמים הוא מתלבש בלבוש צדיק תמים ענו ובעל מדות טובות.

בכל אחד ואחד הנה"ב (הנפש הבהמית) שלו היא לפי מהותו הפרטי. ויש אשר מתעורר חשק גדול ללמוד חסידות או להתבונן היטב באיזה השכלה, ובאמת הנה זהו רק עצת היצר ומתחבולות נה"ב (נפש הבהמית) למנוע מעבודת התפלה וכדומה.

ונקוט האי כללא בידך וזכור אותו תמיד, כי כל דבר המועיל או מביא לעבודה בפועל, הנה כל מניעה שתהי'(ה) לדבר זה - אפילו אם המניעה היא מדבר היותר נעלה - הוא רק מתחבולותיה של נה"ב (נפש הבהמית).

וסיים אאמו"ר (אדוני אבי מורי ורבי) נ"ע (נשמתו עדן): עד אז לא ידעתי אז עס קען זיין א פרומער נה"ב (נפש הבהמית), ווער רעדט נאך א חסידישער נה"ב (נפש הבהמית).
3.
כולם כבר בפנים
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
באמת אין צורך לצאת בקול קורא לאנ"ש להתלכד סביב העיקרונות האלו בזמן שרוב המכריע של אנ"ש הם כבר בפנים באופן טבעי ומתנהגים עפ"י הכללים האלו כל השנים מג' תמוז.

אבל מגיע ישר כוח ליוזמים על היוזמה, והתפלה והברכה העיקרית שיצליחו ללכד את הרבנים (ומשפיעים) של אנ"ש מכל העולם שסוף סוף יהי' להם בימה מאיפה לדבר לציבור ובעיקר לרסן את הקיצוניים להנהגה עפ"י אהבת ישראל כפי שהורינו רבותינו נשיאינו שיש לוותר ולפעמים יש לקבל שכר על הפרישה במקום שיש חשש של מחלוקת.

די אחדות פון חסידים וועט דורכטראגן ביז משיח'ן.
4.
ט"ו עיקרים
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
מה הם הט"ו עיקרים ? האם אפשר לפרסם אותם ? או יש סודות !
5.
הרב אשכנזי הוא...
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
פוסח על שני הסעיפים..
וכידוע אז מ'קען ניט טאנצן...
6.
כולם מתעניינים
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
יש לציין ששמע ההתארגנות החדשה "הדרך המרכזית" הגיע לאוזניי כל אנ"ש בריכוזי חב"ד, והכל מתענינים במה מדובר ומהן העקרונות.
7.
כל הכבוד
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
יפה מאד!
8.
רב של כפר חב"ד
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
אולי שיטפל בדברים יותר חשובים כמו משכורת של עובדי בית ספר למלאכה אשר תושבי כפר חב"ד- לפי הלכה אסור להחזיק משכורת
9.
ישר כוח
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
לדרך הישרה שחשפה את עצמה בחוברת הנקודה החבדית ואז זה המריץ את הדרך המרכזיתלהקים את הארגון שרוב אנ''ש מסכימים ומחזקים אותה
10.
לא חידוש
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
זה שהרב אשכנזי תומך בדרך החדשה זה לא אומר שהוא לא אוחז מהמשחיסטים וימשיך לכתוב מכתבים ולהתראיין גם בבית משיח וגם בכפר חב"ד, הוא הרי הרב של "כולם" ולכן הוא תומך לכולם, וד"ל
11.
הדרך המרכזית למתפללי ביהכנ"ס המרכזי
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הדרך נוסדה לחבריה המתפללים בביהכנ"ס המרכזי שם גם מתפלל המד"א של הכפר.
תמיכתו לא מחייבת אף א' מאנ"ש ברחבי אה"ק ובתבל ובפרט שרובם ככולם של רבני אנ"ש לא תומכים בדרך רעועה זו שאין לה גב ישר כלל.
ולנו אין לנו אלא דברי בן עמרם אשר באורחותיו נלך נס"ו
12.
תגובה ל-4
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
בצד החדשות של COL (מעל "הנקודה החב"דית" ומתחת תמונת ר' יואל) תמצא "הדרך וכו'" ולחץ ע"ז.
13.
מצטרף ל-3
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
נכון מאוד !!! וישר כח ליוזמים!!!
14.
תגובה ל-4
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
ט"ו העיקרים התפרסמו באתר זה, דפדף אחורה קצת וחפש אותם.
15.
תגובה ל-8
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הערה שלך לא במקומה וחבל שאתה מכניס את הפוליטקות שלך במקום שלא מתאים!
16.
ישר כח!!
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
ישר כח ל"דרך המרכזית" תמשיכו לצרף רבנים לדרך זו יש עוד המון, רבנים שהתמכו בה.
בהצלחה!!!!!!
17.
צפת מסכימה
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
בעקבות ההתגלות החדשה של "הדרך המרכזית" הוחלט בקהילת חב"ד ובישיבה בצפת שמעכשיו הם מפסיקים ללכת עם כיפות "יחי" ועם דגלונים, ולא ינופפו בדגלים בחתונות, וגם בל"ג בעומר לא יניפו שלטי "יחי" ו"הרבי משיח" במירון.

יתירה מזאת, כאות הזדהות החליטו תלמידי ישיבת צפת שבימים שנותרו עד תחילת ה"זמן" הם יעברו בכבישי הארץ ויורידו את השלטים שעושים חילול ה'.

כל הכבוד ל"דרך המרכזית". איך לא חשבו עם הרעיון ה"גאוני" קודם....
18.
לשכנע את המשוכנעים?
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הרי הרוב המכריע של אנ"ש נאמן לעקרונות אלו,
עבור אנשי החאמס והג'יהד מצפת ובת ים, הרי גם הרב אשכנזי הוא מוקצה מחמת... וכו'.
א"כ נשאלת השאלה עבור מי הם העקרונות של הדרך המרכזית?

19.
סוף-סוף רב שמוכן לעשות סדר
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
יישר-כח להרב אשכנזי שלא מפחד מהקיצונים משתי המחנות ,ומוכן להצהיר שהוא בעד איחוד כל המחנות בחב"ד.
20.
למספר 4
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
העיקרים מפורסמים באתר זה בצד השמאלי העליון של המסך
21.
תגובה ל-5
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
ב"ה עכשיו הוא מצא את הדרך!!!
22.
תגובה ל - 4
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד

ט"ו העיקרים פורסמו כאן באתר לפני למעלה משבוע...

זה שאתה לא מעודכן - אין זה אומר שמנסים להסתיר ממך משהו...

אין לראות בדבריי כאן שום תמיכה בהתארגנות זו!
23.
עמוד האש לפני המחנה!
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הרב אשכנזי הוא כמו עמוד האש ההולך לפני המחנה
24.
עוד קלישאהה
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הדרך המרכזית קלישאה נוספת צצה לעולם חברה' אוליי ברצינות?? נו במ'ת אין לנו כבר רבי שאמר מה צריכים לעשות אין מאמרים שיחות ומנהגים שינחו אותנו.? רק כמה עיקרים של עקרות בית חסרים לנו כרגע רק הם ירדפו את השלוווה והרוגע שחסרים במחננו האמת היא שדי טיפשי להתייחס לנושא הזה בכלל מוזר שCOL נותן פוש אדיר לקלישאה הזאת כבר מספר פעמים .... (אוליי יכול להיות שבCOL חושבים שיש להם קרטל על תנועת חב"ד והרב אשכנזי בפרט???
25.
מי האנשים?
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
מי עומד מאחורי ענין זה?
מה הם פוחדים לצאת בשמם ולדבר אם הם כל כך בטוחים בעקרונותיהם.
26.
פאשקוויל
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
חברייא קדישא. מתי תבינו כי באם אין חתימות של אנשים על מסמכי האגודה החדשה - הרי שכל זה הוא מבחינת פאשקוויל!!!
27.
הרבי נגד פשרות
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
אם הדרך הישרה היא האמת - לכו אחריה, ואם המשיחיסטים - לכו אחריהם.

החבדניקים לא אוהבים פשרות ודברים פושרים.

סקר שאני עשיתי בסביבתי, לא מצאתי אפילו תומך אחד ברעיונות "הדרך המרכזית". הציבור החבדי נמצא בצד אחד או בצד שני ואין אמצע "פרווה".

חבל על הזמן
28.
תגובה ל - 19
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד

לא הבנת. בדיוק להיפך. זה בגלל שהוא פוחד מן הקיצונים שבשני המחנות.
29.
אל דאגה
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הדרך המרכזית הולכת להפתיע רבני ומשפיעים מגזע חסידים מנהיגים אותה ולא כל מיני נציגי הדרך וכו' שמנסים לתפוס עמדה בקהילות אנ''ש אבל חסידים זיינעןקלוגערס ובקושי מנין משתתף בשיעורם וזה גם אחרי תחנוני המארגנים
30.
תגובה ל-18 המתלהם
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
חסיד יקר,
נדמה לי שקצת הרחקת לכת בביטויך הקיצוניים.
אבקש ממך לא לשכוח שברחוב החילוני, רבים יכנו אותך בתארים דומים.
אינך חושב שכיהודים שומרי תורה ומצוות, אנו לא צריכים להתבטא קצת אחרת??
אינך חושב שהרבי, שלשמו אתה דואג, היה נרתע מצורת ההתבטאות שלך?
אל תאבד את הצפון מרוב "דאגה" לרבי.
31.
לא להאמין
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד

האם מישהו יכול לעזור לי להבין?

אני מבולבל לגמרי.

איך יתכן שהרב אשכנזי יסכים לט"ו העקרוות הללו, כאשר הוא עצמו חתום על פסק דין שנכתב ונחתם לאחר ההסתלקות בתשנ"ד, הקובע חד משמעית שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח, וכאשר פסק זה פורסם בראש כל חוצות?

וכיצד גם יתכן שהרב יתמוך בעקרונות הללו, בעוד שהוא עצמו משתתף קבוע בכל כנסי המשיחיסטים, שבהם נעשים בריש גלי כל המעשים שאליהם מכוונים העקרונות הללו?
32.
ל-22
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
יפה התחלת אבל המלים די מיותרות.
33.
אי אפשר לקנות אותו
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הרי ידוע האימרה אודות הרב אשכנזי שאי אפשר לקנות אותו, אבל אפשר לשכור אותו לכמה שעות, הרי כעבור שעה יקבל טלפון מהמרכז או מאגו"ח, ותיכף יוציא הכחשה או מחאה על הנזכר בהכתבה, מה שיעשה הזמן לא יעשה השכל
34.
תגובה ל-17
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
מאיפה הידיעה שלך שצפת מסכימה???????
עם נכונה ישר כח ל"דרך המרכזית"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
36.
"אינני אחראי שלמועות"
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
הפרסום באתר עדיין לא מחייב שהרב אשכנזי אכן מסכים ומאשר את כל הנאמר בו, יתכן רק שאמר שהרעיון הוא נכון והקו הוא אמיתי,
אך כל זמן שלא נראה ממנו חתימה על כך, הדבר ישאר בגדר שמועה יפה בלבד.
37.
לנעול את הרבנים בחדר עד שיצא עשן לבן
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
מי שאשמים בכל הבלבול והאי סדר אצל אנ"ש הם יסלחו לי הרבנים והמשפיעים.

כשכל רב ומשפיע מושך לכיוון אחר, אחד משיחיסט השני אנטי במוצהר והשלישי ממפלגת המרכז הרביעי רוקד על שני החתונות והחמישי לא אומר את דעתו וכו', אז מה אפשר לצפות ומאנ"ש ובעיקר מהצאן שמבולבל ללא רועה ובסך הכל כל אחד מתכוון בדרכו שלו לטובה אבל אין מי שידריך אותם בדרך המלך.

כל אחד נמשך לכיוון אחר וזה וזה יש על מי לסמוך.

מה שצריך אם רוצים אחדות אמיתית זה להכריח את כל הרבנים הראשי ישיבות והמשפיעים מכל הצדדים לשבת בוועידה ביחד ולא לצאת עד שיצא עשן לבן ועד שיגיעו לערך השווה ולהסכמה מה מותר ומה אסור מה רצוי ומה הדרך הנכונה. ויוציאו דעת תורה זו הלכה בשם כל רבני חב"ד בלי יוצא מהכלל.
38.
תגובה למתלהמים
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
1. אין ספק בדבר שלרב אשכנזי יש עקרונות שמהם אינו זז ועליהם אינו מוותר ויש לו דעה ברורה ומוצקה הנובעת מתוך מחשבה ושיקול דעת מעמיק - בכל תחום - ובפרט בנושאי משיח.
2. לאלו המעונינים שהלכו וביררו אצלו הוא הסביר בהרחבה ובטוב טעם את דעתו והשקפתו בנושאי משיח וגאולה ואף חזר עליהם ברבים בהתוועדות בשבת הכנה לג' תמוז תשס"ב בבית מנחם בכפר.
הנקודה היסודית בשיטתו היא "בל תוסיף ובל תגרע" מה שהיה לפני ג' תמוז הוא שיהיה עכשיו, זה העקרון ואין להוסיף או לגרוע ממנו לשני הכיוונים, וכמובן ששני הקצוות במחננו הם מוסיפים או גורעים וממילא אינם מתאימים לשיטתו.
העיתון בית משיח נתמך על ידו רק בראשית הדרך בתקופה שהיה עיתון אידיאולוגי שהוביל קו ברור בנושאי משיח המתאים לשיחות הרבי, אך במשך השנים סטה בית משיח מהקו האמיתי והקצין ובגלל זאת באופן מכוון ושיטתי נמנע הרב אשכנזי בשנים האחרונות להתראיין בו או לפרסם מאמרים עיוניים כיון שאינו אוחז ואינו מזדהה איתם, אמנם הם פרסמו כמה נאומים שהוא אמר בהזדמנויות שונות אך זה היה בלי ידיעתו בכלל שעומדים לפרסם וכמובן שלא ניתן להגהה וממילא אי אפשר היה לו להשמיט "קטעי קישור" שהוסיפו בשמו, אך לעיתון כפר חבד הוא הסכים להתראיין אך דעתו ודבריו שהוא יגיד בראיון אינם מתאימים לשיטת א"ד הלפרין, ולכן הוא מסתפק במאמרים עיוניים.
3. וכן לגבי פסק הדין של הרבנים, הרי שהרבה אינם יודעים שהרב שניסח את הפסק והראשון שחתם עליו ונשלח לרבי בב' אייר תשנ"א היה הרב אשכנזי, (בדרך אגב הרב השני שחתם היה הרב העלער מניו יורק והרב השלישי היה להבחל"ח הרב ביסריצקי ז"ל) ולהזכירכם שאז לא היה הענין כ"כ פשוט וכולם התנגדו לזה ובכ"ז הוא הלך ועשה זאת, וברור היום שכל נושא משיח נזקף אליו א"כ ברור שמשיח אצלו זה קו מסויים והוא אקטיבי בו ולא רק נגרר. (ובוודאי יגיבו המתלהמים שנושא משיח כפי שהוא היום אין זה דבר שכ"כ כדאי להתגאות בו ולפרסם מי התחיל זאת, אך ברור
שכפי שזה התחיל הרי אז היתה כוונתו רצויה ומקובלת אצל הרבי
ולא בגלל שאחרים היום הגזימו הרי זה מבטל את כל הענין וכמאמא חז"ל "יבטל עולמו בשביל השוטים")
4. אך חשוב להבהיר שהפסק שמחתים ליפש מצפת אינו אותו פשק שכתבו לרבי בתשנ"א אלא דבר חדש ולענין הלכה אין לו כ"כ תוקף כי לא ברור בו מה הפסק ומה בדיוק צריך להיות עכשיו (להבנת הדבר יש לעיין ולהשוות בין שני הפסקים ואז יובן, ונא לא להגיב בלי לבדוק ולברר קודם).
5. אמנם ידועה האימרה שאת הרב אשכנזי , את העיצה שנתן לו הרב חודקוב (כנראה בשם הרבי ) לפני הרבה שנים, שבכל ויכוח או מחלוקת (אידיאולוגית לא דין תורה) אסור לרב להראות צד אלא מיד כשהוא נראה כנוטה ומשתייך לצד מסויים עליו ללכת לצד שני שלא יוכלו לומר שהוא מכור לצד מסויים,
ואדרבה תצאו ותראו מי הם שחתמו נגד פרסום משיח וכו' ובמשך השנים האחרונות שינו כיון והצטלמו בפוזות שונות והתראיינו לבית משיח לאחר שהם עצמם דיברו וחתמו נגד העיתון הזה, וגם ברור לכל מי הם שיש להם צד ותומכים בעסקנים מסויימים בעיניים עצומות בכל דבר שלא יעשו, ואמנם אין ענין להשמיץ אך לפעמים מידיעת השלילה נדע את החיוב.
יראה הקהל וישפוט.
41.
אם אמת הדבר...
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
אם אמת הדבר שהרב אשכנזי תומך ב"דרך המרכזית", צריך הוא להתפטר תיכף ומיד ממשרתו בבי"ד רבני חב"ד.
וזאת משום שאסור בשום פנים ואופן שבבי"ד יכהן רב הנכנע ללחצים!!!
42.
הבהרה
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
לאחר בירור אצל הרב אשכנזי נודע, שאמר להם שהוא מסכים בתנאי שיורידו את סעיף טו שמדבר על הוצאת עיתון חדש
43.
אתייחס רק לסעיף 2...
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
"הנקודה היסודית בשיטתו היא "בל תוסיף ובל תגרע" מה שהיה לפני ג' תמוז הוא שיהיה עכשיו, זה העקרון ואין להוסיף או לגרוע ממנו לשני הכיוונים, וכמובן ששני הקצוות במחננו הם מוסיפים או גורעים וממילא אינם מתאימים לשיטתו."
על איזה שתי קצוות אתה מדבר?
אין לך קצה גדול מזה!:
כפי שלפני ג' תמוז כתבו שליט"א -
כך גם היום.
כפי שלפני ג' תמוז עשו שביל -
כך גם היום.
כפי שלפני ג' תמוז לא הלכו לאוהל -
כך גם היום.
א
44.
תגובה ל15
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
פוליטקה!!!!!
אולי אתה מקבל משכורת בגלל זה אתה יכול לכתוב. משכורת זה פוליטה!!
45.
הרב אשכנזי
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
על הרב אמרו עוד רק כשנתמנה לרב: אותו אי אפשר לקנות אפשר רק להשכיר אותו לשעות.....

46.
לא לשכוח
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
את רשימת הרבנים והמשפיעים הארוכה מאוד -
החתומים על החוברת "הנקודה החב"דית.
גם אני חתום עליה - בלי להיות רב.
47.
אין ספק
כ"ז תשרי ה׳תשס״ד
"אין ספק שלרב אשכנזי יש עקרונות שמהן אינו זז".
אין ספק...
אין ספק...

עצוב. עצוב מאוד.
48.
מס' 43. מי לא הלך לאוהל?
כ"ח תשרי ה׳תשס״ד
לכבוד הרושם מס' 43.

אתה כותב בכזה ביטחון שכפי שלפני ג' תמוז לא הלכו לאוהל -
כך גם היום.

אתה באמת התגיירת רק אחרי ג' תמוז. כל החסידים היו נוסעים לאוהל בקביעות כמה פעמים בשנה. בנוסף לזה היו נוסעים תמיד בקשר לכל זמן מיוחד בחיים כמו חתנים וכלות לפני החתונה. כולם היו נוסעים לאוהל על כל צרה שלא תבוא, ר"ל היל"ת.

הרבי ציווה לכל האורחים תמיד לנסוע לאוהל. וציוה את השלוחים לנסוע לאוהל כחלק רשמי מכינוס השלוחים.

האוהל הי' חלק בלתי נפרד מחיי כל חסיד משך כל השנים.

אז לידיעתך כפי שלפני ג' תמוז כולם תמיד הלכו לאוהל -
כך גם היום.
49.
שביל בשביל
כ"ח תשרי ה׳תשס״ד
ידידינו במס' 43 קובע שלפני ג' תמוז עשו שביל. כך גם היום.

שתתפכח ידידי. מעולם לא הי' שביל של חמש דקות אלא פתחו שביל בין הקהל לאותם שניות שהרבי עובר. ובאם כך מיד אחרי שאני ראיתי את הרבי עובר אני יכול להמשיך בדרכי ואין צורך לחכות חמש דקות לסגור את השביל.

זה לא אשמתי שאתה לא יודע מתי הרבי עובר. ואתה אסור לך להרביץ לי כשאני עובר בשביל.
50.
עוד דוגמא!
כ"ח תשרי ה׳תשס״ד
הרב אשכנזי הוא עוד דוגמא לתופעה נפוצה בין אנ"ש, שהם עצמם נורמלים, אולם נשיהם מסיטות אותם לדרכים עקלקלות.
עיין ערך אשר דייטש הנשוי לבת משפחת הנדל...
ובעניינינו הרב מוסט ע"י רעייתו למשפחת וולפא!
"והרי גדול שלום בית" וכו'...
וד"ל.
51.
ללא מורא ללא משוא פנים
כ"ח תשרי ה׳תשס״ד
הרב אשכנזי לא מפחד מהשמאל הקיצוני ולא מהימין הקיצוני. הוא הולך עם האמת עד הסוף, וכולם יכולים...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.